Holde flere barn hjemme ved omgangssyke?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Diskuterer med en venninne og vil gjerne ha deres input:

Ett av barna er friske etter 48-timers-regelen i morgen, mens det andre må vente til neste morgen igjen.


De går i samme bhg, men forskjellige avdelinger.

Holder dere første barn hjemme til begge er ferdige med 48-timers-regelen eller sender dere h*n?
 
Hmm.. har aldri stått i problemstillingen selv.. Jeg ser ikke noe galt i å sende første barnet etter karantenen er gått ut, ser heller ikke noe galt i å ha barnet hjemme.
 
Jeg har hatt friske barn i bhg selv om søsken har hatt karantene. Så lenge det syke barnet er frisk nok til å følge i bhg. Riktignok vente ute da, og det skal ikke være risiko for at det syke barnet spyr ute i bhg.
 
Jeg venter ikke med å sende barn som har blitt friske, eller ikke å sende barn som ikke har blitt syke, selv om en eller flere har omgangssyke... med 8 barn i hus kunne det blitt mye unødvendig fravær for barna da det vel egentlig bare har skjedd 1 gang at alle ble syke samtidig o_O

I et slikt tilfelle du beskriver hadde jeg nok latt det være litt opp til barnet.. en av oss måtte jo være hjemme likevel så kunne tatt en ekstra kosedag :)
 
Diskuterer med en venninne og vil gjerne ha deres input:

Ett av barna er friske etter 48-timers-regelen i morgen, mens det andre må vente til neste morgen igjen.


De går i samme bhg, men forskjellige avdelinger.

Holder dere første barn hjemme til begge er ferdige med 48-timers-regelen eller sender dere h*n?
Den som er frisk er frisk. og sendes.
 
Sender den som er frisk. Er slitsomt nok å ha syke barn/være syk selv uten å måtte aktivisere et friskt barn i tillegg :p
 
Når barnet er frisk etter 48 timer og er i form kan det absolutt leveres i barnehagen, selv om søsken er syk og er hjemme
 
Sender de når de er friske. Ikke noe 48 timersregel her vi bor i utlandet, ser an allmenntilstanden og om de ikke lenger har diaré eller oppkast, høy feber.
 
Back
Topp