Vi som mistet i JULI, men prøver igjen...

Krølle - her er kriteriene ift skjult forum på "vi som har mistet". http://forum.babyverden.no/threads/vi-som-har-mistet-har-skjult-forum.1724356/

Tusen takk! Jeg har visst bare laget 31 innlegg her inne, så jeg må vel smøre meg med tålmodighet noen dager til. Dumt at det er slik egentlig. Jeg har jo laget hundrevis av innlegg inne på terminklubben, og det er virkelig de første dagene etter man har mistet man trenger å få ut eder og galle. Ikke etter man har laget 50 innlegg om saken...
 
Tusen takk! Jeg har visst bare laget 31 innlegg her inne, så jeg må vel smøre meg med tålmodighet noen dager til. Dumt at det er slik egentlig. Jeg har jo laget hundrevis av innlegg inne på terminklubben, og det er virkelig de første dagene etter man har mistet man trenger å få ut eder og galle. Ikke etter man har laget 50 innlegg om saken...
Det står 10 innlegg inne på vi som har mistet og 50 totalt på hele forumet. Så med å svare på noen av tråden der inne er det fort 10 innlegg og du kan be om tilgang.
 
Det står 10 innlegg inne på vi som har mistet og 50 totalt på hele forumet. Så med å svare på noen av tråden der inne er det fort 10 innlegg og du kan be om tilgang.

10 innlegg skal jeg alltids klare. Får bare lage megselv i presentasjonstråden og kommentere litt, så er jeg i mål. Takk for tips!
 
Phu... da har jeg sendt av gårde klagebrev til kk. Kjenner det gjorde godt for sorgprosessen å få satt ord på opplevelsene. Tviler på at det kommer noe ut av det, men synes de bør få vite at jeg føler meg skikkelig dårlig behandlet...
 
Æsj, første behandlingsdag på sykehuset uten bittelille spire. Blir en vanskelig dag. Håper jeg snart kan stoppe behandling eller få en ny spire til å flytte inn [emoji13]
 
Æsj, første behandlingsdag på sykehuset uten bittelille spire. Blir en vanskelig dag. Håper jeg snart kan stoppe behandling eller få en ny spire til å flytte inn [emoji13]
Lykke til!
 
Akkurat der er vi ganske misfornøyde med sykehuset. Det er Rikshospitalet som har hatt oppfølging med oss og der er vi superfornøyd, men kan blant annet nevne at sykehuset jeg født på klarte å sende morkakeprøva feil, så vi får ikke svar på hva som var galt (kromoson eller genetisk sykdom). Vi valgte jo å sette i gang fødselen, men for oss var det eneste alternativet. Frøkna var i live da vi gjorde det, men hadde bare fostervann nok til å overleve 2-3uker til og ville aldri overlevd utenfor livmora. Ho var såpass dårlig stilt at ho heller ikke ville fått noen medisinsk behandling om vi fødte etter uke 23.
Jeg fikk et ordentlig dytt 5dager før fødsel (pga lite fostervann). For oss var det ikke noe annet alternativ enn fødsel, ettersom ho var så ''stor''. Vi valgte minnelund, men fikk ikke beskjed av sykehuset om når ho ble/om ho er lagt ned.
Du føler ikke at du har mistet et barn, du HAR mistet et barn. Selv om det medisinsk kalles embryo, så har man så utrolig mange planer og tanker for denne lille. Vi har fått mye hjelp fra Landsforeningen for Uventet Barnedød (LUB), der har vi mottatt masse forståelse for hvordan det oppleves for oss..

Kjenner den som trigger meg mest er: men da vet du jo at du kan bli gravid.. Jo takk du.. Jeg vet jo det, men jeg vet fortsatt ikke om jeg kan bli gravid med levedyktige barn... Samme med deg, det hjelper ikke at du har to fra før, du har uansett mistet en til..
Man sier ikke til noen som mister levende barn: ''jaja, du har ihvertfall de to andre igjen''.. Da er man ihvertfall kanskje teit...
Uggh.. Nå ble jeg surmugga :p

Jeg var 100% sykemeldt i 5uker, deretter 50% i tre uker til. Sykehuset gir egentlig bare sykemelding på en uke, så alt annet måtte jeg få fra legen.. Stakkers mannen måtte tilbake på jobb bare en uke etter han også.. Han får jo da beskjed om at han må passe på meg, for det er jo jeg som har det verst.. Mannen har masa om barn i 9år... Han tok det relativt tungt han også..
Syns ikke du er surmugga. Har også fått sånne kommentarer (mista i uke 21 i februar i år) og tenker at folk er jo helt blåst som syns det hjelper at en har barn fra før. Det som hadde hjulpet, var om babyen var frisk og ble født! Ingenting annet. Men det er ikke lett å sette seg inn i om man ikke har vært der selv. Har heldigvis fått god oppfølging på sykehuset.

