Den tredje og den siste

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
:Heartbigred Iselin sin dagbok :Heartbigred
Da nærmer det seg tid for å starte prøvingen på mitt tredje barn. Jeg trodde ikke jeg skulle ha flere enn de to guttene jeg har, men dette har altså endret seg - og jeg gleder meg masse til tiden fremover.
Så hvem er jeg, og hva er min historie?

Jeg blir 29 år denne sommeren, og har to sønner. Eldste er født i 2009, og minste i 2014. Jeg var gift med faren til ungene, men vi skilte lag når minste var seks mnd gammel.
Jeg har nå ny samboer, en fantastisk mann som jeg har kjent i 11 år. Jeg trodde jeg var ferdig med barn, men etter å ha fått en hverdag med denne mannen, som tar guttene mine som sine egne har jeg ikke vært i tvil om at jeg ønsker å gi han muligheten til et biologisk barn, og gi oss muligheten til et felles barn.

Pr. nå er vi ikke igang med prøvingen, men jeg har bestilt time til å fjerne spiralen i slutten mai. Samtidig begynner jeg i ny, fast jobb fra starten av juni og han søker seg jobb i området hvor vi bor nå for å slippe pendlingen han har nå.


Jeg syns det er veldig moro å følge med på dere som prøver, tester, tolker og jubler. Jeg ser veldig frem til å bli med på den biten også, men enn så lenge blir jeg mer i kulissene, er med og tolker, gratulerer og trøster. Ønsker allikevel å opprette denne dagboken nå, så jeg kan lufte mine egne tanker underveis. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne :)
 
Hvor kjøper dere tester? Vil gjerne få kjøpt inn en del å ha liggende, sånne billige - men som fungerer fint :D
 
Masse lykke til med prøvingen når den tid kommer! :) Blir spennende å følge med dere videre på deres vei mot en liten spire :D
Når det kommer til tester så pleier jeg å handle de fra billige-tester.no.
 
Masse lykke til med prøvingen når den tid kommer! :) Blir spennende å følge med dere videre på deres vei mot en liten spire :D
Når det kommer til tester så pleier jeg å handle de fra billige-tester.no.

Takk :) Jeg syns det er ekstra spennende denne gangen, nå skal vi faktisk prøve og er to om og ville det. Mine to gutter er ikke planlagte, så den prosessen har jeg ikke vært igjennom.
Har vært innom å kikket på billig-tester, blir nok å bestille derfra tenker jeg. Har du kjøpt EL-tester derfra også? Hvor mange EL-tester trenger man ca pr syklus?
 
Fredag 3. mai

Jeg leser mye inne på forumet, spesielt i underforumet for prøvere. Det er så stas å følge både de som tester etter EL og de som tester etter spiren. Jeg tyder tester, smiler for meg selv og føler meg så veldig klar for å komme igang selv. Det føles som en evighet til mandag 27. mai. Bare helgen er over så er det tre uker igjen. En del av meg ønsker å flytte timen frem, men vi har bestemt oss for den dagen for å ta ut spiralen.

Også kommer alle tankene rundt alt. Jeg starter i ny jobb i juni. Fast 75%. Fra før jobber jeg fast 13% (og ekstravakter). Jeg gleder meg til å gå hjemme i permisjon, den tiden var så fin de forrige gangene. Så stresser jeg i forhold til permisjonspenger hvis det skulle gå fort, men jeg antar at det løser seg mye lettere enn jeg frykter. De vil kanskje ta med gjennomsnitt av inntekt når jeg har jobbet ekstra, ikke bare det faste? Også tenker jeg på hvis jeg ikke blir i form til å jobbe frem mot permisjon (hatt to tøffe svangerskap hvor begge er født før uke 37).


Det blir nok mange tanker i ukene og månedene fremover.. Men jeg gleder meg til å komme igang, jeg har en følelse av at jeg er litt mer rolig da enn nå, men hva vet vel jeg...
 
Takk :) Jeg syns det er ekstra spennende denne gangen, nå skal vi faktisk prøve og er to om og ville det. Mine to gutter er ikke planlagte, så den prosessen har jeg ikke vært igjennom.
Har vært innom å kikket på billig-tester, blir nok å bestille derfra tenker jeg. Har du kjøpt EL-tester derfra også? Hvor mange EL-tester trenger man ca pr syklus?
Det vil jeg tru :) Jeg kjøpte EL-tester der også. Hvor mange du trenger kommer litt an på syklus din tenker jeg. Jeg bruker å kjøpe en hel del. Siden jeg har hatt en veldig ustabil syklus har jeg ofte begynt å teste etter EL på CD10, og når det begynner å nærme seg kan jeg teste opp mot tre ganger om dagen :joyful: Jeg har veldig kort LH-topp:)
 
