Starte prøvingen etter prevensjonslutt

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Tar ut spiralen min i uken som kommer og håper på å bli gravide i løpet av dette året.

Men hvor fort kommer mensen etter spiralen er tatt ut? Når startet dere prøvingen på å bli gravide etter prevensjonslutt? Og hvor fort tok det for å dere å bli gravide etter prevensjonslutt?
 
Vanlig med bortfallsblødning ganske fort etter uttak. Når mensen kommer etter bortfallsblødningen varierer veldig, men spiralen virker lokalt, så er større sjangs for at kroppen kommer tidligere i gjenge enn ved feks bruk av p-piller.

Med første begynte vi med en gang etter pilleslutt. Klaffet i pp3. Syklusen ble lenger og lenger for hver gang. Første syklus var på 34 dager, den andre på 40 og den tredje testet jeg positiv på det jeg trodde var syklus 75.

Etter første ble født begynte jeg ikke på prevensjon. Andre barnet klaffet i pp1.

Vi skal starte prøving på nr 3 i august. Sluttet på p-piller i januar, men det var kun fordi jeg ikke tålte dem lenger. Ellers hadde jeg nok sluttet i april/mai. Første syklus var på 39 dager. Den andre er jeg akkurat ferdig med.. 94 dager!! :wtf: Så blir spennende å se hvor lang neste syklus blir.

Lykke til, håper syklusen er på plass ganske fort :)
 
Last edited:
Hoppet rett inn i vanlig syklus rett etter uttak av spiralen, men jeg måtte ta den ut da jeg ikke tålte den dessverre..
 
Vanlig med bortfallsblødning ganske fort etter uttak. Når mensen kommer etter bortfallsblødningen varierer veldig, men spiralen virker lokalt, så er større sjangs for at kroppen kommer tidligere i gjenge enn ved feks bruk av p-piller.

Med første begynte vi med en gang etter pilleslutt. Klaffet i pp3. Syklusen ble lenger og lenger for hver gang. Første syklus var på 34 dager, den andre på 40 og den tredje testet jeg positiv på det jeg trodde var syklus 75.

Etter første ble født begynte jeg ikke på prevensjon. Klaffet i pp1.

Vi skal starte prøving på nr 3 i august. Sluttet på p-piller i januar, men det var kun fordi jeg ikke tålte dem lenger. Ellers hadde jeg nok sluttet i april/mai. Første syklus var på 39 dager. Den andre er jeg akkurat ferdig med.. 94 dager!! :wtf: Så blir spennende å se hvor lang neste syklus blir.

Lykke til, håper syklusen er på plass ganske fort :)
Håper syklusen for din del også blir mer normal etterhvert. Jeg hadde en normal syklus før jeg ble gravid for 5 år siden, 28 dagers syklus, så håper at syklusen min blir slik nå også. Er jo lettere da å finne eggløsningen hvis syklusen er normal.

Kan vi være også begynner prøvingen sånn skikkelig i august selvom jeg tar ut spiralen til uka. Men vi kommer ikke til å være forsiktige i månedene før det heller da.

Hvor lenge varer bortfallsblødningen?

Takk ☺️
 
Jeg har hoppet rett tilbake i syklus på 29-30 dager etter uttak av hhv p-ring og horminspiral. Første klaffet i pp1, vi har akkurat startet prøving på nr to og vet ikke helt når den sitter enda. Ellers er det vel anbefalt å vente til man har hatt én menstruasjon før man starter prøving, for å lettere kunne fastsette termin.
 
Tok ut hormonspiralen deaember 2009. Fikk en liten blødning noen dager etter. Og en mnd etter det kom mensen som normalt i januar da. I februar hadde jeg positiv test :) Lykke til :)
 
Før forje unge tok jeg ut spiralen og mensen kom rett etterpå. Blei gravid med en gang. Nå har jeg tatt ut p-staven og det er 42 dager siden mensen (hadde mensen når jeg tok ut p-staven). Så denne gangen er det veldig kluss
 
Jeg har ikke hatt spiral, men gått på p piller. Fikk el 3 uker etter pilleslutt og ble gravid på første forsøk,
 
Jeg fikk mens som vanlig etter uttak :) Han så jeg nettopp hadde hatt eggløsning og mens kom etter vanlig tid etter eggløsning :)
 
Hadde syklus med spiral, så var i gang samme mnd som tok den ut. Men ble anbefalt å vente 1 mnd med prøving da det tar ca 1 mnd før livmor veggen er tjukk og god igjen for at egget skal feste seg godt. Den er tynn og dårlig med spiral, noe som er hele vitsen:)

Klaff på første forsøk
 
Da er spiralen ute, og ut ifra ul så har jeg nettopp hatt eggløsning. Blir spennende å se nå hvor lang tid det tar før jeg kommer inn i normal syklus. Gyn sa at oftest ikke tok så lang tid og at man fort kommer inn i en normal syklus etter uttak av spiral. Blir spennende å se nå, og ikke minst så har vi noen spennende måneder forran oss. ☺️
 
Back
Topp