Å slutte med nesespray..

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
etter at frøkna begynte i bhg i fjor, har jeg vært forkjøla, jeg vet ikke hvor mange ganger. Og mye kraftigere enn tidligere. Så mer eller mindre siden januar, har jeg brukt otrivin daglig, i varierende mengder. Fra 3- sikkert 20 ganger daglig, på det verste. Kun hatt noen uker her og der uten.

Bestemte meg for å slutte for to uker siden.
De første 4 dagene gikk superlett, så ble jeg tett.. er heldigvis bare tett på en side av gangen, så jeg føler jeg får puste litt.. men over alt står det at det er bare å holde ut en uke, så blir det bedre. Her er det motsatt. Jeg er så møkkalei alt som har med tett nese og snørr å gjøre, for plutselig renner det bare helt ukontrollert.

Noen som har gjort det her før, og hvor lang tid tok det før det ble bra? Og ble det som før?
 
Har en kompis som er ØNH-lege og det går an å få medisinsk hjelp til det så du får trappet ned. Ellers pleier visst det verste å være over ila 1-2 uker, men kan sikkert ta lengre tid og :/
 
Jeg avvenner ett nesebor av gangen!! Da er det lettere, for da har du alltid et åpent
 
Jeg avvenner ett nesebor av gangen!! Da er det lettere, for da har du alltid et åpent

Jeg er faktisk sjelden tett på begge sider samtidig. Men snørrer, nyser og tetter seg så til i det andre, og så lett å ta bare en spray-dusj.. hehe
 
Jeg har gått på to harde Prednisolon-kurer for å bli kvitt avhengigheten, fordi jeg begynte igjen etter den første da jeg ble så tett og ikke KLARER å sove og puste med munnen. Gang to gikk det bra, og nå bruker jeg det bare til NØD når jeg er skikkelig syk og da kun ett eller to spray på hele sykeforløpet. Fikk forresten også «livstids»resept på Nasonex nesespray for å ha noe å bruke på kveldene. En spray i hvert nesebor pr døgn. Ville tatt meg en prat med legen om jeg var deg, er fire år siden jeg slutta nå og det går veldig fint!
 
Jeg er alltid tett og har i perioder vært helt avhengig av nesespray.
Men etterhvert så begynte det å svi som besatt i nesen og jeg begynte å blø neseblod.
Da gikk jeg over til å skylle nesen med sånn skyllehorn som jeg kjøpte på apoteket. Blander salt og lunkent vann og skyller godt igjennom på begge sider. Det lindrer litt :)
 
Back
Topp