Var din fødsel lik din mors? Fødte dere likt ifht termin?

Soffi23

Elsker forumet
Hei! Har hørt at ofte så ligner ens egne fødsler på mors fødsler! Min mor har aldri født senere enn 5 dager før termin, og jeg kom 15 dager før ULtermin.
Har deres fødsler vært lik mødrene deres?
Om det går i «arv» kan det jo hende jeg kan vente meg å få noen dager før termin kanskje, så er spent på å høre deres erfaringer rundt dette!

Hun har også hatt relativt raske fødsler fra riene startet (1,5t og 45min etter drypp).
 
Min fødsel var ikke lik. Mora mi fødte før termin og hadde "normalt kjappe" fødsler. Jeg gikk ni dager på overtid og endte med hastesnitt da fødselen ble så lang:)
 
Både og :) Gikk like mange dager på overtid, men min mor har hatt lange fødsler, har jeg hatt en veldig kort.
 
Ikke mtp lengde, men 3xstyrtfødsler,hvor det har gått raskere og raskere.
Jeg kom visstnok 50 min fra første tegn (nr 3) min nr 3 ble født hjemme sånn plutselig :p
 
Absolutt ikke. Mamma gikk ei uke over termin med meg, og fikk blodforgiftning. Jeg kom ikke i nærheten av termin og fikk svangerskapsforgiftning.

Sf viser seg at det kan være genetisk fra far, så jeg ville spurt svigermor hvordan det gikk med henne. Jeg fikk iallefall beskjed om på sykehuset etter at jeg fødte, at når den tid kommer bør jeg fortelle svigerdatter at hun risikerer å få sf
 
Ingenting som lignet min mors fødsel her, men jeg har ett lite håp om at neste skal gjøre det siden vi egentlig er veldig like.
Min søster, som er mest lik på pappa, har hatt to veldig like fødsler som vår farmor :)
 
Så kjedelig å lese at det er så ulikt haha :( Noen av dere er heldige med det, da! Blir spennende å se hva som skjer her
 
Like i den forstand at fødslene har gått fort. Mamma gikk over termin med alle, jeg har fått fem av seks før termin.
 
Både mor, søster og jeg fødte før termin.
Jeg flest dager før. Jeg hadde også den korteste (første) fødselen.
Men ja, likhet ift. å føde før termin.
 
Likt i den forstand at både jeg og min mor fødte før termin, men tok myyyyye lengre tid før jeg var ferdig med fødsel sammenliknet med hennes :p Min søster gikk over termin, så litt småtilfeldig virker det jo å være.
 
Likt i forhold til raske fødsler, 3-4 timer hadde mamma, jeg hadde 3 timer. Broren min og jeg kom 3 uker og 2 dager før termindato, jeg fikk min etter igangsettelse 9 dager etter termindato.
 
I forhold til termin fikk vi begge nr 1 før termin, nr to fikk jeg etter og min mor før. Når det gjelder fødsel er vi ulike. Min mor hadde med første rier i mange timer, uten fremgang. Endte med keisersnitt. Det samme med nr 2, men fikk keisersnitt ganske tidlig i fødselsforløpet. Jeg har hatt to vaginale fødsler, heldigvis.
 
De var ikke så like i forhold til når de startet, men selve fødselsforløpet var veldig likt! Raske, ukompliserte fødsler på både meg og min mor :)
 
Nei.
Mammas 3 fødsler har vært over eller rett rundt termin. Laaaange (grusomme etter historier å bedømme:p) fødsler, med sugekopper, tang og 2 døgn på sykehus i forkant av fødsel.

Selv rakk jeg så vidt frem før frøkna sklei ut ca 1mnd før tiden.

Min yngre søster rakk 3 timer på sykehuset før hennes 2 mnd premature kom til verden.

Mao ingen sammenheng i vår familie
 
Nei, mamma har født alle tre 10 dager over termin, mens min kom 5 uker før. Begge hadde lange første fødsel da:rolleyes:
 
Hverken jeg eller mine to søstre har hatt fødsler lik moren våres fødsler, og heldigvis for det. Hun hadde skikkelige vansklige fødsler. Men vi døttrene hennes har hatt mye kortere og enklere fødsler.
 
Mamma har hatt ukompliserte og kjappe fødsler. Kan vel si at min fødsel var slik også.
 
Back
Topp