Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Bobla

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vårspirene 2021
Utmarsj 2024
Etter at veien mot et barn fikk en litt tung start tenke jeg at det kunne være deilig å ha et sted å skrive ned tanker og følelser, samt å dokumentere ferden videre.

Jeg er gift med drømmemannen, begge har faste jobber og vi eier et rekkehus. Vi har et pelsbarn, og håper vi snart kan utvide familien med en liten en.

I løpet av høsten/vinteren 2016 ble i enige om å prøve på en 2018-spire Jeg hadde gått på p-piller i 11-12 år, og sluttet 1/1-17 for å gi kroppen litt tid til å komme i en stabil syklus. Vi startet prøvingen i april 2017, og til min store glede og overraskelse ble jeg gravid på første forsøk. Gleden var dessverre kortvarig, og vi mistet allerede i uke 5. Måneden etter ble jeg gravid på nytt, men hadde en SA i uke 7.

I juni hadde vi prøvepause, og i juli var kroppen ikke kommet helt på rett kjøl igjen etter SAen. TR kom 5 dager for tidlig, og syklusen varte bare 24 dager, mot vanligvis 29. Vi er nå inne i PP4, og jeg håper syklusen og hormonene har stabilisert seg.

Selv om det ikke er noe jeg heller vil enn å bli gravid, er jeg samtidig livredd for å miste igjen. Håper at alle gode ting er tre
______________________________________________________________________________

Veien mot et søsken

Etter å ha ventet i noe som føltes som en evighet, kom TR omsider tilbake - ett og og ti måneder etter mini kom til verden. Andre ting i livet har også falt noen lunde på plass, og vi har bestemt oss for å prøve på et søsken.

Å skulle starte prøvingen på nr. 2 har for min del brakt med seg mange følelser. Jeg er selvfølgelig spent, og håper vi lykkes med å gi mini en bror eller søster. Samtidig er jeg redd for at veien dit skal bli den samme, eller for den del verre, enn sist. Jeg er tre år eldre, vil alderen min innvirke på mulighetene våre? Dersom vi lykkes, hvordan vil den lille mammadalten min takle å få et søsken og måtte dele oppmerksomheten? Hvordan vil jeg takle å dele oppmerksomheten min, og eventuelt måtte avvise mini fordi lillebrøster trenger mamma? Så, ja, det surrer i hodet :wacky:

Jeg hadde på forhånd (noe naivt) forestilt meg at jeg skulle ha et mye mer avslappet forhold til prøvingen denne gangen, men kontrollfreaken har allerede tatt over. Jeg temper, tester etter EL, tar grapefruktkjerneekstrakt, og både ananas og babyklister er kjøpt inn. Silicea er i tillegg på vei, men det rekker jeg ikke å ta denne runden.

Jeg var på forhånd veldig spent på hvor lang tid kroppen ville bruke på å komme tilbake i vanlig syklus, men til min store overraskelse ser det ut til at det har gått raskt. Jeg er på CD10, og EL-testen viste i dag et blinkende smilefjes. Det er merkelig tilfredsstillende å tisse på pinner igjen :hilarious:
 
Last edited:
PP 4 CD 8
24ac9097c42a915abf586195240be48d.jpg

Tempen er veldig jevn så langt, håper det betyr stabile hormoner [emoji4]
 
PP 4 CD 9
cc3cfb301c5327a94c2c9d70cbacfaea.jpg
3c9dafdefec5f0cf27f1c2441f5e5ac2.jpg

Fremdeles stabil temp, og eltestingen har begynt! Hvis syklusen er tilbake til normalen forventer jeg ikke el på en uke enda, men siden forrige syklus ble så kort tørr jeg ikke vente lenger.
 
Det hjelper på å skrive litt om prosessen og tankene rundt. Det synes ihvertfall jeg. Så jeg begynte nylig også å skrive dagbok (inne på skjult, da). Deilig å få slippe løs alt som surrer rundt oppe i hodet. La oss satse på at det er det som skal til for at det klaffer :)
 
Det hjelper på å skrive litt om prosessen og tankene rundt. Det synes ihvertfall jeg. Så jeg begynte nylig også å skrive dagbok (inne på skjult, da). Deilig å få slippe løs alt som surrer rundt oppe i hodet. La oss satse på at det er det som skal til for at det klaffer :)
Jeg håper og tror du har rett [emoji4] godt å kunne dele tanker og følelser med flere i samme båt. Mannen prøver så godt han kan, men siden han ikke kjenner det på kroppen forstår jeg jo at det er vanskelig for ham å ta hele prosessen inn over seg.

