HCG Kalkulator

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Hei. Her er nok en kuriositet som man må ta med en klype salt, men som er gøy å se på mens man venter på tidlig UL. Jeg testet HCG-dobling fordi jeg har mistet. Det er ikke noen garantier for at det betyr at alt er bra, men hvis den har unormalt lav stigning så er det en indikasjon på at man kan stå i fare for å miste. Derfor ga det meg sjelefred likevel å se at doblingen var normal.

Det var passelig høy doblingsfrekvens, og selv om jeg absolutt tror at det bare er en flott liten krabat der inne siden det ble satt inn ett befruktet egg, er sjansen der for tvillinger ( det går egentlig nesten ikke an å forutsi at det er tvillinger pga hcg fordi dette varierer sånn fra kvinne til kvinne og graviditet til graviditet. Det er grunnen til at dette bare er på gøy).

Kanskje det er flere som har målt HCG-verdiene? Da kan dere gå inn her om dere ikke alt har gjort det:

http://www.wantbaby.info/calculator...ay1=14&hcg1=388&day2=17&hcg2=1466&pregnancy=0





Total hCG difference:
1078 (278%)
2-day increase:
941 (143%)
hCG doubling time:
1 day 14 hours (38 hours)
hCG doubling rate:
normal

Multiple Pregnancy:
High chance
 
Hvordan tester man HCG-nivå? Må man ikke til legen for blodprøve..? :)
 
Jag tog inte hcg förrän 19 dagar efter insett och den var på 1332
3 dagar senare så var den på 2179.

Så min var lower than normal.

 
Man burde vel egentlig ikke henge seg opp i hcg? :-/ er jo så forskjellig fra person til person. I uke 5 f.eks er det like normalt å ha 19 i hcg som det er å ha over 7000 :)
 
Som sagt innledningsvis er det bare på gøy, og nei man kan ikke stole på hcg-verdiene helt og holdent. Devine 84 jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for altså. Doblingstiden øker også når man kommer litt utover i graviditeten. Den høres veldig fin ut syns jeg. :Heartbigred
 
Hadde 4332 på 20 dpo med tvillinger, men den ene tvillingen forsvant innen uke 10, så det er ingen garanti med høyt tall og god dobbling (finner ikke dobblingsverdien) at det ble en baby (eller fler) av det. Men etter mange barnløse år ente denne graviditeten i en frisk og velskapt datter :)
 
Som sagt innledningsvis er det bare på gøy, og nei man kan ikke stole på hcg-verdiene helt og holdent. Devine 84 jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for altså. Doblingstiden øker også når man kommer litt utover i graviditeten. Den høres veldig fin ut syns jeg. :Heartbigred
Man vet väl igentligen ingenting förrän vid ultraljudet :)
Men jag tror det går bra .
 
For andre lesere som søker: med hcg på 388 på 14DPO og 1466 på 17DPO (regnet fra uttak)var det hos meg ett embryo å se på tidlig UL nå 7+3 etter innsett av ett 8-delt egg ved "fersk" forsøk ICSI.

Ved min 1. Graviditet hadde jeg bare hcg på 65 på 13 DPO, derfor var jeg litt spent på denne graviditeten. Det kan likevel nevnes at forrige graviditet endte i BO. Om hcg- nivået her har noen sammenheng, vites ikke. HCG kan fint doble seg innenfor normalen da kroppen "tror" den er gravid selv om alt i realiteten har stoppet å utvikle seg. Målte hcg ved hjelp av G- test helt bort i 50 dager etter abort i uke 9. ( grunnen var simpelthen at jeg ønsket å finne ny EL med EL-test, men siden de også slår ut på hcg, var det vanskelig å bruke disse før hcg var ute av systemet).

Veldig glad for en flott spire, da tvillinggraviditet er risikosvangerskap og ser frem til å føde en frisk spire i mars forhåpentligvis.

Igjen viser det at hcg ikke er en særlig pålitelig indikator for å forutse flerlingegraviditet :happy: som så mange andre har påpekt, bare tidlig UL vil fastslå dette.
 
H
Man burde vel egentlig ikke henge seg opp i hcg? :-/ er jo så forskjellig fra person til person. I uke 5 f.eks er det like normalt å ha 19 i hcg som det er å ha over 7000 :)
hei, vet ikke hvis du forsette og se på forum. Men jeg har satt inn 2 frysegg 21 februar 2019, tok blodprøve 05.03.19 og jeg hadde hcg på 24 og jeg tok nye blodprøve 18.03.19 og hcg var på 34. Jeg er red at kanskje de skjer noe?
 
H

hei, vet ikke hvis du forsette og se på forum. Men jeg har satt inn 2 frysegg 21 februar 2019, tok blodprøve 05.03.19 og jeg hadde hcg på 24 og jeg tok nye blodprøve 18.03.19 og hcg var på 34. Jeg er red at kanskje de skjer noe?
HCG skal dobles annenhver dag om jeg ikke husker feil..har du snakket med lege?
 
H

hei, vet ikke hvis du forsette og se på forum. Men jeg har satt inn 2 frysegg 21 februar 2019, tok blodprøve 05.03.19 og jeg hadde hcg på 24 og jeg tok nye blodprøve 18.03.19 og hcg var på 34. Jeg er red at kanskje de skjer noe?
Hvordan går det?
HCG verdier varierer jo veldig fra person til person
 
H

hei, vet ikke hvis du forsette og se på forum. Men jeg har satt inn 2 frysegg 21 februar 2019, tok blodprøve 05.03.19 og jeg hadde hcg på 24 og jeg tok nye blodprøve 18.03.19 og hcg var på 34. Jeg er red at kanskje de skjer noe?
HCG skal dobles annenhver dag om jeg ikke husker feil..har du snakket med lege?
Hvordan går det?
HCG verdier varierer jo veldig fra person til person
Dere ser også at dette er en fire år gammel tråd? :hilarious:
 
Dere ser også at dette er en fire år gammel tråd? :hilarious:
Såg det ja :) Tenkte bare å svare hun som svarte på en fire år gammel tråd om hun fant ut at det.
Hun har vel rota seg bort litt! Men synes hun kunne få litt svar fordiom :)
 
Hei jeg mistet :( 24 mars. Og nå er ca 1 uke jeg har mens. Skal ring til rikshospitale på tirsdag. Ha en god påske
Ånei, så trist :( Håper det klaffer for dere igjen fort
 
Back
Topp