Hvilken termin?

Katla

Blir kjent med forumet
Hvilken termindato bruker dere, den som dere har funnet selv på nettet eller den som legen har fastsatt. Sistnevnte er den som blir brukt på helsekortet og som permisjon og igangsetting av fødsel avgjøres ut i fra. Legen min bruker et sånn gammeldags hjul, hvor man tar utgangspunkt i at alle har 28 dagers syklus. Jeg har 30. Det skiller hele 4 dager på hans og min utregning. Her inne bruker jeg foreløpig min egen termin, selv om jeg ville ha kommet lenger om jeg bruker legens. What do you ladies think?

Hø, forresten, ved den ordinære ultralyden får vi jo enda en termindato å forholde seg til, og synes å huske at den føres opp på helsekortet som korrigert termin.

hei.da jeg fødte sistemann fikk jeg termin av lege som sa 10 apr men jeg selv hadde regnet ut den 13.og den 13.april da fødte jeg.hvor mange er det som egentlig føder på termindato?

Det er ul-termin fra uke 18-19 som gjelder for permisjon og igangsetting osv. Leste sist gang jeg gikk gravid at bare 4-5% føder på termin, så sjansene er ikke store[:)]

Hos meg skilte det 5 dager fra menstermin og ul-termin sist gang. Jeg fikk nærmest mensterminen. [:)]
Nå er jeg veldig usikker egentlig, for syklusen min ble plutselig ustabil de to siste gangene før det klaffet. Dermed vet jeg ikke hvor lang syklus jeg skal gå ut i fra... Blir spennende å se!! [:)]

i forrige svangerskap fikk jeg en kjempesprik mellom terminene! [:)]  min egen var 17.september,legens var 23.sept,ul hos gynekolog var 29 sept. og ul på sykehuset var 7.oktober!! [:D] var rimelig forvirret ei stund! [:D]  de ble vel enige om 29.sept. til slutt,men hun kom ut den 18.sept! [:)]  så denne gangen tar jeg mest utgangspunkt i min egen også får vi se om legene er enige med meg! [:)] skal blir spennende å se hvem som får "rett"! [:D]

ORIGINAL: Katla

Hvilken termindato bruker dere, den som dere har funnet selv på nettet eller den som legen har fastsatt. Sistnevnte er den som blir brukt på helsekortet og som permisjon og igangsetting av fødsel avgjøres ut i fra. Legen min bruker et sånn gammeldags hjul, hvor man tar utgangspunkt i at alle har 28 dagers syklus. Jeg har 30. Det skiller hele 4 dager på hans og min utregning. Her inne bruker jeg foreløpig min egen termin, selv om jeg ville ha kommet lenger om jeg bruker legens. What do you ladies think?

Samme her, legen min gikk også automatisk ut fra 28 dagers syklus når hun snurret på dette hjulet, og kom derfor frem til 2. mars som termindato. Jeg bruker "min" dato, ikke så nøye siden det bare skilte en dag, jeg bruker 1. mars.

Back
Topp