Jeg skal sjekke ut dagboken din [emoji4]
 
PP 4 CD 10
Tempen gikk litt ned, men eltesten viser fremdeles en tom sirkel. Håper el ikke kommer senere enn CD 15 eller 16, for mannen reiser på guttetur neste torsdag og blir borte hele helgen.
b6c1291a9f397be946fa606d458e0475.jpg
 
PP 4 CD 10
Tempen gikk litt ned, men eltesten viser fremdeles en tom sirkel. Håper el ikke kommer senere enn CD 15 eller 16, for mannen reiser på guttetur neste torsdag og blir borte hele helgen.
b6c1291a9f397be946fa606d458e0475.jpg

Sex et par dager før EL er også sagt å være veldig bra, bare så du vet det. Så lenge du produserer nok EL-slim så vil spermiene klare seg fint inne i deg og kan ligge klare og vente på egget. Da er du sikker på at egget ikke vandrer forbi "tomme ganger" :p
 
Sex et par dager før EL er også sagt å være veldig bra, bare så du vet det. Så lenge du produserer nok EL-slim så vil spermiene klare seg fint inne i deg og kan ligge klare og vente på egget. Da er du sikker på at egget ikke vandrer forbi "tomme ganger" :p
Ja, med mindre EL blir veldig forsinket så skal svømmerne være i live enda når egget kommer, men vil jo helst ha hele det fertile vinduet til rådighet :D
 
Hei. Følger deg veldig gjerne.
Så trist at du har mistet 2 ganger. Krever en god psyke og massse tålmodighet for prøve igjen!
Håper dere fikk lagt inn gode aksjer!
 
Hei. Følger deg veldig gjerne.
Så trist at du har mistet 2 ganger. Krever en god psyke og massse tålmodighet for prøve igjen!
Håper dere fikk lagt inn gode aksjer!
Så hyggelig at du vil følge med, og takk for fine ord :) venter EL onsdag eller torsdag neste uke, så aksjene som legges inn nå er bare for gøy ;)
Har du dagbok her inne?:)
 
Så hyggelig at du vil følge med, og takk for fine ord :) venter EL onsdag eller torsdag neste uke, så aksjene som legges inn nå er bare for gøy ;)
Har du dagbok her inne?:)

Viktig å ha det gøy i prøvetiden!!
Spennende uke i vente dere da:):)
Ja man vet jo aldri når det klaffer så sex før el er jo og viktig å kose seg:)

Dagbok ja..slettet den forrige og måtte lage ny..du kan jo lese så ser du:)

Gleder meg til å lese mer her:)

Her er dagboken min: http://forum.babyverden.no/threads/på-ann-igjen.1895289/
 
PP 4 CD 12
 

Vedlegg

  • 20170812_101646.png
    20170812_101646.png
    139,9 KB · Visninger: 312
Spennende :)
Jeg kan ingenting om slike grafer og temp måling..må være veldig greit når man kan kjenne syklusen sin på den måten:)
 
Spennende :)
Jeg kan ingenting om slike grafer og temp måling..må være veldig greit når man kan kjenne syklusen sin på den måten:)
Før jeg kom inn på forumet her så visste jeg ikke at temping fantes engang :p jeg synes det er veldig betryggende å få bekreftet at EL faktisk har vært, så jeg kommer nok til å fortsette med det til spiren sitter på nytt :)
 
PP 4 CD 13
Blinkende smiley på CB i dag, så nå skjer det endelig noe! :) tempen holder seg fremdeles stabil, så satser på at den gjør et hopp mot helga :)
 

Vedlegg

  • 20170813_115834.jpg
    20170813_115834.jpg
    861,6 KB · Visninger: 299
  • Screenshot_20170813-105455.jpg
    Screenshot_20170813-105455.jpg
    287,7 KB · Visninger: 331
Back
Topp