Hvor lenge må man ta folat?

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har bare en igjen i boksen.
Den er til imorgen, og på mandag er jeg 14+0 og 2 trimester.
Må jeg kjøpe ny boks eller kan jeg stoppe nå?
 
I Norge mener jeg det er ut første trimester, mens i mange andre land tar de hele svangerskapet..
 
Tror det bare er første trimester, men jeg kom litt sent i gang så jeg fortsetter til boksen er tom :)
 
Nei jeg gidder ikke ta mer enn ut boksen jeg har nå. Tror det holder en uke til så da er jeg 13 uker når jeg stopper. Fortsetter å ta kosttilskudd (omega 3, d vit) bare.
Ja det jeg tenkte også,at jeg fortsetter å ta omega 3 :)
 
Jeg måtte slutte når jeg var 12 uker da jeg bare kastet de opp.. står tom 1. Trimester på boksen [emoji4]
 
Det er sant men har lest så mye om at det blir anbefalt å ta lenger men er ikke sikker.

Det er nok riktig. Mener de vitaminpakkene inneholder 200, mens man i første trimester anbefales 400. Så om du vil fortsette så er det nok ikke noe ugunstig for kroppen [emoji4]
 
Jeg slutter med folat ved 14 uker. Fortsetter med jod, omega 3 og vitamin D
 
Jeg tar Lifelinecare gjennom hele svangerskapet og skal være folat i de, men har tatt ekstra de små pillene i tillegg nå de første 12 ukene :)
 
Var på kontroll hos legen nå i uke 12 og da sa hun at jeg kunne slutte med folat nå. Men valgt å fortsette litt siden jeg har igjen.
 
Da tror jeg ikke jeg kjøper en ny boks på mandag :) takk for svar alle sammen :)
 
Jeg har bare noen få igjen, kanskje 6 stk, og tar bare det jeg har ut.. Men både jordmor og en lege sa at jeg bare kunne slutte med det :) Så kjøper heller ikke noe ny etter den er tom.
 
Tok til boksen blir tom. Ble til uke 13.
 
Jeg fikk høre uke til 12 fordi det ikke var noe vits å ta de lengre, da de ikke hadde effekt, og at de hovedsakelig var til å
Hjelpe å lukke nevralrøret i uke 10[emoji28]
 
Jeg tar gjennom hele svangerskapet, men tar de gjennom gravidpillene. Flere studier har funnet lavere risiko for autismespekter når mødre tar folat gjennom hele svangerskapet. Det er for få studier til å endre retningslinjer, men det er samtidig ikke funnet noe negativt ved å ta dem, så da kjører jeg på :)
 
Back
Topp