Vi som bruker fertilitetsmonitor! <3

Moniq

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Heihei!

Tenkte vi kunne ha en tråd for oss som bruker fertilitetsmonitor, så vi kan følge hverandre og kanskje kom med tips om man lurer på noe :)

Er på CD1 i pp2 nå og har registrert tr på monitoren og er klar for å jakte på eggløsning :) (Første pp med monitoren denne gangen) :D
 
Tror det er en annen tråd som denne. Men har ikke sett den på lenge... bare fint at du starter en ny. :)
Dette er min tredje pp med monitor. Første pp fikk jeg høy cd 14, og maks cd16-17.
Forige pp og denne har jeg bare fått høy.. :/
 
Tror det er en annen tråd som denne. Men har ikke sett den på lenge... bare fint at du starter en ny. :)
Dette er min tredje pp med monitor. Første pp fikk jeg høy cd 14, og maks cd16-17.
Forige pp og denne har jeg bare fått høy.. :/
Gikk tilbake noen sider, men fant ikke noen gruppe, så da tenkte jeg vi starter en ny en :D
Hmm, har den gått ned til lav igjen denne pp? ;o
 
Gikk tilbake noen sider, men fant ikke noen gruppe, så da tenkte jeg vi starter en ny en :D
Hmm, har den gått ned til lav igjen denne pp? ;o
Sluttet å teste da jeg hadde hatt høy i 8-9 dager, vil ikke kaste bort testene. [emoji14]
 
Fant den ikke når jeg søkte, kanskje den er blitt sletta:)
 
Hvilken monitor er det dere bruker?
Selv har jeg den fra clearblue, men den er visst gått ut av salg, og her jeg bor så finnes det ikke tester å oppdrive.
Er derfor inne og ser etter en ny en, og lurer veldig på den advance monitoren.
Flere som bruker den? Fornøyd? Ikke? Hvorfor? Hvorfor ikke?
 
Hvilken monitor er det dere bruker?
Selv har jeg den fra clearblue, men den er visst gått ut av salg, og her jeg bor så finnes det ikke tester å oppdrive.
Er derfor inne og ser etter en ny en, og lurer veldig på den advance monitoren.
Flere som bruker den? Fornøyd? Ikke? Hvorfor? Hvorfor ikke?
Jeg har advanced monitoren,
Er ganske fornøyd med den. Har ikke fått maksimal i alle pp'er, men er fornøyd med den fordet. :)
 
Hvilken monitor er det dere bruker?
Selv har jeg den fra clearblue, men den er visst gått ut av salg, og her jeg bor så finnes det ikke tester å oppdrive.
Er derfor inne og ser etter en ny en, og lurer veldig på den advance monitoren.
Flere som bruker den? Fornøyd? Ikke? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Jeg har advance, så blir spennende å ta den i bruk nå :)
 
Joiner her jeg :D Nettopp kjøpt meg monitor (clearblue advanced) og håper den kommer før onsdag for da ventes det nemlig besøk av tanta. Vært prøver leeenge men dette blir 1PP med monitor. så tar gjerne imot tips og råd. noen som vet hvordan man resetter den? har kjøpt den av ei her inne som har brukt den 1 PP
 
Joiner her jeg :D Nettopp kjøpt meg monitor (clearblue advanced) og håper den kommer før onsdag for da ventes det nemlig besøk av tanta. Vært prøver leeenge men dette blir 1PP med monitor. så tar gjerne imot tips og råd. noen som vet hvordan man resetter den? har kjøpt den av ei her inne som har brukt den 1 PP
Selv om den ikke kommer før onsdag, så kan du fram til dag 4 i syklusen registrere syklusen på den :)
Viktig å teste hver dag, så man ikke mister LH-toppen :D
Og står i bruksanvisningen hvordan du resetter den, om du ikke får den med så gi beskjed så kan jeg forklare det.

Jeg hadde den gamle monitoren før, spira satt på første syklus med den ;p
 
Selv om den ikke kommer før onsdag, så kan du fram til dag 4 i syklusen registrere syklusen på den :)
Viktig å teste hver dag, så man ikke mister LH-toppen :D
Og står i bruksanvisningen hvordan du resetter den, om du ikke får den med så gi beskjed så kan jeg forklare det.

Jeg hadde den gamle monitoren før, spira satt på første syklus med den ;p

Ja det er den nyeste modellen jeg har kjøpt også :) Skal man teste hver dag fra menstruasjon eller er greit å starte å teste på dag 9 ca ?
 
Ett annet spørsmål, leser at monitoren skal brukes på morgenurin ? men alle andre EL tester bør jo tas på ettermiddag :p
 
Ja det er den nyeste modellen jeg har kjøpt også :) Skal man teste hver dag fra menstruasjon eller er greit å starte å teste på dag 9 ca ?

Man skal teste de dagene monitoren ber om det :)
Hos meg ser jeg at den ber om at jeg skal teste den 11.1, som blir dag 6.
Monitoren sjekker to hormoner altså østrogen og LH, så er viktig at man tester de dagene monitoren ber om det så man får med seg økningen av hormonene :)
Etter noen sykluser vil kanskje monitoren se at man for eksempel har el seint i syklusen og da kan det hen den ikke spør om testing før dag 9 :)

Hvis du skjønner forklaringen min :p
 
Man skal teste de dagene monitoren ber om det :)
Hos meg ser jeg at den ber om at jeg skal teste den 11.1, som blir dag 6.
Monitoren sjekker to hormoner altså østrogen og LH, så er viktig at man tester de dagene monitoren ber om det så man får med seg økningen av hormonene :)
Etter noen sykluser vil kanskje monitoren se at man for eksempel har el seint i syklusen og da kan det hen den ikke spør om testing før dag 9 :)

Hvis du skjønner forklaringen min :p

aah okei. men hvordan starter man, eller hvordan vet den når den skal spørre om test når jeg aldri har brukt den før og den ikke har informasjon om meg ? En annen ting, det står man skal bruke morgenurin, er ikke det litt motstridende når LH produseres utover dagen ? alle andre EL tester skal jo tas på ettermiddag ish :)
 
Ett annet spørsmål, leser at monitoren skal brukes på morgenurin ? men alle andre EL tester bør jo tas på ettermiddag :p

Mener jeg leste at dette er pga at monitoren ser etter østrogen og LH, mens vanlig el tester kun sjekket LH. Og fordi morgenurin er mest konsentrert. :) siden man på ettermiddagen har drukket en del og vært på do ofte i forhold til hva man er på natta :)
 
aah okei. men hvordan starter man, eller hvordan vet den når den skal spørre om test når jeg aldri har brukt den før og den ikke har informasjon om meg ? En annen ting, det står man skal bruke morgenurin, er ikke det litt motstridende når LH produseres utover dagen ? alle andre EL tester skal jo tas på ettermiddag ish :)

Monitoren tar den første syklusen utgangspunkt i en gjennomsnittlig syklus altså 28 dagers :) så første syklus bruker den til å bli kjent med deg, andre syklus vet den litt mer om deg og den tredje syklusen tar den vel gjennomsnittet og ber om tester ut ifra de to første syklusinformasjonen den fikk :)
 
Back
Topp