Hadde du drukket alkohol i denne situasjonen?

Hva er høygravid med tvillinger?

Er straks 33 uker selv og jeg setter ingen restriksjoner på mannen eller de rundt meg. Jeg kan ta taxi, og selv om livet mitt er på vent for tiden, trenger ikke det være slik for de rundt meg ;-).

eneste jeg har sagt til mannen er at det er litt kjipt hvis han er veldig ruset under fødsel.. Så han holder seg til 3 små øl.

Hadde ikke reagert på 2-3 øl og barnevakt heller, spesielt hvis 3-åringen sover. Og du er jo der, edru..
 
Jeg er ganske høygravid med tvillinger! Jeg og mitt barn på tre år overnatter hos mine foreldre i natt. De spøkte med at hvis fødselen plutselig setter i gang , så ringer de ambulanse. De tør ikke kjøre selv.
Så tar begge to seg noen øl hver. Dvs, hvis noe faktisk skjer så har jeg ikke sjåfør, og heller ikke en helt edru barnevakt. Det er ikke snakk om fyll, men ruspåvirket er ruspåvirket. Eller er jeg hysterisk?

Nei, du er ikke hysterisk. Vi drikker ikke når vi har ansvaret for barn, og jeg ville absolutt vært edru om jeg var dem. Greit å være ved sine fulle fem når sånne ting kan skje.
 
Hva er høygravid med tvillinger?

Er straks 33 uker selv og jeg setter ingen restriksjoner på mannen eller de rundt meg. Jeg kan ta taxi, og selv om livet mitt er på vent for tiden, trenger ikke det være slik for de rundt meg ;-).

eneste jeg har sagt til mannen er at det er litt kjipt hvis han er veldig ruset under fødsel.. Så han holder seg til 3 små øl.

Hadde ikke reagert på 2-3 øl og barnevakt heller, spesielt hvis 3-åringen sover. Og du er jo der, edru..

Hun vil jo ikke være der om fødselen starter...
 
Jeg hadde ikke kommet på at det var noe å reagere på en gang, det om mine foreldre tok ett par øl hver når jeg og mini var på liggebesøk.

Mannen min fikk også "lov" til å nyte alkohol gjennom hele graviditeten min. Han blir overhodet ikke ubrukelig av noen øl, og babyen i magen passet jeg på selv :)

Men vi er jo sånne folk som gjerne drikker vin sammen selvom vi har barn i huset :)
 
Last edited:
Det er lov å si ifra!
 
Jeg hadde ikke kommet på at det var noe å reagere på en gang, det om mine foreldre tok ett par øl hver når jeg og mini var på liggebesøk.

Mannen min fikk også "lov" til å nyte alkohol gjennom hele graviditeten min. Han blir overhodet ikke ubrukelig av noen øl, og babyen i magen passet jeg på selv :)

Men vi er jo sånne folk som gjerne drikker vin sammen selvom vi har barn i huset :)
Så han fikk drikke gjennom hele graviditeten, og når du nærmer deg fødsel? Tar dere taxi ?
 
Så han fikk drikke gjennom hele graviditeten, og når du nærmer deg fødsel? Tar dere taxi ?
Hvis fødselen hadde startet en av de sporadiske kveldene han drakk 1-2 øl så hadde vi tatt taxi ja :) Selvfølgelig.

(det at jeg unnlot å si "fraogmed den og den datoen forbyr jeg deg å drikke alkohol" er ikke synonymt med at han drakk kontinuerlig fra befruktelse til fødsel :p)
 
Last edited:
Back
Topp