Kommenterer du andre barn sin matboks?

Nei det gjør jeg ikke :)
Hvis jeg kommenterer det, f.eks i barnehagen hvis et barn viser meg maten sin, er det utelukkende positivt :)
 
Om jeg har noen i nærmeste omgangskrets som bare sendte med usunn matpakke kunne jeg kanskje ha foreslått alternativer. Men bryr meg ikke om hva andre gjør. Har veldig mye meninger om mat, er ekstremt opptatt av næring, men iom at de fleste stoler blindt på helsemyndighetene så velger jeg kun å dele min kunnskap/erfaring/kilder/forskning med dem som er opptatt av det.

Barn spesielt bør jo få næringstett mat, og to butikkskiver med kjøpepostei for eksempel gir jo ingen av delene :) Dessverre.

Hva slags matpakker anbefaler du?:)
 
Hva slags matpakker anbefaler du?:)
Hjemmelaget surdeigsbrød eller pannekaker eller muffins eller vafler etc med masse egg, smør, og godt pålegg. Har noen gode oppskrifter også :)

Kjøtt fra middag skåret fristende sammen med opphakket grønnsaker, hjemmelaget leverpostei, ost, frukt, nøtter som er bløtet og tørket, tørket frukt. bare fantasien setter grenser! :) Og en flaske med hjemmelaget kefir eller varm melk med kollagen, eggeplomme og honning. Kjempe næringsrikt, masse godt for barnet og gir både energi og metthet. :) Men vi kjøper verken pålegg, melk, kjøtt eller annet fra butikk, kun grønnsaker og tørrvarer ^^
 
Hjemmelaget surdeigsbrød eller pannekaker eller muffins eller vafler etc med masse egg, smør, og godt pålegg. Har noen gode oppskrifter også :)

Kjøtt fra middag skåret fristende sammen med opphakket grønnsaker, hjemmelaget leverpostei, ost, frukt, nøtter som er bløtet og tørket, tørket frukt. bare fantasien setter grenser! :) Og en flaske med hjemmelaget kefir eller varm melk med kollagen, eggeplomme og honning. Kjempe næringsrikt, masse godt for barnet og gir både energi og metthet. :) Men vi kjøper verken pålegg, melk, kjøtt eller annet fra butikk, kun grønnsaker og tørrvarer ^^

Wow. Skulle ønske jeg hadde overskudd til å bake mer. Bor dere på gård, kanskje?:) Mulig jeg sender deg pm, spennende!
 
Wow. Skulle ønske jeg hadde overskudd til å bake mer. Bor dere på gård, kanskje?:) Mulig jeg sender deg pm, spennende!
Det er drømmen!
Vi bor ileilighet, men vi bestiller alt av mat og sånt fra private aktører :) Inkludert melk.
Baking er alt om planlegging, og tar ikke så mye tid. Jeg lager ingenting nesten som krever noe elting, med mindre det er helg :p Eltefritt brød er det det går i her, alt som kan helles ned i en form.
Ellers er sånne muffins værtfall geniale syntes jeg.
Jeg tåler ikke butikkmelk eller brød så for at jeg skal ha det bra må vi investere tid i det også. :)
 
evt til foreldre?
Eller om noen legger ut bilder av matboksen til barna sine, kommer du med negative kommentarer da?

Nei, i utgangspunktet ikke. Men når barna lurer på hvorfor ikke de får kaker eller energibarer i matpskken fordi den eller den har det, svarer jeg at det er ting jeg ikke synes hører hjemme i en mstpakke, men at jeg ikke kan blande meg bort i hva andre gir sine barn.
 
Skriver aldri negative kommentarer på bilder av noe slag. Men kan jo tenke mitt.
Alle er forskjellige så alle har forskjellige matbokser også
 
Back
Topp