Lillespøns reise til babyen❤️

lillespøn

Elsker forumet
Nå er tiden veldig snart inne for å starte vårt første IVF-forsøk. Er 28 år, mannen er 30. Har vært med mannen siden jeg var 15 år, og har brukt prevensjon inntil for fire år siden. Da hoppet vi av i svingen, siden jeg ikke var ferdige med studiene enda, og vi ville vente til det før vi fikk barn. August 2017 hadde var jeg ferdig, vi hadde flyttet «hjem», kjøpt hus og fått oss jobb begge to, og vi kjente oss klare for å begynne å prøve.

Mensturasjonene mine har vært regelmessige, 28 dager pluss/minus fire dager, men jeg har flere ganger vært til gynekolog pga spotblødninger før og etter mensturasjon. Spotblør i ca sju dager før mensen, blør skikkelig to-tre dager, før jeg igjen spoter i 4-5 dager. Har hele tiden fått hørt at alt ser fint ut hos meg.

Etter hvert som pp gikk og jeg ikke ble gravid, begynte jeg å teste etter EL, og å tempe. Får alltid utslag på testene, og tempingen viste at jeg hadde EL, tror jeg. Etter ti mnd fikk vi komme til gynekolog, og hun mente at jeg hadde PCO, og at jeg derfor ikke hadde EL. Ble da satt på Letrozol, en dose Gonal-F pr syklus, samt Ovitrelle og Lutinus. Prøvde dette i fem sykluser uten hell, men hadde EL i følge progesteronblodprøvene som ble tatt. Ble også sjekket at egglederene var åpne med røntgen og kontrast, noe de var. Til slutt ble vi henvist til IVF, UNN Tromsø, var på forsamtale i november, og i dag mottok jeg alle papirene, reseptene og infoen for vårt første forsøk som skal starte i midten av februar! Sååå spent, og prøver å ikke tenke så mye på hva som kan gå galt, tenker at det ikke hjelper å bekymre meg. Skal stå på kort protokoll, Rekovelle og Cetrotide. Bor flere timer unna sykehuset, så er spent på hvordan det blir å reise opp og ned så mye, da jeg må ta alle kontrollene der. Håper å få dekt hotell noen av dagene.

Håper dere har lyst å følge meg på reisen vår:happy:
 
Velkommen hit sånn offisielt og gratulerer med dagbok!:) Så spennende dette blir, det kribler godt rett før første runde. Håper det ordner seg raskt og ønsker deg masse lykke til! :Heartred
 
Gratulerer med dagbok! Så bra at du slipper å vente til april likevel!
 
Gratulerer med dagbok, blir spennende å følge deg. Vi fikk ikke dekker hotell, fordi vi fint kunne reist hjem 2-3 timer + båt men vi valgte hotell uansett. Har du såpass lang reisevei vil jeg tro noe dekkes. Vi tok iallefall vare på ALT av kvitteringer og sendte inn, og fikk dekket endel. Lykke til! Februar er jo neste mnd!
 
Gratulerer med dagbok, blir spennende å følge deg. Vi fikk ikke dekker hotell, fordi vi fint kunne reist hjem 2-3 timer + båt men vi valgte hotell uansett. Har du såpass lang reisevei vil jeg tro noe dekkes. Vi tok iallefall vare på ALT av kvitteringer og sendte inn, og fikk dekket endel. Lykke til! Februar er jo neste mnd!
Ja, kommer nok til å bo på hotell uansett, tipper jeg. Så får det dekkes det som dekkes kan. Takk for tips, skal ta vare på alt!
 
For øvrig glemte jeg å skrive at fertilitetslegen på IVF-klinikken mente at jeg ikke hadde PCO, så da har jeg fått diagnosen uforklarlig barnløs.
 
Velkommen hit, håper du får et kort opphold :)

Har mannen din normale prøver?

Håper dere får dekket hotell da, Tromsø er jo en fin by å ta en liten miniferie i :)
 
Velkommen hit, håper du får et kort opphold :)

Har mannen din normale prøver?

Håper dere får dekket hotell da, Tromsø er jo en fin by å ta en liten miniferie i :)
Tusen takk, det håper jeg også:happy: Mannens prøver er over snittet normale, så der er vi heldige!
Ja, vi har bodd i Tronsø før, og trives veldig godt derxsmile2
 
Snakket med sjefen min i dag om at det blir forsøk i februar. Har så dårlig samvittighet, da jeg jobber turnus, og om jeg blir borte 4-5 dager på kort varsel iløpet av en uke pga IVF og lang reisevei, vet jeg det blir trøblete for dem. Vi har ingen vikarer å leie inn, så vet at det blir å gå ut over de andre på jobb som må ta vaktene mine for meg. Heldigvis var hun veldig forståelsesfull, og sa at vi tar en dag av gangen, og at dette var ikke noe jeg skulle tenke på. Veldig godt å høre❤️
 
Så godt å få forståelse fra sjefen om dette. Det gjør det litt lettere å stå i prosessen.
 
Så godt å få forståelse fra sjefen om dette. Det gjør det litt lettere å stå i prosessen.
Ja, virkelig, det gjør det såå mye enklere. Alle på jobb vet hva vi holder på med også, og det syns jeg er veldig godt. Er enkelte arbeidsoppgaver jeg ikke vil/skal gjøre, og da syns jeg det er greit at de vet hvorfor. I tillegg kan jeg snakke med dem om jeg har en dårlig dag.
 
Skikkelig trøtt og slapp helg her. I dag skal jeg trene og høre på en meditasjonsfil som går på forberedelser til IVF (takk, Sitrus!). Ellers ble jeg veldig glad når den svenske bloggeren Kenza gikk ut med sine infertilitetsproblemer denne uken, er så bra når folk snakket høyt om det❤️
 
Skikkelig trøtt og slapp helg her. I dag skal jeg trene og høre på en meditasjonsfil som går på forberedelser til IVF (takk, Sitrus!). Ellers ble jeg veldig glad når den svenske bloggeren Kenza gikk ut med sine infertilitetsproblemer denne uken, er så bra når folk snakket høyt om det❤️

Så flink du er! Og helt enig, er så fint å se når folk er åpne om dette :Heartred
 
Skikkelig PMS i dag, venter mensen i morgen. Vanvittig følsom, og er veldig emosjonell rundt det som skal skje neste mnd. Er fremdeles veldig positiv til forsøket, men kjenner at jeg akkurat i dag er litt nervøs, og tenker mye. Trøster meg med litt vin og godis i kveld, mannen forstår meg liksom ikke helt når jeg er i dette humøret.
 
Skikkelig PMS i dag, venter mensen i morgen. Vanvittig følsom, og er veldig emosjonell rundt det som skal skje neste mnd. Er fremdeles veldig positiv til forsøket, men kjenner at jeg akkurat i dag er litt nervøs, og tenker mye. Trøster meg med litt vin og godis i kveld, mannen forstår meg liksom ikke helt når jeg er i dette humøret.
Klem!
 
Masse lykke til med kommende forsøk! Håper du slipper å være her inne altfor lenge ❤️
 
Back
Topp