Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Da har jeg forvillet meg inn på assistert.
23 år gammel, student og litt fast jobb.
Vi mistet vår første klump til exu i 2016 og da forsvant egglederen på den ene siden. Vi tok derfor pause fra babydrømmen. Startet på nytt i januar 2017.
Var heldig(sta) og fikk diskutert meg inn på utredning allerede etter et halvt år med aktiv prøving, og som forventet var resultatene nedslående.
1.sept i år gikk de inn og lette etter endometriose og sjekket den siste egglederen. De har sendt inn prøver de fant som de tror en endo, og egglederen min er ødelagt. Så vi har egentlig fått forespeilet at vi ikke kan få barn uten hjelp, men hjelpen er jo like om hjørnet :cat:
Utrolig lettende å høre at mistanken min var rett hele veien egentlig, at jeg ikke var så hysterisk som andre har prøvd å få det til å virke som (folk rundt meg i livet mitt) og at det å "slappe av" ikke hadde gjort noe forskjell for oss.

Nov 2017 var vi på st.Olavs og prøvene var enda en nedtur. Det må være Icsi pga mannlig faktor var svaret. Papirene kom fort i posten, heldigvis, og vi hadde første forsøk i februar 2018. Sykehuset valgte i siste liten å gjøre vanlig ivf pga bra sædprøve, til min store fortvilelse.
Tretten egg ut, kun to befruktet og et falt fra til innsett. Den ene lille stakkaren som var klar til innsett klarte ikke å bli baby. Jeg visste det egentlig før innsett, og jeg gråt av skuffelse gjennom dagen fordi magefølelsen sa ifra om at det ikke gikk.

Nytt forsøk i august. Icsi, samme medisinregime. 22egg ut, kun icsi denne gangen. Totalfrys pga mange egg så innsett blir ikke før om to sykluser.
Av 18 modne egg ble 15 befruktet og 6 klarte seg til blastocyststadiet!
Satte inn ett 5/10, testen ble positiv 9/10 og det endte i en MA, som trolig døde 8+5, 16/11. Første ul der det ble oppdaget var 9+1. Kroppen min kom seg til 9+4, da ble cytotek satt.
Hasteoperasjon 6/12 pga ekstreme blødninger. Blodoverføring.

Så da er det venting igjen da. Oppstart 3/2-19
Ble barn i nov 19.

Mars 2023
Prøver på søsken. Hatt et innsett høst 22 med påfølgende abort og utskrapning og nytt innsett i mars, kjemisk graviditet med laav hcg. Innsett aug negativt. Innsett okt positivt men ny MA. Oppdaget 7+2, målt til ca 6+2, samme 8+1, venter på utskrapning som blir det som skulle vært 9+0 pga ventetid på sykehuset.

Neste blir pgt i Danmark, kanskje 2025, kanskje senere, kanskje aldri. Vi har krav på 3 uttak osv, men det gjøres ikke forskjell fra gang til gang så hvorfor skal vi gå gjennom flere unødvendige aborter uten noe nytt. Det kommer faktisk til et punkt hvor det ikke lenger kan skyldes på uflaks.. og vi er nok langt forbi. Føler at dette systemet i Norge har sviktet oss pr nå..

Vi fikk henvisning til Porsgrunn men avlyste timen. Magefølelsen sa nei.
Vi var på forsamtale hos Hausken igjen. 100k er vel noe alle har liggende i nattbordskuffen.

Kanskje vi bare er ferdig. Vi får se. Frister ikke med flere år i dette.
 
Last edited:
Nå har du lagt det værste bak deg og du er nærmere drømmen enn noen gang. Tiden går sakte, men alikevel fort og plutselig er november her og ting skjer!! Når i november har du samtale? Jeg har 21:) Jeg skal følge med her og krysser fingrene for deg :)
 
Nå har du lagt det værste bak deg og du er nærmere drømmen enn noen gang. Tiden går sakte, men alikevel fort og plutselig er november her og ting skjer!! Når i november har du samtale? Jeg har 21:) Jeg skal følge med her og krysser fingrene for deg :)
Jepp, nesten så jeg vil gråte av lettelse hver gang jeg tenker på barn, endelig føles det mulig!
Har time 23. forhåpentligvis blir vi liggende likt i løypa og kan følge hverandre inn i terminforum (lov å håpe!):Heartbigred
 
Jepp, nesten så jeg vil gråte av lettelse hver gang jeg tenker på barn, endelig føles det mulig!
Har time 23. forhåpentligvis blir vi liggende likt i løypa og kan følge hverandre inn i terminforum (lov å håpe!):Heartbigred

Ja !! Det hadde vært helt supert :) nå må jo vi og snart se lyset i enden av tunellen her..
 