Det vil jeg tru :) Jeg kjøpte EL-tester der også. Hvor mange du trenger kommer litt an på syklus din tenker jeg. Jeg bruker å kjøpe en hel del. Siden jeg har hatt en veldig ustabil syklus har jeg ofte begynt å teste etter EL på CD10, og når det begynner å nærme seg kan jeg teste opp mot tre ganger om dagen :joyful: Jeg har veldig kort LH-topp:)

Får fundere litt på hvor mange jeg skal bestille meg etter hvert :) Krysser fingrene for at jeg har ganske gjennomsnittlig syklus, hadde det før i alle fall :)
 
Mandag 6. mai
I dag er det tre uker til spiralen skal ut. Tiden går så sakte, men samtidig ikke. Det er jo så mye tanker rundt alt selv om vi ikke er i tvil.

Tanker om prøvetiden, men også mer praktiske ting som bil. Jeg er ganke sikker på at vi ikke får plass til tre barn sikra i bilen vi har nå, så da må den byttes ut også :confused004
 
Last edited:
Jeg klarte ikke å dy meg, så i dag bestilte jeg eggløsningstester og graviditetstester.. Jeg som skulle vente.. Jaja ;D
Lastet også ned appen Flo, så kan jeg prøve å bli kjent med den i det minstexsmile9
 
Hadde mamma på besøk før i dag.. hun vet ikke at spiralen skal ut mot slutten av mnd, men hun var veldig for at samboeren og jeg skulle prøve på en baby utover sommeren :D
 
Mandag 13 mai

Blir ikke så mye å skrive her før man er igang, men i dag er det to uker til spiralen skal ut! Lenge siden jeg har gledet meg til å få mensen altså:D
 
Mandag 13 mai
Blir ikke så mye å skrive her før man er igang, men i dag er det to uker til spiralen skal ut! Lenge siden jeg har gledet meg til å få mensen altså:D
Så spennende! Håper dere slipper å prøve lenge før spiren sitter da :joyful:
 
Torsdag 16 mai

Jeg svever på rosa skyer nå. Jeg og samboeren var på forballkamp i dag. Vi holder med Vålerenga begge to, han flagger og jeg har sesongkort.
16. mai er jo fotballens festdag. Sol, fint vær og fantastisk stemning. Laget vårt leder til pause og ting kan ikke bli stort bedre. Tror jeg.
Så kommer samboeren min opp på tribunen i pausen, han står nede på «indre bane» (banen, ved mål) og har egentlig ikke lov til å komme opp til meg. Men i kveld gjorde han det, og jammen så gikk han ned på kne :love7 vi skal gifte oss
 
Torsdag 16 mai
Jeg svever på rosa skyer nå. Jeg og samboeren var på forballkamp i dag. Vi holder med Vålerenga begge to, han flagger og jeg har sesongkort.
16. mai er jo fotballens festdag. Sol, fint vær og fantastisk stemning. Laget vårt leder til pause og ting kan ikke bli stort bedre. Tror jeg.
Så kommer samboeren min opp på tribunen i pausen, han står nede på «indre bane» (banen, ved mål) og har egentlig ikke lov til å komme opp til meg. Men i kveld gjorde han det, og jammen så gikk han ned på kne :love7 vi skal gifte oss
Gratulerer så masse! Så koselig! ❤️ For en fin måte å gjøre det på :love017
 
Lenge siden jeg har vært inne her nå.

Tusen takk for gratulasjoner :)
Forlovelsen endte med at babyplanene havnet på hylla litt. Ønsket om å kunne ha med min mormor (som er over 90 år) i bryllupet resulterte i at vi gifter oss allerede 19.10.19.

På tirsdag skal jeg ta ut spiralen, da har jeg litt tid på å la kroppen komme tilbake i vater før vi prøver.
Om vi prøver en runde eller to før bryllupet får vi se.. jeg kan godt være gravid når jeg gifter meg, men vil ikke risikere at kjolen ikke passer :D
 
Passe sent, men gratulerer så mye med forlovelse, for et fint frieri :love7
 
Passe sent, men gratulerer så mye med forlovelse, for et fint frieri :love7

Takk for det, jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :love7
Spennende tider i møte, nå er det bare å se når TR kommer på besøk etter uttaket av spiralen. Tenker å teste etter EL før vi går inn for å prøve slik at syklusen kan kartlegges. Det er jo så forskjellig når folk får igjen TR har jeg skjønt, så vi får bare se :)
 
Back
Topp