Noen her som har brukt Sæddonor?

Smileguri

Forelsket i forumet
Hei!
Vi har vert prøvere i snart 3 år... 27 år og nygift ❤️
Høsten 2015 søkte vi hjelp hos fastlege,
Var veldig sikker på at det var meg som var problemet. Fikk påvist PCOS men de fant ingen cyster, men pga mye mørke hår og diverse ble diagnosen satt.
Men så viste sædprøvene av mannen at det var bare ett par celler men de var det ingen liv i.. etter flere prøver for å være sikker har vi fremdeles det samme resultatet.
Henvist til Haukeland, de prøvde TESA men fant ingenting. Han har veldig høyt FSH nivå, men de finner ingen forklaring på det.
Vi har innsett at eneste muligheten vår er donorsæd eller adopsjon.
Vi er no henvist til Ullevål, har fått time 7.02.

Veldig spent på veien videre og ønsker veldig gjerne høre fra andre som har gått samme veien....
 
Hei!
Vi har vert prøvere i snart 3 år... 27 år og nygift [emoji173]️
Høsten 2015 søkte vi hjelp hos fastlege,
Var veldig sikker på at det var meg som var problemet. Fikk påvist PCOS men de fant ingen cyster, men pga mye mørke hår og diverse ble diagnosen satt.
Men så viste sædprøvene av mannen at det var bare ett par celler men de var det ingen liv i.. etter flere prøver for å være sikker har vi fremdeles det samme resultatet.
Henvist til Haukeland, de prøvde TESA men fant ingenting. Han har veldig høyt FSH nivå, men de finner ingen forklaring på det.
Vi har innsett at eneste muligheten vår er donorsæd eller adopsjon.
Vi er no henvist til Ullevål, har fått time 7.02.

Veldig spent på veien videre og ønsker veldig gjerne høre fra andre som har gått samme veien....

Jeg har ikke noen erfaringer selv men ville bare ønske dere masse lykke til [emoji4]
Min X hadde barn med hjelp fra sæddonor og det tok en stund før han fortalte meg det. Jeg synes de var SÅ like og sa det hele tiden når jeg var uvitende. Det forandret ikke mitt syn på noe den dagen jeg fikk vite det ikke var hans biologiske [emoji4] Det var jo hans !! Og han tenkte aldri på at det var et donorbarn.
 
Jeg har ikke noen erfaringer selv men ville bare ønske dere masse lykke til [emoji4]
Min X hadde barn med hjelp fra sæddonor og det tok en stund før han fortalte meg det. Jeg synes de var SÅ like og sa det hele tiden når jeg var uvitende. Det forandret ikke mitt syn på noe den dagen jeg fikk vite det ikke var hans biologiske [emoji4] Det var jo hans !! Og han tenkte aldri på at det var et donorbarn.

Tusen takk :)

Så godt å høre! Eg trur sjøl at han ikkje kjem til å tenke på det når han blir kjent med barnet men han er litt redd for det sjøl...
 
Tusen takk :)

Så godt å høre! Eg trur sjøl at han ikkje kjem til å tenke på det når han blir kjent med barnet men han er litt redd for det sjøl...

Forstår det.. [emoji4] Dere/ han må tenke at hadde det ikke vært for dere to så hadde det barnet aldri kommet til verden [emoji173]️
 
Hei og velkommen :)
Her har mannen medfødt kromosomfeil, så vi har brukt sæddonor i høst. Ble overstimulert og måtte fryse alle eggene, men hadde storfangst så fremdeles en hel flokk på frys som vi håper gir resultater vi ønsker snart[emoji5]
 
Hei og velkommen :)
Her har mannen medfødt kromosomfeil, så vi har brukt sæddonor i høst. Ble overstimulert og måtte fryse alle eggene, men hadde storfangst så fremdeles en hel flokk på frys som vi håper gir resultater vi ønsker snart[emoji5]

Takk!
E det det de kaller for klein ett eller Anna? Mannen ble testet for det.
Mange grunner og masse å sette seg inn i.
Hva tenker mannen din om bruk av donor og slikt?
Det e så fantastisk at det finnes muligheter for oss i slike situasjoner :)
Kjenner litt på at eg trenger å lære eindel om IVF og heile veien videre. Masse begrep og ord :nailbiting::rolleyes:
Har dere vert på Ullevål? :)

Fantastisk at det var god fangst! Håper det snart klaffer!!;)
 
Takk!
E det det de kaller for klein ett eller Anna? Mannen ble testet for det.
Mange grunner og masse å sette seg inn i.
Hva tenker mannen din om bruk av donor og slikt?
Det e så fantastisk at det finnes muligheter for oss i slike situasjoner :)
Kjenner litt på at eg trenger å lære eindel om IVF og heile veien videre. Masse begrep og ord :nailbiting::rolleyes:
Har dere vert på Ullevål? :)