Masse lykke til! Husker deg fra et par ikm grupper :) Snart blir det din tur :Heartred
 
Velkommen hit og masse lykke til <3
 
Blir spennende å følge deg[emoji5] velkommen hit[emoji5]
 
Kommer til å følge deg videre! ❤️ Ikke vært så aktiv her inne, og har nettopp lest gjennom de sidene i dagboka di som jeg ikke har fått med meg! Var sikker på at jeg skulle få se positiv test hos deg. Ut fra testene du hadde lagt ut bilde av!
Men må si jeg er glad for at du var sta og fikk komme inn til sjekk. Nå er du et stort skritt nærmere baby ❤️ Jeg skal krysse alt jeg har og følge deg videre! Vil virkelig se to streker hos deg❤️
 
Lykke til med veien videre [emoji173]️
 
Tusen takk for alle de gode meldingene, jeg blir helt øm i hjertet og det betyr utrolig mye at så mange faktisk støtter meg :Heartbigred

Nå som det har begynt å synke inn ordentlig har jeg begynt å glede meg, vet at de fleste synes sprøytene er utrolig dritt, men etter alt vi allerede har vært gjennom så er jeg overbevist om at dette går som smurt. Skal ta en del ekstra vakter på fremover, legge av så mye penger som mulig så det ikke blir sjokk for lommeboka å hente ut medisiner, hade studentøkonomien:knegg:
Ser veldig fremover til de neste månedene! Tenk at jeg er så heldig som bor i et land hvor vi har muligheten til å få hjelp!
 
Så trist historie Tigerbaby :( Håper virkelig tiden går fort til november for deg :D Følger med og heier på :)
 
Masse lykke til når den tid kommer! ❤️
 
Det er så fin innstilling det.. jeg gleder meg og! :) Når man starter opp prøvingen så ser man ikke for seg hvor vanskelig det kan være, og ihvertfall ikke at ivf skal være eneste løsningen. Men er som du sier, når man har vært gjennom noen tøffe tak som man faktisk ikke har noen kontroll over selv, så føles det ut som en lettelse med ivf. For meg ihvertfall. Gir gledelig over "ansvaret" videre. Hvem hadde trodd at vi skulle glede oss til ivf??:) men er bare to dager som skiller oss, og det er veldig fint å ha en man ligger så tett i løypa sammen med. Hvordan går deg forresten med det etter operasjonen?? Jeg venter enda på dato for min operasjon :)
 
Ikke lenge til november ❤️
 
Veldig leit dere måtte inn her, men samtidig godt å vite og veldig fint at muligheten finnes.
God plan å legge seg opp litt penger. Både prøverørsprosessen og baby krever litt av det.

ta vare på deg selv. Dette skal gå bra! Stor klem
 
Timen i november var visdt bare vanlig gyn. Som i såfall måtte henvist meg til ivf, Så skal komme meg til legen imorgen og få henne til å henvise meg riktig så dette ikke tar så lang tid. De kunne heller ikke sende papirene på tvers av avdelingene, så det er litt bortkastet å vente til den timen i november for så å vente vidre for å vente og vente mer.
 
Jepp, nesten så jeg vil gråte av lettelse hver gang jeg tenker på barn, endelig føles det mulig!
Har time 23. forhåpentligvis blir vi liggende likt i løypa og kan følge hverandre inn i terminforum (lov å håpe!):Heartbigred
Ja !! Det hadde vært helt supert :) nå må jo vi og snart se lyset i enden av tunellen her..

Åh, det hadde vært SÅ koselig om dere hadde havnet i TG sammen, håper for dere jeg også! :wav

Måtte dette være veien å gå for dere til å få ønsket deres oppfylt! Lykke til! :Heartred
 
Back
Topp