Går du hos psykolog?

Har gjort det før :) Også gått litt til psykiatrisk sykepleier.

Er nå henvist til psykolog og venter på å komme i gang med behandling. Grunnet mye angst (panikkanfall og spesifikk angst)
Angsten ble plutselig mye verre etter jeg ble gravid:sour:
 
Jeg har ikke gått til psykolog men til terapaut (spesialsykepleier) og sosionom.
Begge etter at jeg startet prøverørsprosessen da jeg tok det hele svært tungt og merket jeg mistet meg selv oppi det hele. Nå har jeg hatt en senabort og merker at jeg må ha mer hjelp enn det jeg har hatt hittil så mulig vi skal i kontakt med psykolog eller om jeg skal medisineres.
 
Får psykiatrisk sykepleier fra kommunen hjem til meg annenhver uke:) Hun kommer hjem til meg pga somatiske helseutfordringer. Så har jeg en privatpraktiserende psykiater (med avtale med det offentlige), som har fulgt meg opp i mange år. Går sjelden i perioder, oftere i andre perioder.
 
Har gått til psykiatrisk sykepleier før; men vet ikke helt om jeg synes det hjalp. Søkte meg inn i min kommune, men innen jeg kom inn, så hadde jeg blitt ganske frisk igjen. (sluttet på p-piller, og etter 6mnd så var det som om noen slo på/av en bryter)
 
Gikk noen mnd hos psykolog for ikke så lenge siden og hadde veldig stor nytte av det. Begynte på antidepressiva etter jeg var ferdig hos henne og har det bedre psykisk enn noen gang.
 
Jeg har søkt dps, men fikk avslag... Har ikke råd til å gå privat, så da må man bare vente...

I perioden jeg er i nå kunne jeg absolutt trengt psykolog! Kan godt hende jeg får gjennom bedriftshelsetjenesten hvis det blir verre :)
Su kan få en henvisning til privatpraktiserende med avtale, kanskje litt ventetid, men. Få henvisning fra legen din.
 
Jeg er psykolog selv, og går til psykolog ;) Psykologer trenger også psykolog:love7 har gått i flere omganger. Først under nesten hele studiet, det var et krav at vi psykologstudenter skulle ha minst 50 timer med psykolog, for å bearbeide våre egne ting, og erfare å være i den posisjonen som pasient. Jeg fortsatte gjennom hele studiet. Gikk så til psykolog fra 2018 i ett par år, så ble det avbrutt under korona, så tok jeg opp tråden igjen med han i fjor høst (privatpraktiserende med avtale). Så går fast hver uke og elsker det! Hvis noen trenger råd til hvordan å få en psykolog e.l bare si ifra:Heartpink
 
Back
Topp