Daydream sin vei mot baby <3

Var ikke noe krav om størrelse. Mer om at det skulle være minimum soverom.
Men vi må flytte. Vi har 2 hunder på kg hver som krever sitt og jeg klarer ikke å ta vare på en liten baby og de to hundene i en blokk leilighet.
Jeg må ha muligheten for å slippe de ut i en hage hvor de kan løpe og herje fra seg. Så kan jeg heller gå tur med de når de har løpt av seg det meste av energien.
Ahh. :)
Vi har for tiden kun ett soverom, men planlegger jo å flytte før babyen kommer, eller etter. Så har han/hun soverommet fra den er rundt 1 år gammel kanskje.. :)
 
Jeg fikk kun spørsmål om narkotika, vekt, om noen av oss var involvert i en rettsak, leilighet og sykdomshistorie. Det var det hele. Samme fikk mannen.
Vinteren er en vanskelig tid å gå ned på! Men vi skal klare det ;)
Jeg fikk heldigvis ingen spørsmål om helse da jeg var på time. Var nok veldig heldig der. Ikke noe om hvordan vi bodde heller. Så var mer nøye han dere var hos.

Men veldig godt å være godkjente tenker jeg. Og bare ha ett mål også er det oppstart.

Vi får heie hverandre nedover :D
 
Ahh. :)
Vi har for tiden kun ett soverom, men planlegger jo å flytte før babyen kommer, eller etter. Så har han/hun soverommet fra den er rundt 1 år gammel kanskje.. :)

-hadde vi hatt en hage, så hadde det ikke vært noe problem det første året. Men, det blir bare for mye :p
 
Jeg fikk heldigvis ingen spørsmål om helse da jeg var på time. Var nok veldig heldig der. Ikke noe om hvordan vi bodde heller. Så var mer nøye han dere var hos.

Men veldig godt å være godkjente tenker jeg. Og bare ha ett mål også er det oppstart.

Vi får heie hverandre nedover :D

Ja, så absolutt :D
Skal feire i helga ;) Med mjød ;)
 
Det gikk overraskende bra! Mannlig lege. Tror tysk.
Vi må flytte til en større leilighet og jeg må ned i vekt, men ellers tommel opp! :D
Jeg skal ringe når jeg nærmer meg vekta, så skal jeg få dato for oppstart ❤
Så fantastisk! Kunne de si noe på størrelsen på leiligheten faktisk ? :eek: da er det vel en kjempe motivasjon ifht vekta ? Tenk DEN følelsen når du kan ta tlf og bare hallo nå vil vi starte :D
 
Så fantastisk! Kunne de si noe på størrelsen på leiligheten faktisk ? :eek: da er det vel en kjempe motivasjon ifht vekta ? Tenk DEN følelsen når du kan ta tlf og bare hallo nå vil vi starte :D

Jaa, absolutt :D
Gleder meg masse til å dra på trening igjen. :D
 
Så bra at det gikk mye bedre enn forventa! :D Og må være super motivasjon med oppstart på forsøk. :)
 
Det var en interessant samtale. Fikk vite litt til :)
De tok en GU undersøkelse på meg. Jeg har 10 follikler på ene siden og 20 på den andre :wideyed::nailbiting:
Så, han sa jeg skal starte på kort protokoll når vi starter opp. Det er litt ventetid fra man ringer inn, så jeg skal ringe når jeg nærmer meg. Så, siden grensen er 86kg, skal jeg ringe når jeg er på 88kg. Det er ikke mange kg, så det skal ikke ta for lang tid.
Da vil jeg ha 2-3mnd på å gå mer ned. Det er jo lettere å gå ned i vekt på våren enn høsten :p
Vet hva jeg skal få til jul av min kjære og jeg gleeeder meg til å få den :D

Jeg sa det i fjor, men jeg sier det igjen i år med et litt større håp.
Jeg håper dette er siste jula mi som ufrivillig barnløs :shy:
 
Det var en interessant samtale. Fikk vite litt til :)
De tok en GU undersøkelse på meg. Jeg har 10 follikler på ene siden og 20 på den andre :wideyed::nailbiting:
Så, han sa jeg skal starte på kort protokoll når vi starter opp. Det er litt ventetid fra man ringer inn, så jeg skal ringe når jeg nærmer meg. Så, siden grensen er 86kg, skal jeg ringe når jeg er på 88kg. Det er ikke mange kg, så det skal ikke ta for lang tid.
Da vil jeg ha 2-3mnd på å gå mer ned. Det er jo lettere å gå ned i vekt på våren enn høsten :p
Vet hva jeg skal få til jul av min kjære og jeg gleeeder meg til å få den :D

Jeg sa det i fjor, men jeg sier det igjen i år med et litt større håp.
Jeg håper dette er siste jula mi som ufrivillig barnløs :shy:
Det håper jeg og :)
Håper også vektnedgangen kommer til å gå strålende. :)
 
