Borte en natt

Mamma til 3 gull

Gift med forumet
Jeg må spørre om jeg er rar i tankesettet mitt eller om mine følelser rundt dette er normalt. Jeg er bedt bort i selskap som innebærer at jeg må være borte over natten. Lille vennen er da 3 mnd og jeg føler selv det er alt for tidlig. Hva tenker dere? Er dere borte fra dem over natta så tidlig?
 
Tror begge deler er normalt. :) Selv kjenner jeg sterk motvilje ved tanken, men er sikkert like normalt (og greit) å være mer avslappet på sånt.
Du må bare kjenne etter selv, og ikke la noen andre styre hvordan du gjør ting.
 
Tror begge deler er normalt. :) Selv kjenner jeg sterk motvilje ved tanken, men er sikkert like normalt (og greit) å være mer avslappet på sånt.
Du må bare kjenne etter selv, og ikke la noen andre styre hvordan du gjør ting.

Tror ikke jeg har vært borte fra de andre så tidlig. Hadde det vært i nærheten så jeg slapp overnatting, hadde jeg nok følt det litt annerledes.
 
Personlig nei, det hadde jeg ikke klart og hadde ikke fungert heller mht amming. Men antar lille tar flaske og har et godt forhold til sin far (eller med andre ord: en oppegående far), da er situasjonen en annen :)

Signerer Hilde i at du må føle på det selv. Du er ikke dårlig mor om du drar og heller ikke dårlig venninne om du takker nei.
 
Når mannen min lærer seg å våkne av lyder/knirking/gråt, så er jeg i utgangspunktet ikke ekstremt fremmed for å være borte en natt, for mannen min er minst like flink med mini som det jeg er. Tror derimot jeg hadde vært ganske på tuppa og sendt mye meldinger for å høre om alt var bra og kjent godt på seperasjonsangsten, så tenker det uansett ikke kommer til å skje med det første :p

Tenker man bare må føle på det og gjøre det man føler er riktig uavhengig av hva andre måtte tenke om det.
 
For min del hadde det vært for tidlig. Kunne vært borte er par timer nå, men ikke hele natta.
 
Det hadde gått helt fint for min del. Med førstemann hadde jeg nok tenkt det var for tidlig. Med nr to og tre ble det så mye krøll at jeg var borte fra dem (om enn ikke frivillig) mange netter før de ble tre mnd. Faktisk hadde jeg knapt tilbragt en natt sammen med Rolf før han ble tre mnd[emoji6][emoji13]
 
Jeg tror nok jeg skulle greid det, om min mor kunne vært barnevakt. Mini er så og si like fortrolig med henne som med meg.

Men om jeg hadde hatt det kjekt den kvelden, eller terrorisert mamma på telefonen istedenfor, er en helt annen sak. [emoji23]
 
Vi hadde barnevakt første gang rett før lille ble to måneder. Mest fordi vi trengte et lite avbrekk midt oppi alt av sykehusbesøk og vonde tanker om fremtiden, men også fordi vi ikke hadde hatt en skikkelig kveld med venner og kollegaer på over et år. Lille tar selvfølgelig flaske, og er generelt veldig enkel å ha med å gjøre, så det gikk veldig bra :happy: Hadde heller ikke dårlig samvittighet, men jeg skal innrømme at jeg hadde litt vanskelig med å levere henne fra meg :hilarious:
 
Da min eldste var 4,5 mnd dro jeg fra ham 4 dager. Hadde pumpa over lang tid slik at det sto 9 liter melk i fryseren. Pappaen gjorde en god jobb, men jeg drar aldri fra en fullammingsbaby igjen:) Det var deilig å sove og ikke pumpe puppene før jeg våknet av spreng, men det var grusomt å bli stående værfast på flyplassen på tur hjem, og vite at han var i ferd med å gå tom for melk.
 
Da min eldste var 4,5 mnd dro jeg fra ham 4 dager. Hadde pumpa over lang tid slik at det sto 9 liter melk i fryseren. Pappaen gjorde en god jobb, men jeg drar aldri fra en fullammingsbaby igjen:) Det var deilig å sove og ikke pumpe puppene før jeg våknet av spreng, men det var grusomt å bli stående værfast på flyplassen på tur hjem, og vite at han var i ferd med å gå tom for melk.

