Hva var anderledes den prøveperioden det klaffet?

Klaffet på pp6, med el-testing for første gang :happy: dette med minsten, med eldste lot vi det stå til etter vi sluttet på prevensjon :)
 
Med første klaffa det etter 2 mnd, med andre etter 5 mnd. Hadde samleie når vi følte for det, var aldri helt sikker på når jeg hadde eggløsning :p
 
Tok nesten tre år. Hadde gått på dobbel pergo i 7 mnd før det klaffet. Mnd det klaffet hadde vi sex bare et par ganger fordi vi begge var borte på forskjellige tidspunkt i mnd
 
Klaffet i pp3 med første. Eneste forskjellen da var at vi reiste til syden. Nr to klaffet i pp1.
 
Klaffet etter nesten to år, mnd før ivf! Det som var annerledes den mnd det klaffet var at vi ikke hadde noen forhåpninger i det hele tatt om klaff pga jeg hadde fått beskjed om tette eggledere og aldri fant el. Slutter derfor på letrozol. Da satt den:)
 
Pp4. Største forskjellen var vel at vi definitivt traff EL :hilarious: Brukte EL-tester den pp og hadde sex 4 dager på rad fra stigning til etter toppen var nådd.
 
Brukte Concive pluss
 
Nr 1 var en overraskelse nr 2 og 3 kom i pp1. Gjorde ikke noe annet enn å ha sex hver 2-3 dag rundt el. Vi blir tydelighvis lett gravide.
 
Sluttet med pillene i slutten av januar og ble gravide i mars. Ble en smule overrasket hatt det gikk så fort. Vi hadde sex minst annen hver dag. Viste ca når eggløsningen var, men tenkte ikke på den. :happy:
 
1: prøverør
2: etter 2 år med lystløgner, narcssisist, psykisk syk og kronisk utro "mann" så gav jeg faen og skulle droppe drittsekken, den mnd ble jeg gravid.
 
Slappet mer av og da klaffet det omtrent ‘med en gang’ med alle 3 :happy:
 
6 med sykluser på opptil 2 mnd. Hadde hormonhjelp alle PP'er.
Det som var annerledes var at vi faktisk ikke testet i det hele tatt for vi var på ferie hos familie. Regnet med sein eggløsning så koste oss med vin, god mat og alt som er godt.. :p Men tror nok det er veldig tilfeldig.
Kan også sies at jeg rett før det klaffet tok på min storesøsters høygravide mage, aner ikke om det har noe for seg.. :p
 
For min del stresset jeg masse med de el testene og prøvde veldig hardt..

Den eneste perioden jeg ikke stresset med det, fordi jeg «ikke ville» ha baby i jula var da jeg faktisk ble gravid..
 
Jeg har fått beskjed om at det for meg skal være veldig vanskelig å holde på et foster. Har mistet flere ganger i er tidligere forhold. Denne gangen (en del år senere og nytt forhold) ytret min kjære et ønske om at vi skulle få barn og vi begge følte det var 100% riktig at vi to skulle få barn sammen. Vi regnet med det skulle ta tid og valgte å ikke stresse noe med det, annet enn å ha hygge oss så ofte vi ville. 6 uker senere satt vi der med positiv test og jeg er nå 33+6 uker på vei. Det gikk veldig mye fortere enn vi tenkte, men vi er svært lykkelige for at vi hadde så flaks:Heartred Lykkespira vår:Heartpink
 
Første gang: ingen verdens ting, 16 mnd siden vi kutta prevensjon.

Andre gang: 7 pp, og det var siste pp før lapraskopi for å fjerne en cyste på ene eggstokken. Var ikke noe forskjell mellom den og pp gangen før der.

At det gikk raskere andre gang var nok pga hyppigere samleie til riktig tid og at vi faktisk "stressa" litt med det. Jeg blir ikke gravid bare han ser søtt på meg, her må det heftig innsats til. :p Eneste var at jeg de siste pp før det klaffet tok pause med temping og el tester. Kjente kroppen så godt så visste ca når el var uansett. Jeg tjuvtempa litt for å bekrefte dpo-land da. :p
 
Etter å ha prøvd i 1,5 år så ble jeg forholdsvis dårlig med halsbetennelse+++. Viste seg at det som var tingen var en penicillinkur. Om det var tilfeldigheter som gjorde det, men var nå den endringen som var den pp.
 
Var hos gynekolog for å ta celleprøve. Hun så da et egg og sa at jeg sannsynligvis skulle ha eggløsning 2-3 dager senere. Hadde samleie samme kveld da var det gjort. Satt første gang vi prøvde etter at vi sluttet med prevensjon.
 
Back
Topp