Sykehuset Buskerud HF Drammen *

føden var helt fantastisk, barsel var ikke noe ålreit, nyfødt intensiv var himmelrike :) velger å tro min erfaring fra barsel var grunnet fellesferie og mye vikarer, da det var lite oppfølging, feilbeskjeder og måtte be om samtlig gjennomgang av primære ting man gjerne skal vite som førstegangsmor dagen jeg skulle skrives ut..
 
Jeg fødte i Drammen med mine 2 første. Jeg gråter nesten bare ved tanken om at jeg må føde der igjen. Barsel burde vært meldt til et eller annet mtp mangel på bla. hygiene. Mulig de har bedret seg på det, det vet jeg ikke. I tillegg burde flesteparten av de ansatte der, gå på et kurs om hvordan man bør være mot andre.
Hadde jeg fått lov til hjemmefødsel, hadde jeg valgt det uten å blunke.
 
Jeg fødte i Drammen med mine 2 første. Jeg gråter nesten bare ved tanken om at jeg må føde der igjen. Barsel burde vært meldt til et eller annet mtp mangel på bla. hygiene. Mulig de har bedret seg på det, det vet jeg ikke. I tillegg burde flesteparten av de ansatte der, gå på et kurs om hvordan man bør være mot andre.
Hadde jeg fått lov til hjemmefødsel, hadde jeg valgt det uten å blunke.
Har jo an å velge et annet sykehus - vurderte å føde i Bærum (litt pga lystgass), men droppet det.

Hadde lest mye her om at barsel var forferdelig, men gikk veldig greit og var ikke noe problem med hygiene som jeg kunne se. Var bare litt travelt (var visst mange som fødte den helgen jeg var der)
 
Fødte nr 2 på Drammen nå i januar, veldig fornøyd med oppfølging under svangerskapet, fødselen og barsel oppholdet. Måtte til drammen for fødsel siden første mann kom med keisersnitt. Litt ugunstig med så lang vei (5 mil) med så tette rier som jeg hadde- men det kan ikke de noe for! Flinke ammehjelpere og følte ikke noe stress.
 
Som jeg har skrevet tidligere, så var ikke jeg noe fornøyd med Barsel på Drammen første gangen jeg føda. Men fødte der igjen nå i Januar, og jeg må virkelig si at det var en helt annen opplevelse å være på barsel der nå altså! Så ingen av de fra forrige gang jeg var der, og nå var alle kjempe snille, hyggelige og hjelpsomme :) Tommel opp for barsel på Drammen nå!
 
Noen som har født her nå i det siste, som vil dele litt erfaringer?
 
Jeg skal føde på Drammen sykehus og har hørt blandet erfaringer der. Hørt spesielt rykte om ei jordmor der som burde gått på smilekurs/servicekurs så er veldig spent. Kommer mest sannsynlig å ha kontroller der også, siden jeg jobber på sykehus og de tillater det da. Jeg satser på at jeg blir litt kjent med dem før fødetid i oktober :)

Lurer også på det samme som Thers :p
 
Skal føde der i juli så vet ikke når dere har termin? Mtp tilbakemelding hehe
 
Jeg fødte der igjen nå i januar, og jeg var super fornøyd denne gangen :D Jordmoren jeg hadde var helt fantastisk, og barsel hadde virkelig forbedret seg siden forrige gang jeg fødte der! :) Har faktisk ingenting vondt å si om barsel avd denne gangen :)
 
Jeg har ingenting å klage på på mine 2 andre fødsler der. Men det er tross alt 8 og 11 år siden så mye har nok endret seg av personell siden da :p
 
Noen som har bilder fra avdelingen de kunne tenke seg å dele? (Tenker ikke personlige og intime bilder, men mer oversikt! :) )
 
Fødte på Drammen i fjor, 8 uker før termin. Flott jordmor. Skikkelig nedtur å komme uten baby på firemannsrom på barsel etter to søvnløse døgn. Der var fullt av skrikende babyer, pappaer og annet besøk som gjorde det umulig for meg å sove. Kom en veldig forståelsesfull jordmor som gav meg et enmannsrom så jeg fikk sove. Dagen etter fikk jeg komme opp på nyfødt intensiv, en helt fantastisk avd hvor. mor og barn bor sammen. Jeg har hatt barn på nyfødt intensiv både ullevål og riksen, Drammen er som et himmelrike i forhold!!!

Jeg har samme erfaring. Jeg er utenlandsk mamma og følte meg at de vil ikke meg der. Jordmor likte ikke polske damer, synes jeg. Hadde mye problemer ved fødsel (har informert at søstrene mine og mamma mi hadde det og) og de bare så på meg, sa at jeg må slappe av og trodde ikke på det jeg forteller. Puls til babyen gikk ned til 30. Ikke fornøyd. Aldri mer i Drammen!
 
Jeg har samme erfaring. Jeg er utenlandsk mamma og følte meg at de vil ikke meg der. Jordmor likte ikke polske damer, synes jeg. Hadde mye problemer ved fødsel (har informert at søstrene mine og mamma mi hadde det og) og de bare så på meg, sa at jeg må slappe av og trodde ikke på det jeg forteller. Puls til babyen gikk ned til 30. Ikke fornøyd. Aldri mer i Drammen!

Når fødte du der? Alt dette høres ganske skummelt ut. Det som går igjen er at jm er travel/dårlig plass som IKKE er sesongbasert, de er rett og slett uforberedt da? Tror kanskje vi reiser til Ullevål heller. Fikk mannen ligge over - dere som var på barsel? Og delte dere rom med andre?
 