Mektig imponert over at du klarte å pumpe opp ett slikt lager!
 
For meg føles det ikke riktig og ikke godt å være borte fra babyen, så da gjør jeg det heller ikke så lenge jeg har ett valg :) Jeg er nok blant de litt mer ekstreme på dette og tenker at det ikke blir noe natt borte fra babyen før han nærmer seg 2 år :) men noen timer hadde gått bra :)
 
Mektig imponert over at du klarte å pumpe opp ett slikt lager!
Jeg pumpet ved siden av helt fra fødsel. Lot være å donere til melkebanken en stund før turen.
 
Jeg tror at Frida Marie hadde klart seg helt fint men jeg hadde ikke det så gidder ikke prøve. Jeg har ett alt for stort kontrollbehov og er avhengig av henne <3.
 
Hadde jeg hatt en mann jeg visste hadde kontroll, hadde jeg gledelig reist i selskap og tatt meg en natt borte. Meeen, sånn er det ikke her[emoji85]
 
Lille her sliter en del med magen. Men hadde det ikke vært for det lunne jeg vært borte fra ho en natt om det var en ho var helt trygg på og som kunne natt rutinene og sånt :)
 
Når mannen min lærer seg å våkne av lyder/knirking/gråt, så er jeg i utgangspunktet ikke ekstremt fremmed for å være borte en natt, for mannen min er minst like flink med mini som det jeg er. Tror derimot jeg hadde vært ganske på tuppa og sendt mye meldinger for å høre om alt var bra og kjent godt på seperasjonsangsten, så tenker det uansett ikke kommer til å skje med det første :p

Tenker man bare må føle på det og gjøre det man føler er riktig uavhengig av hva andre måtte tenke om det.
Jeg tenker kanskje at mange av disse mennene som ikke våkner av en eneste babylyd om nettene, hadde reagert helt annerledes om det var de som hadde ansvaret den natta? Tror mange menn sover gjennom natta nå fordi de vet mødrene tar ansvaret, men når man selv sitter med det ansvaret sover man ikke like dypt.
Men altså, min mann våkner heller ikke, og jeg hadde ikke tatt sjansen på at han gjorde det heller :p

Jeg ville ikke vært borte en natt etter 3 mnd, men nå har jeg aldri prøvd å gi lille flaske heller. Men er man fortrolig med det selv så kjør på!
 
Jeg må forsvare masteroppgaven min, så skal reise med fly to timer for dette. Blir da borte fra baby på 3,5 mnd fra kl 6-6.30 til 21.30. Har spart opp melk i fryseren og har mme på lur (hun tar flaske godt). Jeg hadde vært mer ukomfortabel om det var førstemann, føler meg mye tryggere på å forlate lillesøster :) har ikke vært borte fra henne på natta, men hadde ikke sett på det som et problem fordi faren våkner faktisk mye lettere enn meg :hilarious: men ser for meg at det er litt stress å varme flaske til henne på natta, da hun egentlig spiser veldig sjeldent på natta og uforutsigbart.
 
Vi skal ha barnevakt neste helg. (Han skal sove over ) Føler meg egentlig ganske rolig til det. Da er mini 3 mnd!
Vi foreldre trenger et lite avbrekk i ny og ne.
Er vell både og, du må kjenne på dette selv. :)
Vi er forskjellig!
 
For babyen sin del ville det nok gått bare bra her. Han sluker både pupp og flaske, og pappa kan varme flaske nærmest i søvne. Da er jeg mer redd for pappa sin psykiske helse uten uavbrutt søvn.. minstemann sover bare en halvtime om gangen om natta! Vi sover vanligvis halve natta hver så begge får 4-5 timer. Jeg synes også det er skikkelig ekkelt med melkespreng. Innbiller meg at puppene skrur ned produksjonen hver gang det blir så fullt.
 
Back
Topp