♥ Baby nr.2 ønskes ♥

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Så var jeg her igjen da :)

Jeg er 28 år, gift og mamma til et lite prøverørsmirakel. Nå håper vi på å få et mirakel til ♥

Litt om forhistorien vår:
Med vesla prøvde vi aktivt i 4 år før hun til slutt ble til på vårt andre forsøk med ICSI. På den tiden har vi vært gjennom først prøving på egenhånd, utredning der jeg fikk diagnosen PCOS i sterk grad og fant ut at jeg ikke har eggløsninger av meg selv, flere doble kurer med både pergotime og med femara (som jeg får eggløsninger av, men ingen graviditet), måtte fjerne høyre eggleder som vridde seg pga en 10 cm stor cyste, og til slutt 2 prøverørsforsøk.

Pga ulike faktorer og at det tok så lang tid med første så har vi vært veldig klar på at vi ønsket å starte prøvingen på nr.2 så snart som mulig. Jeg fikk tilbake mensen 2,5 måneder etter fødselen (måtte gi opp amming etter 1 måned da jeg ikke fikk melk) og jeg fikk da starte rett på dobbelkur med pergo/clomid. Jeg har nå hatt 3 doble kurer med pausemåned i mellom. Var til gynekologen på nytt for noen uker siden for å sjekke hvordan alt stod til og få tatt noen kontrollprøver av meg og ny sædprøve av mannen. Håpet var selvfølgelig at noe var endret og at vi kanskje denne gangen kunne klare det bare med hormonkurer. På meg viste blodprøvene og ultralyd ikke overraskende at jeg har fortsatt PCOS i sterk grad. Det sammen med kun en eggleder gjør jo at vi i utgangspunktet har dårlige odds for å klare det selv. Prøvene til mannen kom mer som en overraskelse - der har sædkvaliteten blitt mye dårligere siden forrige forsøk og der var sterkt nedsatt bevegelighet. Med de resultatene og vår forhistorie mente gynekologen at våre sjanser for å bli gravid uten prøverør er så mikroskopiske at det var bare å sende henvisning med det samme. Så da er vi søkt til St.Olavs og venter spent på når vi får starte opp.
Mens vi venter får jeg bruke dobbeltkurer med femara for å holde i gang syklusene mine og i håp om at det plutselig kan skje et mirakel mens vi venter likevel. Er på cd 2 i dag så startet på kur i morgen

Grugleder meg til å gå gjennom forsøk igjen, men nå vet jeg jo hva jeg går til, og det er så verdt det når man til slutt sitter med premien ♥
 
Håper dere får en kortere vei med nr.2[emoji7][emoji7]

Masse lykke til! Blir spennende å følge deg[emoji7]
 
Lykke til i søkenjakten ❤️
 
Håper dere får en kortere vei med nr.2[emoji7][emoji7]

Masse lykke til! Blir spennende å følge deg[emoji7]
Det håper inderlig jeg også :) Tusen takk ♥
 
Her var du :D Dette blir spennende! Gleder meg til å følge deg ❤️
 
Så lang og kronglete vei for nr. 1 så håper jeg dere får nr. 2 mye raskere :happy: som du sier,det er jo verdt det.

Hvorfor måtte dere ha ny henvisning ifht prøverør ? Vi hører til Haugesund og skal bare ringe opp ved neste forsøk:confused:

Gleder meg til å følge deg!;)
 
Lykke til med søskenforsøk [emoji173]️ Håper dere ganske kjapt har en lillebrøster på vei :)
 
Her er alt bra :) 37 uker gravid her og klar for å møte mageboeren snart ❤️
❤️
Kommet så langt ja :) Herlig ❤️ Masse lykke til med fødselen. Snart sitter du der med lille mirakelet i armene ❤️
 
Så lang og kronglete vei for nr. 1 så håper jeg dere får nr. 2 mye raskere :happy: som du sier,det er jo verdt det.

Hvorfor måtte dere ha ny henvisning ifht prøverør ? Vi hører til Haugesund og skal bare ringe opp ved neste forsøk:confused:

Gleder meg til å følge deg!;)
Håper virkelig det går raskere denne gangen ja :) Tusen takk ❤️ De to forsøkene vi hadde for å få første valgte vi å ta privat på Klinikk Hausken i Bergen (ventetiden på St.Olavs var på det tidspunktet ganske lang og vi ville ikke vente lenger enn vi allerede hadde gjort), så da måtte vi henvises nå :) Gyn mente det kunne hende vi slapp unna å dra dit på forsamtale siden vi har vært gjennom det hele før, men får vente å se hva de sier :)
 
Lykke til med søskenforsøk [emoji173]️ Håper dere ganske kjapt har en lillebrøster på vei :)
Tusen takk Enkefalos ❤️ Hvordan står det til der med deg og lillegullet? (eller de begynner jo å bli store nå :p) ❤️
 
Håper virkelig det går raskere denne gangen ja :) Tusen takk ❤️ De to forsøkene vi hadde for å få første valgte vi å ta privat på Klinikk Hausken i Bergen (ventetiden på St.Olavs var på det tidspunktet ganske lang og vi ville ikke vente lenger enn vi allerede hadde gjort), så da måtte vi henvises nå :) Gyn mente det kunne hende vi slapp unna å dra dit på forsamtale siden vi har vært gjennom det hele før, men får vente å se hva de sier :)
Ååh, da forstår jeg! Hvor lang ventetid er det på St.Olavs nå da ?
Håper dere slipper forsamtalen og får gå rett på behandling.
 
Masse lykke til med jakten på nr 2 [emoji175]
 
Ååh, da forstår jeg! Hvor lang ventetid er det på St.Olavs nå da ?
Håper dere slipper forsamtalen og får gå rett på behandling.
Vet ikke nøyaktig, men "veldig kort ventetid" sa hvertfall gynekologen min, så får vente i spenning på svar fra de :)
 
Ifølge helsenorge.no har St. Olavs 16 ukers ventetid til utredning og 12 uker ventetid til behandling.

Masse, masse lykke til :talk017
 
Back
Topp