Emilie’s dagbok ❤️

Emilie89

Elsker forumet
Assistert-jentene
Tenkte å skrive en dagbok her inne, kanskje det hjelper å organisere tankene i all håpløsheten med denne prøvingen.

Vårt største ønske er å få en liten skatt, men veien for å få det til er lang og slitsom.

Det hele startet i 2015, da jeg i januar kastet pillene. Vi bestemte oss for å prøve i juni. Vi var svært heldige og ble gravid på første forsøk, men mistet dessverre da jeg var 5+4. Vi var likevel med godt mot, ettersom vi visste at vi kunne bli gravide. Vi prøvde videre og testet med EL-tester for å prøve å treffe EL best mulig, og i desember samme år ble jeg gravid igjen til stor glede å jubel. Jeg var så glad og fikk denne gangen flere symptomer på graviditeten, men jeg mistet dessverre også denne spiren da jeg var 6+0. Vi startet likevel med godt mot igjen og prøvde hver måned, noen sykluser med EL-tester, noen ganger med sex hver dag, andre hver dag, sykluser der vi sparte opp før EL osv. Men vi lyktes likevel ikke, skuffelsene kom sterkere og sterkere hver måned.

I oktober valgte vi å søke etter hjelp i det private. Det ble da en utredning av meg og han hvor de fant ut at han hadde litt moderat mengde svømmere og at det på UL så det ut som jeg hadde få eggfollikler. To uker senere fikk jeg telefon av klinikken som bekreftet mistanken om at jeg hadde få eggreserver igjen; jeg hadde en AMH verdi på 1. Selv om vi følte at hele drømmen brast litt sammen, forsøkte vi ett insemineringsforsøk samme måned uten hell.. det ble veldig sårt og skuffende å ikke få det til.. Jeg ble deprimert og han kjente på håpløsheten sammen med meg.

I desember prøvde vi ett nytt insemineringsforsøk samtidig som vi begynte med hormoner til et prøverør som skulle starte i januar. Insemineringsforsøket resulterte også denne gang i negativ test og nok en skuffelse.

Men vi hadde likevel håp, vi skulle jo ha et prøverør i januar. I uke to starter jeg med hormonstimulering i form av sprøyter og etter en uke var jeg på ultralyd. Dessverre var det kun to egg som var modnet 20mm og 22mm og tre andre som var for små fra 8-14mm. Dermed ble forsøket avbrutt, men vi bestemte oss for å gå for en siste inseminering i stede. Ble inseminert på fredag og er 4dpo i dag. Det var jo to egg denne gangen og ikke ett som de to gangene før. Så vi håper det kan gi noe utslag! Aner virkelig ikke hvordan jeg skal takle ett nytt nederlag.
 
Velkommen hit hvor ingen egentlig vil være...
Håper oppholdet blir kortvarig! :)
 
Velkommen hit! Håper oppholdet blir kort. Du har jo blitt gravid to ganger så det er mye håp for å lykkes :)
Satser på at ett (eller begge) av disse eggene dine befruktes og fester seg.
 
Velkommen inn hit [emoji173] Håper du blir raskt gravid :) her inne er det en gjeng med flotte jenter.
 
Velkommen hit hvor ingen egentlig vil være...
Håper oppholdet blir kortvarig! :)

Velkommen hit! Håper oppholdet blir kort. Du har jo blitt gravid to ganger så det er mye håp for å lykkes :)
Satser på at ett (eller begge) av disse eggene dine befruktes og fester seg.

Velkommen inn hit [emoji173] Håper du blir raskt gravid :) her inne er det en gjeng med flotte jenter.

Tusen takk for det. Ja, håper virkelig det. Vanskelig å holde motet oppe... hvordan klarer dere det? Håper vi alle sammen blir gravide snarest å får flytte inn i oktober/november forum.
 
5dpo i dag. Har stikninger i livmor i dag. Håper det er er spiren som graver seg ned :)
 
Masse lykke til! Håper det går for dere denne gangen! Jeg er selv 5dpo,rugedag3 (viss jeg har forstått regningen av dpo og rugedager riktig) så vi ligger ganske likt i løypen :) Spennende å følge deg :)
 
Masse lykke til! Håper det går for dere denne gangen! Jeg er selv 5dpo,rugedag3 (viss jeg har forstått regningen av dpo og rugedager riktig) så vi ligger ganske likt i løypen :) Spennende å følge deg :)

Masse lykke til sjæl :) Krysser fingrene X ;)
 
6dpo: kjenner stikninger, jævlig ømme brystvorter, men det skyldes nok lutinusen. Skal til akupunktur i dag, håper det vil øke sjansene for at egget fester seg.
 
7dpo i dag. Fortsatt stikninger i og rundt livmor, håper dette er starten på no :)
 
Spennende nå! :)
heier på de to eggene [emoji173]️
 
Spennende!! :) Når skal du teste?

Tester på torsdag. Gruer meg.. er helt sikkert negativ. Nå har jeg i allefall et pittelite håp.. hvor er du i prosessen da?
 
Spennende nå! :)
heier på de to eggene [emoji173]️

Takk for det :) eggene trenger å bli heiet på :) krysser selv fingrene, men tipper at vi ikke lykkes denne gangen heller..
 
8dpo: tok test i dag for å sjekke om ovitrelle'n fortsatt er i kroppen etter 10 dager og det var den, men den er nok ute i morgen?
ImageUploadedByBV Forum1486243273.426780.jpg

Tørr ikke å teste mer før torsdag. Gruer meg til å se en negativ test på torsdag.. blir likevel gal av å vente i spenning. Har fremdeles stikninger og ømme bryster, men det er nok bare Lutinusen.
 
Åå du har sånn rosa babyplantest. Hvor har du kjøpt de? Leste at de er veldig sensitive:)

Spennende dager dette her:D
 
Åå du har sånn rosa babyplantest. Hvor har du kjøpt de? Leste at de er veldig sensitive:)

Spennende dager dette her:D

Kjøpte de på billigetester.no :) ja, de er veldig sensitive.
ImageUploadedByBV Forum1486245359.803724.jpg
Disse er tatt samtidig. Ser veldig godt at babyplan er den som er mest sensitiv.
 
9dpo: har hatt murringer og strekninger i løpet av dagen, spesielt på høyre side. Usikker på om det er en strekk etter lang tur i går, eller om det faktisk er noe på gang. Forveten som jeg er, tok jeg nettopp en test på en dråpe jeg klarte å skvise ut etter å ha mistet hele plastkoppen i do. Skimter en strek. Kanskje det er en skygge? Ellers kan det være at ovitrellen fremdeles henger i? Eller det mest fantastiske av alt en liten spire som spirer og gror ? Hmm...!?
ImageUploadedByBV Forum1486331692.164884.jpg

Svaret får vi på torsdag! Wææ, jeg glegruer meg...
 
Jeg kan skimte noe!! Dette er skikkelig spennende[emoji2][emoji2][emoji2]
 
Jeg kan skimte noe!! Dette er skikkelig spennende[emoji2][emoji2][emoji2]

Ja, det er det :) MEN nå skal jeg ikke teste før torsdag! Jeg skal klare å holde meg. Synes det er bedre å leve i troa litt til, tviholde på skyggen til torsdag, enn å få en hvit test i morgen.
 
Back
Topp