Viskelaers første barn - dagbok

40+1
Har vært på kontroll hos jordmor og urin + blodtrykk var i orden [emoji1] hodet har nå festet seg! Er to dager igjen til termin og nå føler jeg meg nærmere enn noengang[emoji307]

Det var spørsmål om (TMI) utflod, eller om det var vannavgang siden lørdag. Så jeg skulle sjekke hvordan det så ut iløpet av dagen, og ringe til sykehuset senere. Hvis det viser seg at vannet har gått så blir jeg satt i gang. Veldig vanskelig å vite, er ikke som på film der vannet kommer splash liksom! Men litt og litt isåfall. [emoji849] viktigste er å få sjekket det [emoji4]

Fin lesing[emoji5][emoji5] så bra hodet har festa seg! Når det har det så blir det som regel ikke at vannet går med et splash fikk jeg beskjed om, for bebis blir som en propp! Men bra det blir sjekka[emoji5]
 
Fin lesing[emoji5][emoji5] så bra hodet har festa seg! Når det har det så blir det som regel ikke at vannet går med et splash fikk jeg beskjed om, for bebis blir som en propp! Men bra det blir sjekka[emoji5]

Ja alt man skal vite [emoji38] nå skal jeg inn til gynekologisk undersøkelse fordi de ville være på den sikre siden. Har fortsatt ingen andre tegn (slimpropp, nedpress etc) til fødsel. Så dette er det mest spennende som har skjedd på 9 mnd [emoji85][emoji177]
 
Ja alt man skal vite [emoji38] nå skal jeg inn til gynekologisk undersøkelse fordi de ville være på den sikre siden. Har fortsatt ingen andre tegn (slimpropp, nedpress etc) til fødsel. Så dette er det mest spennende som har skjedd på 9 mnd [emoji85][emoji177]

Masse lykke til[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Hvordan går det med deg?[emoji7]
 
Hvordan går det med deg?[emoji7]

40+3 og termin idag! Dvs jeg ruger fortsatt dessverre. UL viste at vannet ikke var gått (noe som er bra fordi jeg vil ikke bli igangsatt) men jeg er kjempeklar for å bli ferdig med graviditeten. [emoji30] men ser ut til at jeg går på overtid nå. Jeg leter fortsatt etter den forsvunnede slimproppen som aldri dukker opp[emoji85] jeg er overbevist om at når den går så kommer babyen[emoji307] håper alt er bra med deg og, jeg følger med i dagboken [emoji8][emoji7]
 
40+3 og termin idag! Dvs jeg ruger fortsatt dessverre. UL viste at vannet ikke var gått (noe som er bra fordi jeg vil ikke bli igangsatt) men jeg er kjempeklar for å bli ferdig med graviditeten. [emoji30] men ser ut til at jeg går på overtid nå. Jeg leter fortsatt etter den forsvunnede slimproppen som aldri dukker opp[emoji85] jeg er overbevist om at når den går så kommer babyen[emoji307] håper alt er bra med deg og, jeg følger med i dagboken [emoji8][emoji7]

Æsj da!! Håpa jo at vannet ditt hadde gått!! Skjønner deg godt, jeg er helt lik!! Såå klar for å bli ferdig, men samtidig så ønsker jeg heller ikke å settes i gang! Og jeg leter også etter den berømte slimproppen[emoji23][emoji23] håper det starter av seg selv hos oss begge snart[emoji5][emoji5]

Jeg har det helt greit! Mye hodepine, så blir mye sofa og hvile! Men dagene går sååå tregt!! Spent på vekstestimeringen og kontrollen imorra!
 
Æsj da!! Håpa jo at vannet ditt hadde gått!! Skjønner deg godt, jeg er helt lik!! Såå klar for å bli ferdig, men samtidig så ønsker jeg heller ikke å settes i gang! Og jeg leter også etter den berømte slimproppen[emoji23][emoji23] håper det starter av seg selv hos oss begge snart[emoji5][emoji5]

Jeg har det helt greit! Mye hodepine, så blir mye sofa og hvile! Men dagene går sååå tregt!! Spent på vekstestimeringen og kontrollen imorra!

