Noen med erfaringer fra microgynon/oralcon p-piller ?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg tok siste pillen i slutten av april og fikk mensen som forventet nøyaktig 28 dager senere. Syklusen har vært på 28 dager siden. Men denne mnd hadde jeg antatt EL den 4 juli, og skulle dermed hatt mensen 18 juli. Nå er jeg kommet 9 dager over IKM, og det ser heller ikke ut til at tanta har tenkt å komme med det første. Har tatt 3 tester, der den ble negativ på IKM, veldig svakt positiv 2 dager etter IKM, og blendahvit igjen nå i går (8 dager over). Har heller ikke noen symptomer annet enn mye vannlating og veldig luftig i magen.

Er det fortsatt muligheter for at jeg kan være gravid, eller er det bare pillene som har "skylden" ? Alle synspunkter og erfaringer mottas med stor takk ! :) Hilsen en fortvilet prøver.
 
Gikk på microgynon og sluttet med pillen i februar.. gikk akkurat 28 dager første mnd, så gikk det 10 uker før neste mens også 6 uker før neste mens og nå er jeg akkurat ferdig med mens etter å ha blødd i 2 uker :-/ tar nok en stund for kroppen stabiliserer seg hos meg hvertfall :-/
 
Sluttet på microgynon for 4 år siden, fikk første mens til normal tid og neste 2 mnd etter der. Den var fryktelig ustabil frem til jeg ble gravid 14 mnd senere.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Er i pp3 nå etter at jeg sluttet med microgynon/oralcon. Har syklus på 28/29 dager, det hadde jeg før jeg begynte med piller også. Men vet mange som sliter med å få syklus stabil etter pilleslutt.
 
Sluttet med microgynon og var helt stabil etterpå. Men er på 5 pp nå, så vet jo ikke om syklusen er helt som den skal enda selv om el og tr tilsynelatende kommer når de skal :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Første syklus etter microgynon var nesten en uke lenger. Ble først gravid 8 pp etter p-pilleslutt.
 
Tusen takk alle, da har jeg kanskje noe mer og forholde meg til :) Får vel bare smøre seg med tolmodighet (noe jeg absolutt ikke har) og vente på TR. Angrer veldig nå på at jeg ikke slutta i januar, som egentlig var planen :/ Håper bare tanta kommer snart så ting kan skje ! Skulle helst blitt gravid i går, eller aller helst for mange mnd siden :p
 
Tusen takk alle, da har jeg kanskje noe mer og forholde meg til :) Får vel bare smøre seg med tolmodighet (noe jeg absolutt ikke har) og vente på TR. Angrer veldig nå på at jeg ikke slutta i januar, som egentlig var planen :/ Håper bare tanta kommer snart så ting kan skje ! Skulle helst blitt gravid i går, eller aller helst for mange mnd siden :p

Kjenner følelsen!! :rolleyes: Er så utrolig kjedelig og ueffektivt å vente!! :p
 
Tusen takk alle, da har jeg kanskje noe mer og forholde meg til :) Får vel bare smøre seg med tolmodighet (noe jeg absolutt ikke har) og vente på TR. Angrer veldig nå på at jeg ikke slutta i januar, som egentlig var planen :/ Håper bare tanta kommer snart så ting kan skje ! Skulle helst blitt gravid i går, eller aller helst for mange mnd siden :p

Hehe :p vi er i pp3 etter pilleslutt, har ikm på fredag. Skulle også helst blitt gravid i går og jeg eier ikke tålmodighet ;) meen man kan jo ikke akkurat trylle. Men håper så inderlig at jeg er gravid nå. Er leei prøvinga allerede.
 
Hehe ja jeg er såå enig ! :p Tanken på at det kan ta flere mnd før det går tar knekken på meg :p Håper det blir positivt resultat så fort som mulig for oss alle :) Det må jo skje før eller senere, så satser på før ;)
 
Back
Topp