Sykehuset Namsos*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 74 21 57 00
Nettside: https://hnt.no/avdelinger/klinikk-for-kvinne-barn-og-familie/gynfodeavdelingen-sykehuset-namsos
Adresse: Havikvegen 8, 7800 Namsos (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødesenger, og ni enerom på barsel. Vi har ingen familierom, men far/ledsager har mulighet til å overnatte med mor og barn under hele oppholdet.
Vi har ingen visittid, men besøkende oppfordres til å ta hensyn til mors behov for hvile i barseltiden.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året: ca 400-450. Tar i mot barn som fødes etter uke 35. Før det videresendes den fødende.

Nyttige telefonnummer:
Gynekologisk avdeling: 74 21 57 00
Gynekologisk poliklinikk/dagkirurgi: 74 21 57 31 (kl 08.00 - 16.00)
Svangerskapspoliklinikk: 74 21 57 00
Svangerskapsavbrudd: 74 21 57 31 (kl 08.00 - 16.00)
 
Last edited by a moderator:
Jeg har født begge mine små på Namsos sykehus, for snart 2 og 4 år siden.
Ble også innlagt på fødeavdelingen tidlig i siste svangerskapet pga alvorlig svangerskaps-kvalme.
Alle gangene jeg har vært der har jeg bare positive erfaringer fra.
Rolige omgivelser, trivelige ansatte som tar seg god tid og stiller alltid opp for deg og barnet. Setter mor veldig høyt å er påpasselig med at mor får hvilt seg nok. De tilbydde seg å ta med eldstemann ut siste natta vi var der, slik at jeg skulle få ei god og lang natt. Personlig hadde jeg ikke behov for det, men er et godt tilbud for de som trenger det.
Når førstemann kom til verden, var pappsen inne på rommet til oss hele oppholdet.Han betalte 200 kr pr døgn å fikk da kveldsmat på sykehuset, resten av måltidene måtte han ordne selv. Det å ha muligheten til å ha han der var viktig for oss alle tre. Jeg ble oppvartet etter beste evne hele tiden, og far fikk ta del i sønnens første dager i livet. Han fikk også "opplæring" i bleieskift av personalet mens jeg enda lå lenket fast i senga.
En ulempe med Namsos Sykehus er at de ikke har kompetanse på komplikasjoner under og etter fødseln. Oppstår det noe uventet da, blir det helikopter til Levanger sykehus, eller St.Olavs.
Hastekeisersnitt og vanlig keisersnitt utfører de i Namsos.
Som sagt; Bare positive opplevelser og erfaringer fra Namsos!! :)
 
Førstegangsfødende og livredd, ble motatt av bare hyggelig personale, kl 0330 natt til søndag. Både jeg og sambo fikk hver vår seng, og kunne slappe av på avdelingen, selv om vi bodde bare 5 minutter unna sykehuset. Vi begge var usikre og redde, men ble godt trygget og ivaretatt. Skal uten tvil føde på Sykehuset Namsos neste gang også! Bare positive ting å si om både sykehus og personale :)
 
Førstegangsfødende jeg og, helt vettskremt, men trivelig personale som tok vare på oss. Flinke jordmødre og jordmann:)
 
Førstegangsfødende. Fødte en frisk og vakker gutt 10. april. Følte meg trygg hele veien til tross for en tung fødsel. Utrolig trivelig personalet. Fikk bo på barselhotellet og er meget fornøyd med det. :)
 
Har de lystgass nå??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Fødte min førstefødte her for litt over 5 år siden. Veldig hyggelig personale, og følte meg godt ivaretatt under og etter fødsel:)
 
Fikk en gutt ved KS her i 2014, var absolutt ikke fornøyd med oppfølging/smertelindring i etterkant, og takker meg lykkelig for at jeg har utdanning som tilsier at jeg vet hva jeg skal spørre etter. Opplevde at jeg var veldig til bry for en del av personalet, og reiste faktisk hjem noen dager tidligere pga en ansatt.
 
Fødte der i forrige uke, og følte meg godt ivaretatt under hele oppholdet der. Fikk lystgass og akupunktur under fødselen, som fungerte godt for meg. Føder gjerne der igjen hvis jeg blir gravid igjen.
 
Back
Topp