Du er jo et par dager foran, så kan jo skje når som helst [emoji38] men føler jeg har hørt det siden uke 37, så tar det med en klype salt! Har fått time på sykehuset 9.november, det er den datoen jeg forholder meg til nå tenker jeg. Blir så skuffet hver morgen når jeg våkner. [emoji849]

Lykke til på kontroll [emoji177][emoji8] krysser fingrene for at vi ikke blir igangsatt![emoji5]
 
41 + 0 - fire dager overtid [emoji849]
Trodde ikke jeg skulle ha et nytt innlegg her, men jammen koser ikke lille seg litt for godt inne i magehulen [emoji85]

Jeg har time til jordmor på tirsdag, da er det nøyaktig 7 dager over termin. Det siste hun sa før jeg dro fra forrige time var; jeg setter deg opp på timen men jeg ser nok ikke deg her. Neida[emoji849] er veldig slitsomt å gå over både fysisk og psykisk, har gitt ganske klar beskjed til familie og nære venner om å slutte å mase når babyen kommer, fordi de vil få beskjed.. heldigvis blir det respektert til en viss grad..

Ut av «fødselstegn» så er det litt vondere kynnere, mer menssmerter og noen stikk nedover. Slimproppen er ikke gått, og det er ingen spor til noe blødninger. Jeg tror mao at fødselen ikke er nært forestående..
 
41+4 - 8 dager over termin [emoji849]
Da har jeg fått time til igangsettelse, da ble det som jeg ikke ønsket allikevel.. syns det er trist, kjedelig men samtidig er jeg lettet av at denne graviditeten har fått en sluttdato. Det er virkelig en psykisk påkjenning å gå over, og høre daglig «babyen kommer sikkert inatt» når man kjenner på hele kroppen at ingenting er i gang.. har vært langt nede, men fikk en veldig opptur når jeg fikk en dato å forholde meg til. Jeg går maks overtid (11 dager over) fordi de håper fortsatt at babyen skal komme naturlig..

Har lært endel fra dette da, og ved et eventuelt nytt barn så skal jeg holde termindatoen hemmelig, for det trykket som har vært på meg har gjort hele denne situasjonen 10x mer slitsom. Har måtte bedt familie og nære venner om å slutte å mase og vente til de får en beskjed. Heldigvis har mange respektert det, men tror mange har blitt fornærmet over at jeg sa ifra.

Nå teller jeg ned til igangsettelsen: 3 dager igjen [emoji178]
 
Snubblade in här och vill önska masse lycka till i slutspurten! Pröööv å nyt siste dagerne, gå på romantisk middag med gubben? en tur på kino? eller hva med en fotbehandling? var lite snill med dig selv! snart er nurket i armene dine :love7
 
Snubblade in här och vill önska masse lycka till i slutspurten! Pröööv å nyt siste dagerne, gå på romantisk middag med gubben? en tur på kino? eller hva med en fotbehandling? var lite snill med dig selv! snart er nurket i armene dine :love7

Tusen takk[emoji178] blir kino imorgen og god middag ute på lørdag. Skal nyte som du sier de siste dagene [emoji5]
 
11.11.18 - en søt prinsesse blir født!
Hun veide 3560 gram og var 51 cm! Fødselen startet med slimproppen og rier dagen før igangsettelsen! Men ble altså født dagen vi skulle settes igang etter ca 14,5 timer i fødsel. Hun ble tatt med tang og jeg ble klippet, men hun er en frisk og rask baby, mor må bare komme seg litt [emoji178] vil skryte av jordmødre og leger på KK (Haukeland) de har virkelig vært fantastiske for oss.
 
11.11.18 - en søt prinsesse blir født!
Hun veide 3560 gram og var 51 cm! Fødselen startet med slimproppen og rier dagen før igangsettelsen! Men ble altså født dagen vi skulle settes igang etter ca 14,5 timer i fødsel. Hun ble tatt med tang og jeg ble klippet, men hun er en frisk og rask baby, mor må bare komme seg litt [emoji178] vil skryte av jordmødre og leger på KK (Haukeland) de har virkelig vært fantastiske for oss.

Gratulerer såå mye[emoji173]️[emoji173]️ endelig kom hun!! Håper du kommer det raskt[emoji173]️
 
Ååå gratulerer så mye med veslejenten! [emoji7][emoji3590][emoji3590][emoji3590] Og så godt å høre at legene og jordmødrene på KK var snille med deg [emoji3590][emoji3590]
 
Gratulerer såå mye[emoji173]️[emoji173]️ endelig kom hun!! Håper du kommer det raskt[emoji173]️

Ååå gratulerer så mye med veslejenten! [emoji7][emoji3590][emoji3590][emoji3590] Og så godt å høre at legene og jordmødrene på KK var snille med deg [emoji3590][emoji3590]

Tusen takk dere [emoji173]️ ja har kommet meg raskt heldigvis! Bekkenet sliter etter flere mnd med bekkenløsning da. Det kommer til å ta tid. Håper alt står bra til med dere [emoji173]️ både med graviditet og nyfødt [emoji1405]
 
Back
Topp