Fantastisk at det var god fangst! Håper det snart klaffer!!;)

Hmm, vet ikke om det har noe navn bortsett fra at de hele tiden sa det var sånn azospermie ellernoe! Hehe.. Vi var inne på time på Rikshospitalet for samtale hvor de forklarte oss det hele, men var mye å holde styr på ja.
Vi har slått oss veldig til ro med det hele, fordi vi faktisk ikke har noen andre muligheter, og dette barnet er uansett så ønsket at hvordan det kommer til verden vil ikke bety noe til syvende og sist... det er jo en tøff prosess, og det har tatt oss tid å komme dit vi står nå.
Men vi går privat, for da kunne vi selv velge sæddonor fra en dansk bank ut ifra utseende etc som har mye til felles med mannen. Om en tar offentlig IVF så har man ikke den muligheten at en kan få velge donor selv:)
 
:)
Hmm, vet ikke om det har noe navn bortsett fra at de hele tiden sa det var sånn azospermie ellernoe! Hehe.. Vi var inne på time på Rikshospitalet for samtale hvor de forklarte oss det hele, men var mye å holde styr på ja.
Vi har slått oss veldig til ro med det hele, fordi vi faktisk ikke har noen andre muligheter, og dette barnet er uansett så ønsket at hvordan det kommer til verden vil ikke bety noe til syvende og sist... det er jo en tøff prosess, og det har tatt oss tid å komme dit vi står nå.
Men vi går privat, for da kunne vi selv velge sæddonor fra en dansk bank ut ifra utseende etc som har mye til felles med mannen. Om en tar offentlig IVF så har man ikke den muligheten at en kan få velge donor selv:)

Hehe nei eg husker ikkje navnet, IKKJE VIKTIG :confused005;)
Vi prøver offentlig først, de skal jo uansett gå etter mest mulig like trekk.
Blir spennende med forsamtale, det e jo ein start :)
Ja eg har slått meg veldig til ro med det, har jo visst om det lenge etterhvert.
Det barnet vil jo være vårt uansett, og så ønska at det ikkje fins ord for det
Men forstår jo at mannen selvfølgelig tenker litt ekstra på ting :)
 
:)

Hehe nei eg husker ikkje navnet, IKKJE VIKTIG :confused005;)
Vi prøver offentlig først, de skal jo uansett gå etter mest mulig like trekk.
Blir spennende med forsamtale, det e jo ein start :)
Ja eg har slått meg veldig til ro med det, har jo visst om det lenge etterhvert.
Det barnet vil jo være vårt uansett, og så ønska at det ikkje fins ord for det
Men forstår jo at mannen selvfølgelig tenker litt ekstra på ting :)

Ja, så spennende!
Hold meg gjerne oppdatert hvordan du synes det fungerer i det offentlige, spent på det[emoji5]
Disse barna hadde jo aldri hatt noen mulighet til å bli skapt om vi ikke hadde hatt våre problemer, så vi håper at en dag vil de være takknemlige ovenfor oss[emoji173]️
 
Hmm, vet ikke om det har noe navn bortsett fra at de hele tiden sa det var sånn azospermie ellernoe! Hehe.. Vi var inne på time på Rikshospitalet for samtale hvor de forklarte oss det hele, men var mye å holde styr på ja.
Vi har slått oss veldig til ro med det hele, fordi vi faktisk ikke har noen andre muligheter, og dette barnet er uansett så ønsket at hvordan det kommer til verden vil ikke bety noe til syvende og sist... det er jo en tøff prosess, og det har tatt oss tid å komme dit vi står nå.
Men vi går privat, for da kunne vi selv velge sæddonor fra en dansk bank ut ifra utseende etc som har mye til felles med mannen. Om en tar offentlig IVF så har man ikke den muligheten at en kan få velge donor selv:)

Det er mange "banker" å velge mellom, men jeg endte opp med å bruke donor fra European Spermbank. Også må dere ta valget om dere ønsker åpen eller anonym giver
 
Det er mange "banker" å velge mellom, men jeg endte opp med å bruke donor fra European Spermbank. Også må dere ta valget om dere ønsker åpen eller anonym giver

Det stemmer. Men de fleste klinikker pleier å ha samarbeid med en bank.

Om man ønsker anonym donor, så kan man ikke gjøre behandlingen i Norge da dette ble forbudt noen år tilbake. Men vi valgte åpen donor, og fikk derfor behandlingen gjennomført i Norge. Da sendte bare banken i Danmark så mye vi ønsket fra valgt giver.
 
Back
Topp