Var sykmeldt 100% 6 uker, og så jobba jeg ca 25% et par uker før jeg starta opp igjen. Burde i etterpåklokskapens navn vært hjemme lengre, men nå er det litt seint å gjøre noe med. Det er helt sant at det er tungt for mannfolka også. Her kom sorgen litt seinere for mannen min, han har hatt det ekstra tungt i vår og rundt termindato som var i juli.

Dessuten-som Lilith sier så har man mistet et barn, samme hvor kort eller langt man er. Det er klart at det nok oppleves mer belastende å føde et dødt barn enn utskraping, med det mener jeg ikke at det er noe lettere å miste tidlig-men fødselsopplevelsen er ufattelig hard og vil påvirke fremtidige svangerskap og fødsler, iallefall for min del. Følelsene er jo de samme uansett hvor liten babyen er. Nekter å kalle det embryo/foster, for det ER jo barnet ditt.
 
Æsj, første behandlingsdag på sykehuset uten bittelille spire. Blir en vanskelig dag. Håper jeg snart kan stoppe behandling eller få en ny spire til å flytte inn [emoji13]
Godt å høre at det gikk ok, føler med deg som har fått tøff behandling i tillegg til å miste. Akkurat som det ikke er ille nok å miste.
 
Fikk telefon fra kk i dag med beklagelse på alle punkter i mitt klagebrev (sendt i går), to uker sykemelding, lovnad om oppvaskmøte på avdelingen, retting i min journal og oppfølging fra positiv test ved neste graviditet. Kjenner at det hjalp veldig på i en vanskelig tid. Det eneste dumme var at jeg ble anbefalt å vente til etter første mens med å prøve å bli gravid igjen, men akkurat det punktet har jeg tenkt å drite i... [emoji12]
 
Syns ikke du er surmugga. Har også fått sånne kommentarer (mista i uke 21 i februar i år) og tenker at folk er jo helt blåst som syns det hjelper at en har barn fra før. Det som hadde hjulpet, var om babyen var frisk og ble født! Ingenting annet. Men det er ikke lett å sette seg inn i om man ikke har vært der selv. Har heldigvis fått god oppfølging på sykehuset.

Var sykmeldt 100% 6 uker, og så jobba jeg ca 25% et par uker før jeg starta opp igjen. Burde i etterpåklokskapens navn vært hjemme lengre, men nå er det litt seint å gjøre noe med. Det er helt sant at det er tungt for mannfolka også. Her kom sorgen litt seinere for mannen min, han har hatt det ekstra tungt i vår og rundt termindato som var i juli.

Dessuten-som Lilith sier så har man mistet et barn, samme hvor kort eller langt man er. Det er klart at det nok oppleves mer belastende å føde et dødt barn enn utskraping, med det mener jeg ikke at det er noe lettere å miste tidlig-men fødselsopplevelsen er ufattelig hard og vil påvirke fremtidige svangerskap og fødsler, iallefall for min del. Følelsene er jo de samme uansett hvor liten babyen er. Nekter å kalle det embryo/foster, for det ER jo barnet ditt.

Akkurat det med fødselsopplevelse gjorde at jeg insisterte på utskraping fremfor medisinsk behandling. Likevel var det knusende vondt. Det som smerter mest er at jeg ble nektet å legge bittelille på minnelund. Fikk stor beklagelse angående dette i dag, og til og med lovnad om at de skulle spore biologisk avfall fra avdelingen den aktuelle dagen, og se om de kunne hente ut bittelille sin pose så hxn likevel får komme på minnelund.... håper så inderlig de klarer å få det til. Hadde hjulpet meg veldig å ha en plass å gå til, og vite at bittelille ikke ble "avfall".
 