Når fødte du der? Alt dette høres ganske skummelt ut. Det som går igjen er at jm er travel/dårlig plass som IKKE er sesongbasert, de er rett og slett uforberedt da? Tror kanskje vi reiser til Ullevål heller. Fikk mannen ligge over - dere som var på barsel? Og delte dere rom med andre?

Det var i oktober ifjor. Jeg synes de var med lang erfaring. Fra kl 2 om natta til ca 18 hadde jeg 4-5 cm. Om kveld de sa meg at det er 1 cm per time. Da hadde jeg ryer får å føde, men ikke åpne meg. De bare sto og så på meg som på en gal person. Jeg ville epidural. Jordmor sa at jeg kan ikke få det, det gjelder ikke meg. Jeg bare klaga, har gråter. Så kommer om 2 timer, sa hun. Etterpå 5 minuttet, 5... Og 5... Og endelig sa hun at jeg skal ikke få det.
Jeg var med samboer. Og bare vi.
 
Det var i oktober ifjor. Jeg synes de var med lang erfaring. Fra kl 2 om natta til ca 18 hadde jeg 4-5 cm. Om kveld de sa meg at det er 1 cm per time. Da hadde jeg ryer får å føde, men ikke åpne meg. De bare sto og så på meg som på en gal person. Jeg ville epidural. Jordmor sa at jeg kan ikke få det, det gjelder ikke meg. Jeg bare klaga, har gråter. Så kommer om 2 timer, sa hun. Etterpå 5 minuttet, 5... Og 5... Og endelig sa hun at jeg skal ikke få det.
Jeg var med samboer. Og bare vi.

Skummelt :/
 
Når fødte du der? Alt dette høres ganske skummelt ut. Det som går igjen er at jm er travel/dårlig plass som IKKE er sesongbasert, de er rett og slett uforberedt da? Tror kanskje vi reiser til Ullevål heller. Fikk mannen ligge over - dere som var på barsel? Og delte dere rom med andre?
Jeg fødte der i november i fjor og sitter igjen med en god erfaring egentlig. Det skal sies at det var veldig travelt, kom 8 babyer ila perioden jeg var i aktiv fødsel + litt etterpå, men likevel følte jeg at de røk godt vare på meg. De gangene jm måtte noe, så passet hun alltid på at mannen var våken og at han visste hvordan han skulle få tak i henne.

Det var i utgangspunktet fult, likevel ordnet de familierom i to netter, så mannen kunne være der med meg (kunne sikkert fått siste natten og, men tenkte det var greit at han fikk sove en hel natt for vi kom hjem med lille)

De tre dagene på barsel gikk helt greit - de hadde ikke spesielt god tid til alle og enhver, med så mange babyer og mødre (og fler som kom) men hvis du ringer på så kommer det alltid noen. Trikset her, sa hun første jeg snakket med, er å ikke være redd for å be om hjelp eller stille spørsmål. Disse dagene er hva du selv gjør dem til :)

Fikk god hjelp med amming, litt avlastning og god tid til å bli kjent med den lille gutten min - føder der lett igjen :)
 
Jeg fødte på drammen november i fjor. Jeg er veldig fornøyd med det hele. Jordmor var helt fantastisk:Heartred Vi hadde familie rom sånn at vi kunne sove der alle tre. det er ikke det nyeste sykehuset , men mer enn godt nok.
 
Jeg fødte på Drammen sykehus i februar. Hadde en veldig dårlig opplevelse der, både under fødsel og på barselavdelingen. Jordmora jeg hadde da pressriene kom, satt på pc'n og skrev rapport mens jeg lå å skulle presse. Hun ba meg bare presse når jeg kjente neste rie. Jeg følte meg ikke ivaretatt i det hele tatt. Jenta vår ble født med en infeksjon og slet med å skrike når hun ble lagt på brystet mitt. De ringte etter barnelegen, som ikke kom før etter en halvtime. Ingen ga oss svar da vi spurte om det var noe alvorlig.. Ekkel opplevelse for både meg og faren. Da vi ble flyttet inn på barselavdelingen (familierom, som vi hadde bedt om i forveien) ble vi fortalt sikkert ti ganger at vi kanskje ikke fikk bli der fordi det var så mange som ville ha rommet (til og med etter vi hadde blitt flyttet inn på rommet..). I løpet av natta ble jenta vår flyttet opp på nyfødt intensiv og den neste uka fikk vi sove der alle tre. Jeg er KJEMPEfornøyd med de som jobbet der! Veldig flinke leger(!), og hyggelige sykepleiere. Var litt i overkant av mye press og mas om amming, men bortsett fra det, følte vi oss veldig godt ivaretatt der. Jenta vår fikk den beste hjelpen hun kunne fått. :)
 
Jeg fødte her i slutten av juni. Hadde en fantatisk fødselsopplevelse. Vi følte oss godt ivaretatt, både jeg og samboeren. Ble hele veien informert, og de passet godt på oss. Hadde to skift jordmødre, og begge var flotte og erfarne damer, med godt humør!
På barsel møtte vi stort sett positive mennesker. Var uheldig en natt med en vanskelig barnepleier, ellers er alltid dagvaktene kjempehyggelig.
Jeg slet litt md amming, og fikk veldig mye hjelp, helt til jeg følte jeg mestret ammingen. De motiverte og hjalp meg.
Føder gladelig der igjen, selv om det ikke er mitt nærsykehus. :)
 
Back
Topp