Fregnefantens vei til å bli mamma

3 uker gammel [emoji7]

Nå er det over 2 uker siden vi sov om natta, med ett unntak. Baby er utrøstelig annet enn med puppen, og nekter å sove, bare styrer med magen og gråter. Har begynt å tenke på at han har magevondt og kanskje kunne dratt nytte av en tur til kiropraktor. Skal til helsesøster i morgen, så får høre hva hun har å si først.
Lurt med kiropraktor, lov å prøve. Jeg måtte også tenke over hva jeg spiste, for noe gå jo mageknipen.
Håper dere får nattesøvnen tilbake snart[emoji173]
 
Lurt med kiropraktor, lov å prøve. Jeg måtte også tenke over hva jeg spiste, for noe gå jo mageknipen.
Håper dere får nattesøvnen tilbake snart[emoji173]
Prøver det som kan prøves hvis det er sjanse for at det hjelper [emoji4] driver og spiser opp mat i huset med melkeprotein i nå, så blir vel neste uke helt melkefri.
Den store gulroten er at dette går nok over, om noen få mnd er tarmene hans modnet og da satser vi på at han slipper mer magevondt [emoji170]

Hvilke ting kuttet du ut å spise? Tar alt av tips! [emoji4]


Helsesøster mente det kan være kolikk siden det hadde stått på i over to uker med minimum 4 timer med hylgråt hver natt. Tror vi har hatt 2 netter som var rolige, og nå har det gått 3 uker [emoji85]
 
Off, høres slitsomt ut for dere. Og stakkars lille som har ubehag. Håper det blir bedte snart, eller at noe kan hjelpe for dere.
 
Off, høres slitsomt ut for dere. Og stakkars lille som har ubehag. Håper det blir bedte snart, eller at noe kan hjelpe for dere.
Utrolig frustrerende å ikke kunne hjelpe ham skikkelig, når det står på som verst er det ingenting som hjelper [emoji22]
Har funnet ut at bæresjal virker relativt komfortabelt for ham, og han har blitt flinkere til å ta smokk nå, så den hjelper litt også. Og puppen hjelper, samtidig som han får ubehag hvis han spiser for mye, så blir fort en ond sirkel [emoji85]

Nå gleder jeg meg til melkefri uke, og håper virkelig det hjelper! [emoji170]
 
3 uker og 4 dager [emoji7]

I natt har han ikke hatt magevondt! [emoji7] han hadde en runde med mange bæsjebleier i går og var en del urolig på dagen, mens i natt har han bare vært våken og blid i våkenperiodene [emoji7] ble amming hver 4.time, og han var våken fra 00:30 til ca 04:30. Utrolig deilig å se at han fikk en natt hvor livet var greit, ingen vondt og fikk pupp når han ville. Måtte dessverre ty til en flaske med mme da han aldri ble mett av puppen, så de neste dagene skal jeg pumpe litt på dagtid for å ha klart til natten [emoji4]
 
5 uker [emoji7]

Var til vektkontroll hos helsesøster i går pga lav vektoppgang. Denne gangen hadde han lagt på seg 220g på en uke og er nå over 4kg [emoji1] hun sa det sannsynligvis var fordi vi holder på å slutte med skjold, da får han i seg fløten også [emoji28]

Merker at han vokser til, har blitt så lang! Nå har han ikke plass til å ligge utstrakt på fanget mitt i godstolen lenger, må ha en knekk i knærne for å få plass. Er veldig spent på hva målingene sier på 6 ukerskontrollen neste uke [emoji4]

Han har utviklet seg voldsomt de siste ukene, spesielt den siste uka nå! Han har funnet de høye tonene i stemmen sin, så av og til kommer det et veldig lyst skrik hvis han ikke har fått viljen sin med en gang [emoji23] Og han har funnet ut at hvis han bare holder seg våken liiiitt lenger, så klarer han å bli overtrøtt og være våken mye lenger. Ser det utrolig godt på øynene hans når han er overtrøtt; ser nesten ut som at han har satt inn fyrstikker for å holde dem åpne. Heldigvis har vi funnet ut at bæresjal er en veldig behagelig løsning, han sovner kjapt og mor får trene litt [emoji28]

Vi har begynt litt med tran, men han er veldig skeptisk! Han ser nesten sur ut når han innser at det ikke var deilig melk i sprøyten vi sniker i ham og gulper nesten alt opp igjen kjapt etterpå. Så vurderer litt å prøve D-vitamindråper i stedet, får prøve litt til.
 
Prøver det som kan prøves hvis det er sjanse for at det hjelper [emoji4] driver og spiser opp mat i huset med melkeprotein i nå, så blir vel neste uke helt melkefri.
Den store gulroten er at dette går nok over, om noen få mnd er tarmene hans modnet og da satser vi på at han slipper mer magevondt [emoji170]

Hvilke ting kuttet du ut å spise? Tar alt av tips! [emoji4]


Helsesøster mente det kan være kolikk siden det hadde stått på i over to uker med minimum 4 timer med hylgråt hver natt. Tror vi har hatt 2 netter som var rolige, og nå har det gått 3 uker [emoji85]
Det er sikkert det ja, hvordan gikk utprøvingen?
Jeg spiste vel nesten bare tørt knekkebrød med smør og hvitost til slutt[emoji28]
 
Det er sikkert det ja, hvordan gikk utprøvingen?
Jeg spiste vel nesten bare tørt knekkebrød med smør og hvitost til slutt[emoji28]
Han ble bedre første dagen, så tror det var et utviklingstrinn som gikk over eller noe sånt. Nå har han hatt lite skriking av magevondt i over en uke, har heller begynt å bli overtrøtt i stedet [emoji28]
Han har hatt litt magevondt idag da, og jeg innførte melk igjen i går... så er meget usikker på om det er melken eller ei.. må nesten prøve en gang til med melkefri.

Såpass ja! Reagerte på alt? [emoji85]
 
6 uker [emoji7][emoji170]

Var på 6-ukerskontrollen idag. Småen har lagt på seg 260g på 8 dager og har vokst 6cm siden fødsel [emoji7] Hs var veldig fornøyd, og småen koste seg med å vise hvor flink han har blitt til å prøve å krabbe!
Lille babyen min har blitt så stor!!
 
2 mnd og 1 dag

I går ble lille gullet mitt 2 mnd gammel, hvor ble tiden av??

Han vokser som et uvær! Nå har jeg plutselig måttet pakke bort nesten alt i str 56, og 62 er overraskende passelig allerede [emoji57] må se gjennom alle klærne vi har snart for å finne frem og gjøre klart str 68 og 74, vi har kjøpt brukt.
Har også måtte bestille vevd bæresjal, for han klarer snart å dytte seg ut av det elastiske vi har [emoji85] lille gutten min har blitt så stor og sterk! [emoji170]

Han har også begynt å le nå! [emoji7] har aldri hørt en så nydelig lyd før som det første skriket hans under fødselen og nå den første latteren, er helt betatt! [emoji170]
 
Så kjekt å lese [emoji4] smil og latter er fantastisk etter dei første vekene der responsen er heller laber [emoji1]
 
Back
Topp