Akkurat det med fødselsopplevelse gjorde at jeg insisterte på utskraping fremfor medisinsk behandling. Likevel var det knusende vondt. Det som smerter mest er at jeg ble nektet å legge bittelille på minnelund. Fikk stor beklagelse angående dette i dag, og til og med lovnad om at de skulle spore biologisk avfall fra avdelingen den aktuelle dagen, og se om de kunne hente ut bittelille sin pose så hxn likevel får komme på minnelund.... håper så inderlig de klarer å få det til. Hadde hjulpet meg veldig å ha en plass å gå til, og vite at bittelille ikke ble "avfall".
Selvfølgelig er det vondt uansett. Syns det er hårreisende at du ikke fikk legge ned på minnelund. Det fins jo ingen nedre grense for når man kan det, iallefall fikk vi den beskjeden. Så bra de forsøker å bote på feilene sine i det minste. Håper de klarer å finne ut av det. Vi angrer faktisk på minnelund nå, og hadde valgt gravsted hvis det skjedde nå. Men vi har et sted å gå til og det hjelper.
 
Selvfølgelig er det vondt uansett. Syns det er hårreisende at du ikke fikk legge ned på minnelund. Det fins jo ingen nedre grense for når man kan det, iallefall fikk vi den beskjeden. Så bra de forsøker å bote på feilene sine i det minste. Håper de klarer å finne ut av det. Vi angrer faktisk på minnelund nå, og hadde valgt gravsted hvis det skjedde nå. Men vi har et sted å gå til og det hjelper.

Det var akkurat det avdelingsoverlegen sa til meg også. De spør vanligvis ikke før etter uke 13 (jeg var 12+1), men etterfølger ønske hvis man ber om det tidligere. Jeg ble nektet, fordi bittelille bare var 10+3. Huff, kjenner tårene presse på bare ved tanken på at bittelille ligger i søpla et sted. Gravsted trenger jeg ikke, for jeg har bare sett bittelille på bilde. Men å vite at hxn ble håndtert som et lite menneske og ikke som søppel, ville gjort tapet så uendelig mye lettere å bære for min del.
 
Takker! Gikk sånn noenlunde ok. Fikk sitte på et til for megselv. Prøvene ser bedre ut. Tolker det som om hcg må være fallende. Heldigvis to uker til neste gang...
Godt å høre. Hvis de måler hcg så trenger du ikke nødvendigvis teste da.
 
Fikk telefon fra kk i dag med beklagelse på alle punkter i mitt klagebrev (sendt i går), to uker sykemelding, lovnad om oppvaskmøte på avdelingen, retting i min journal og oppfølging fra positiv test ved neste graviditet. Kjenner at det hjalp veldig på i en vanskelig tid. Det eneste dumme var at jeg ble anbefalt å vente til etter første mens med å prøve å bli gravid igjen, men akkurat det punktet har jeg tenkt å drite i... [emoji12]
Så bra at de tok deg på alvor!!! Håper de klarer følge opp.
 
Fikk time hos gyn allerede midt i august. Litt dårlig tidspunkt ift jobb, men skal ringe til uka og se om de har noe annet ledig. Forberedt på at jeg må ta den timen jeg fikk tildelt for det kan være ekstremt med ventetid. Hadde faktisk ikke trodd jeg ville få time før i oktober...
 
Fikk time hos gyn allerede midt i august. Litt dårlig tidspunkt ift jobb, men skal ringe til uka og se om de har noe annet ledig. Forberedt på at jeg må ta den timen jeg fikk tildelt for det kan være ekstremt med ventetid. Hadde faktisk ikke trodd jeg ville få time før i oktober...

Så bra du får komme til raskt! Selv om det ikke passet. Du kan jo melde fra om at du kan tilby bytte av time hvis noen melder avbud. Håper virkelig det finnes en super løsning for å få fine små frø til å vokse seg store og sterke, så du slipper flere skuffelser. Du må ha et enormt overlevelsesinstinkt. Jeg hadde bukket under hvis jeg hadde opplevd det samme som deg...
 
Så bra at de tok deg på alvor!!! Håper de klarer følge opp.

Det gjør de nok. Var inne å smugleste i journalen min (noen fordeler med å jobbe hjemmefra), og der står det svart på hvitt at jeg skal tilbys så mange ultralydkontroller jeg ønsker fra oppdaget svangerskap [emoji1303] Skal klaske det i bordet hvis de bråker [emoji12]
 
Back
Topp