Sykehuset Levanger*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 74 09 82 36
Nettside: https://hnt.no/avdelinger/klinikk-for-kvinne-barn-og-familie/gynfodeavdelingen-sykehuset-levanger
Adresse: Kirkegata 2, 7600 Levanger (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Steriltvannspapler
- Akupunktur
- Lystgass
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi had fire fødestuer og 15 sender på barsel. Alle 15 rom er enerom slik at far/ledsager kan overnatte hvis ønskelig.
Visittider: 18.00 – 20.00. Far og søsken er velkomne hele dagen unntatt i hviletiden som er kl. 13.30 – 16.00

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn etter vanlig fødsel. 5 døgn etter keisersnitt.

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 900. Vi tar i mot fødende etter uke 30. Før det videresendes den fødende til St Olav

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 74 09 80 00
Gynekologi og barsel sengepost:74 09 81 70
Gynekologisk avdeling Telefon: 74 09 81 67
Gynekologisk poliklinikk/dagkirurgi: 74 09 82 07
Gynekologisk ekspedisjon: 74 09 82 07
Svangerskapspoliklinikk: 74 09 83 56
Svangerskapsavbrudd: 74 09 81 66
 
Last edited by a moderator:
Har født 4 friske barn på Sykehuset Levanger. Har blitt godt mottatt og ivaretatt hver eneste gang.Veldig godt fornøyd både med fødsel og barselstid. Jordmødre og barnepleiere er dyktige og erfarne, De tilbyr hjelp til ferske og uerfarne nybakte foreldre og gir rom for at flergangsfødende kan få greie seg mest mulig selv.

Eneste negative jeg kan si at si er at avdelingen og mye av utstyret er gammelt. Avdelingen kunne nok med fordel ha vært større, men har dessverre vært offer for nedskjæringer.
Da jeg fødte i januar i fjor var avdelingen helt full og jeg måtte dele et enmannsrom med en annen nybakt mamma. Det var i grunn greit siden vi begge var flergangsfødende og rutinerte, men som fersk førstegangsmamma hadde det nok ikke vært like greit.

Alt i alt ser jeg fram til et nytt opphold på barselavdelingen til høsten.
 
Er det noen andre som har erfaringer med sykehuset Levanger? Bor nesten midt i mellom Levanger og Trondheim, men mest mot Levanger, og siden vi har familie rundt omkring her er det Levanger som er førstevalg, men har hørt mye dårlig... ?
 
Veldig fornøyd med Levanger sykehus og oppfølgingen vi fikk der, både på føde- og barselavdelingen. Flinke jordmødre og barnepleiere som tar godt vare på mor og barn. Bor også midt mellom, så kunne velge mellom St. Olavs eller Levanger, men hadde valgt Levanger igjen uten tvil!
 
Fødte på Levanger sykehus for noen uker siden. Veldig fornøyd med oppholdet. Følte meg kjempegodt ivaretatt både under fødsel og på barsel. Så mange søte og flinke ansatte. Litt gammelt og slitt, men det betydde ingen ting med så mange flotte folk på jobb.
 
Jeg var igjennom en dødfødsel på Levanger sykehus for straks 7 uker siden, og jeg har bare godord å si om personalet der. Vi ble utrolig godt ivaretatt, og har også fått god oppfølging i ettertid. Jeg føler meg trygg på å bli godt tatt vare på der en eventuell neste gang.
 
Fødte her februar -14 og oktober -16. Vi er fornøyde med oppholdet begge gangene og følte oss ivaretatt, selvom det var utrolig mange fødende og barselkvinner når vi lå inne sist gang [emoji85]
Om det skulle bli en tredje gang så vet jeg at vi er i trygge hender når det er på tide å føde igjen [emoji4]
 
fødte her i norvember 12, endte i haste snitt.
Til tross litt stahet og tull, ble jeg og far godt ivaretatt under fødsel og etterpå!
Mye god hjelp hvis man sliter med amminga i starten!

skal føde på levanger neste gang og, termin 6.9
 
Hvordan er det med overnatting for far på sykehuset Levanger? :)
Koster det mye?
Får han overnatte på barsel? Er det noe pasienthotell eller no?
 
Hvordan er det med overnatting for far på sykehuset Levanger? :)
Koster det mye?
Får han overnatte på barsel? Er det noe pasienthotell eller no?
Tror det koster 200,- natten. Kun inkludert kveldsmat.
Overnatter på barsel
 
For 3 år siden fødte jeg mitt første barn på sykehuset i Trondheim, venter nå en ny baby i April og da bli det fødsel på Levanger.Har god tro på at de er veldig flinke. Mamma fødte 3 av 5 barn på levanger og var veldig fornøyd med det :happy:
 
For 3 år siden fødte jeg mitt første barn på sykehuset i Trondheim, venter nå en ny baby i April og da bli det fødsel på Levanger.Har god tro på at de er veldig flinke. Mamma fødte 3 av 5 barn på levanger og var veldig fornøyd med det :happy:

Her hvor jeg bor føder omtrent 50% på Levanger, og resten på St. Olavs, og det virker som om begge gruppene er veldig fornøyde. :) Levanger har lystgass, og ofte bedre tid (litt avhengig av årstid), mens jeg av gammel vane har valgt St. Olavs alle gangene.
 
For 3 år siden fødte jeg mitt første barn på sykehuset i Trondheim, venter nå en ny baby i April og da bli det fødsel på Levanger.Har god tro på at de er veldig flinke. Mamma fødte 3 av 5 barn på levanger og var veldig fornøyd med det :happy:

Noen grunn til at det jeg skrev fikk tommel ned?
 
oi nei det har vel blitt litt bom :/ er ikke lettt å sitte på forumet på nettleser på telefonen, hehe :p
Jeg måtte lese hva jeg hadde skrevet et par ganger ekstra, for å se om jeg hadde skrevet noe som kunne oppfattes på en annen måte enn hva jeg mente, men jeg skjønte ikke helt hva det eventuelt skulle være. [emoji28] Men det er greit altså, bommer stadig i nettleser på mobil jeg også, de der ikonene er jo bittesmå!
 
Går dette bra blir min fjerde og vår andre også født på Levanger. Føler meg både sett og hørt der. Jordmoren jeg hadde sist var helt fantastisk, de leser fødebrevene og jeg har hatt 3 flotte fødsler der. Dette er over et større tidsperspektiv også, fra 2003 frem til 2016. :)
 
Back
Topp