Planla du å amme? Gikk det som forventa?

Planla å amme og fikk det til uten problemer. Veldig glad for at det har gått så fint :)
 
Det var aldri noe alternativ å ikke amme. Var innstilt på at det skulle gå helt fint. Sånn ble det ikke... Jeg fikk mange problemer, men det gikk fint til slutt.
 
Tenkte ikke så mye over det, regnet med jeg skulle amme om jeg hadde melk til det. Med første gikk det veldig bra.
Så jeg var ganske sikker på at det gikk like bra med nr 2...
fikk brystbetennelse gjentatte ganger, mye sår på ene puppen, styrte mye med sjold og salve.
Etter 10 uker var jeg så sliten, og jeg ble irritert hver gang babyen våknet- da jeg visste at jeg måtte lide gjennom et smertehelvete i 1 time med amming. Jeg burde sluttet lenge før, men da bestemte heg meg for å slutte. Helsesøster mente jeg ikke skulle gi opp, men heg maktet ikke mere.
Var et tøft valg å gå over på flaske, følte jeg sviktet babyen min. Men etter vi startet opp med flaske fikk jeg det mye bedre ❤️
 
Ville amme begge, men klarte ikke å amme noen av dem. Mest sannsynlig pga stramt tungebånd, noe som ble oppdaget altfor sent. Eldste var da 1,5 år og yngste var 8 mnd. Skulle ønske jeg visste om stramt tungebånd og problematikken før jeg fikk barn!
 
Ja, jeg planla det med begge. Førstemann slutta plutselig grunnet nakkeproblemer og ubehag selv, andre ble det brått slutt med grunnet at jeg ble innlagt på sykehus i en liten periode. Begge var rundt 5 mnd.
 
Planla å amme, og det går over all forventning. :)
 
Planla å amme og det gikk en liten stund med første før det ble flaske og med andre ble det også tull, men som vi kom forbi og jeg ammet han til han var 2,5 år.
 
Planla å amme og det har gått veldig fint hittil, baby er 3 mnd nå. Får også flaske med mm når pappaen er alene med baby mens jeg et på skolen noen timer i uken. Begynte med det da baby var ca 1 mnd og det har også gått fint:)
 
Planla å amme,men skulle og gi flaske med MM ved behov. Slapp det, da frøkna ikke tar flaske. :p
Ammet uten problemer, og ammer enda. Snart 1 år.
 
Visste at jeg ville prøve å amme da jeg gikk gravid med førstemann:) Var ikke så lett som jeg hadde trodd og ammet ‘bare’ til 5 måneder. Med andre og tredjemann gikk det mye bedre og ammet andremann til 13 mnd og ammer fortsatt tredjemann som snart blir 1 år :)
 
Planen var å gi det ett forsøk. Tenkte jeg prøver...men jeg gruet neg til hele ammingen. Så inderst inne trudde jeg at jeg kom til å gå over til mme ila den første mnd.

MEN jeg ammer fortsatt eldste på 2.5 år og minsten på 1 år! Fullammet begge i 6 mnd og ammet gjennom hele svangerskapet med minstemann! Og jeg kommer nokk til å amme en god stund til :)
 
Planla og amme og det gikk fint fra første stund. Har vært noe sårhet i starten siden jentungen var litt dårlig å gape høyt nok og dermed fikk litt dårlig tak, men det gikk seg fort til:)
 
Planla å amme begge to, med nr en var det ikke i tankene mine en gang at jeg ikke skulle amme men det gikk ikke. Med nr to håpet jeg å få ammet, det gikk heller ikke.
 
Ønsker sterkt å amme begge gangene, med første gikk det kjempe bra og virker som det fungerer nå også:)
 
Planla å amme, men tvillingene ble født for tidlig og var vanskelige å få til. Veldig sugesterke og lystne igrunn, men av en eller annen grunn ble det mye skrik og styr. Pumpet ved siden av. Tv1 var fullstendig umulig å få til noen gang, så jeg ga meg med det etter en måneds tid etter vi kom hjem. Tv2 var også vanskelig, men litt lettere. Det begynte å stort sett gå greit, selv om det var en del styr likevel. Men helsesøster ødela alt ved å si vi måtte prøve å gi flaske noen ganger i døgnet etter amming pga hun ikke la på seg nok. Det tok 2 dager med morsmelk på flaske før hun ble helt vrang og ikke ville amme mer :(

Ville så gjerne amme, men måtte krype til korset og bare la det gå.. Masse tårer og frustrasjon, og jeg klarte ikke se på at de fikk flaske de første gangene, satt meg bare ned å gråt :(

De fikk morsmelk på flaske til de var 3 mnd. Da ble det vanskeligere og vanskeligere å få pumpet ut melken, selv om jeg kjente det var der. Kunne sitte en time hver pumping. Så da ble det å gå over på mme.

Håper virkelig at jeg får amme som ønsket med neste:Heartred
 
Planla å amme begge, og ammet begge i langt over året. Fullstendig uproblematisk med nr 1, er helvete med nr.2(de første mnd). Stolt over at jeg klarte det!
 
Back
Topp