For en dag.
jeg får ingen glede av julen, men holder maska for sambo og hans familie.
Sambo var på fest i går og vi klarte så klart å krangle så busta føyk i dag :(
Det er snakk om jul, nyttår, bursdager etc.
Familien hans er glade i alkohol. Veldig glade i alkohol. Jeg har ikke et behov for alkohol.
Han mener at det ikke er noe farlig å drikke med små barn tilstede. Jeg mener det motsatte.
Han mener at jeg vil ødelegge høytider for ham og familien hans med å nekte berusa personer å holde et lite barn om vi får barn.
At jeg vil bli sett på som koko pga jeg mener alkohol og barn ikke hører sammen.
At det er totalt unødvendig å drikke når det er et lite barn tilstede.
Vi er totalt uenige om dette.
Greia er at jeg står alene mot de på dette området. Vi er bosatt på vestlandet. Jeg er fra østlandet. Mitt nettverk er på østlandet. Jeg kjenner minimalt med personer her. Så jeg føler at jeg står alene og at jeg vil bli overkjørt og bedt om å skjerpe meg om jeg gir klar beskjed.
Min far en alkoholiker. (vokste heldigvis ikke opp med ham) Jeg husker selv fra når jeg var liten, usikkerheten og hvordan de voksne oppførte seg når de fikk i seg alkohol.
De ble mer opptatt av samtalen og hadde lite interesse i å høre hva jeg hadde å si. Jeg var bare et barn og fikk beskjed om å gå på rommet.

Jeg vurderer om jeg skal avlyse hele IVF reisen. Jeg er ikke komfortabel med at det skal drikkes rundt et lite barn. De ser ikke problemet.
Alle artikler, undersøkelser og forsking på dette området er vist bare tull.
Dette er veldig slitsomt.
 
Høres utrolig slitsomt ut :Heartred står liksom på startstreken også kommer det opp slike ting!
 
Huff, forstår virkelig at du blir oppgitt av lei mtp holdningen hans og familiens hans. Alkohol og barn hører absolutt ikke sammen! Et par glass vin til maten skader ikke. Men dersom man ikke klarer å stoppe, blir beruset eller full - drikker man ikke med barn tilstede. Jeg er så enig med deg!

Jeg jobber i barneverntjenesten, og dessverre møter vi altfor mange barn som får ødelagt julen og alt som har med den å gjøre pga de voksnes uansvarlige alkoholmisbruk. Det er absolutt ikke greit! Disse barna gruer seg til jul, de blir redd, får traumer og opplever lite støtte og trygghet. Og de fleste oppegående mennesker vet hva slikt gjør med barn i fremtiden. Disse barna gleder seg til hverdagen starter igjen, og mange av disse barna forteller ingen om hvordan julen dems egentlig har vært. Det er trist. De føler seg ensom og alene.

Jeg håper du og samboeren din klarer å ordne opp igjen, og at dere kommer til en felles enighet til slutt. Kanskje samboeren din bare trenger litt mer kunnskap og forståelse om hvordan berusede voksne påvirker barn.
 
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke besøker forumet så mye om dagen.
Har mye med å gjøre at jeg ikke kommer noe videre før jeg har nådd 88kg.
Så jeg håper jeg kommer til å ringe inn i løpet av januar. Jeg har 5kg igjen før jeg skal ringe. Ikke lett i jula :laughing021:laughing021
Når det gjelder svigerfamilien og alkohol, så er jeg så heldig at jeg fremdeles har god kontakt med de som hadde ansvaret for meg når jeg var under bv.tj.
Jeg er ikke flink til å forklare meg og jeg er ekstremt konfliktsky. Men de er super flinke. De har t.o.m klart å stoppe muttern ved flere anledninger. Det er godt jobba! :notworthy
Hvis det blir for ille vet jeg at jeg kan be de om hjelp.

Det er rart det der. I jobb, så er jeg ikke konflikt sky i det hele tatt. Da kan jeg lett sette folk på plass om de oppfører seg ufint.
Men ikke privat. Da er jeg en feig liten hare som rømmer.
Rart det der:confused::confused:
 
Kjenner ikke til din situasjon, vil bare si at vi hadde og har alltid hatt en del "interessante" diskusjoner om teoretiske situasjoner... Type "hva skal vi gjøre når x y z". Alt endret seg når vi ble gravide. Da ble vi mye mer enige og prinsipper ble lempet på. Jeg tror mange av disse prinsippielle diskusjonene er litt dumme å ta før man er gravide, for man kan fort få a battle of the wills uten at det har noe matnyttig for seg. På den andre siden er det jo også dumt å få barn med noen som har usunne og dårlige holdninger, hva enn de måtte være, og det er sånn sett viktig å danne et grunnlag av tillitt for hva man gjør/ikke gjør med barnet.


Håper det ordner seg, lykke til med vektnedgangen! :)
 
Last edited:
:angelic:
 
Last edited:
Back
Topp