Er det mulig å reagere på havregrøt?

Chicita

Glad i forumet
Mini har glefset i seg risgrøt og maisgrøt lenge, og tenkte det var på tide å forsøke litt med havregrøten fra nestle (den fra 6 mnd) Så jeg blandet ut en t-skje med den i risgrøten. Mini likte det så jeg fortsatte med det i noen dager til risgrøten var tom og fortsatte bare med havregrøt. Hun virket blid og fornøyd og sov tyngre om natten - deilig...
MEN oppi alt dette begynnte hun å få veeeldig laus mage. Og med det menere jeg 6-7-8-9 bæsjebleier om dagen...
Så tenkte det kunne være grøten og sluttet med den og gikk tilbake til risgrøten.
(Gjorde en del andre ting jeg trodde det kunne være og)

I går kveld igjen forsøkte jeg meg med litt havregrøt - og i heeele dag har det vært suttring - og 5-6 bæsjebleier... Blæh!
Bytter som regel tre dritbleier innimellom kveldsstellet....

Ingen fler som har reagert på den måten?
Hun er så laaaangt fra forstoppelse som det går an, hehe...

Kan det være glutenallergi eller no? Har ikke peiling på sånt...
 
har ikke prøvd noe annet enn risgrøt og maisgrøt her enda. Men siden han blir så løs i magen kan det hende han reagerer på det. Mulig det er tegn på glutenallergi. Skal ikke si det helt sikkert, men jeg vill ringt hs om han fortsetter sånn hver gang han får sånn grøt!
 
Skal forsøke en kveld i neste uke igjen - og reagerer hun da må det va være grøten... Hm... merkelige greier!
 
Emma ble også veldig løs i magen da vi begynte med grøt, men tror det bare var pga overgangen til fast føde.
Det gikk over av seg selv etter noen dager..
 
ORIGINAL: carpus

Emma ble også veldig løs i magen da vi begynte med grøt, men tror det bare var pga overgangen til fast føde.
Det gikk over av seg selv etter noen dager..


Åh..? Hm - håper det er det! Vi har spist risgrøt (og litt maigrøt) i snart to mnd, men det regnes kanskje ikke som fast føde...? Det er jo mest som tjukk melk synes jeg. Kanskje jeg skal manne meg opp og peise på med litt havregrøt i noen dager og se...
 
Eirik fikk så vondt i magen av den. Jeg prøvde i tre netter og venter litt til med å prøve. 
 
ORIGINAL: Agrestic

Har prøvd den i kveld, og her går det ikke med grøter med gluten i stakkars. Løs i magen og RÅ hyper[&:] Så nå har jeg lært..ikke mere gluten[:'(]


Finnes det flere grøter uten gluten altså? Er helt blank på sånt jeg... Hvilken grøt bruker dere da?
 
her går det heldigvis bra.... samboer har cøliaki så vi er veldig obs på det....[&:]   men kan være overgangen.. mer næring i den vettu[;)]
 
Lukas spiser havregrøt på kvelden, d har han gjort i 2mndr nå, ikke hatt nå løsmage han værtfall. bytter 1-2 bæsjebleier om dagen..[;)]
 
men disse barna er da så forskjellige[:)]
 
ORIGINAL: Agrestic

Har kun gitt hirsegrøtene fra Holle for de er melkefrie og glutenfrie. Har rørt inn fruktmos så det skl bli god smak på de. Så da får jeg prøve risgrøten fra Holle i håp om at den kanskje metter mer. Har ikke sett noe glutenfritt i dagligvaren[8|]


Hvor får du kjøpt det a?
 
Er ganske vanlig at magen reagerer på ny mat. Hvete og havre er mer tungfordøyelig enn ris og mais. Jeg ville prøvd en uke og sett hva som skjedde...
 
Mini har glefset i seg risgrøt og maisgrøt lenge, og tenkte det var på tide å forsøke litt med havregrøten fra nestle (den fra 6 mnd) Så jeg blandet ut en t-skje med den i risgrøten. Mini likte det så jeg fortsatte med det i noen dager til risgrøten var tom og fortsatte bare med havregrøt. Hun virket blid og fornøyd og sov tyngre om natten - deilig...
MEN oppi alt dette begynnte hun å få veeeldig laus mage. Og med det menere jeg 6-7-8-9 bæsjebleier om dagen...
Så tenkte det kunne være grøten og sluttet med den og gikk tilbake til risgrøten.
(Gjorde en del andre ting jeg trodde det kunne være og)

I går kveld igjen forsøkte jeg meg med litt havregrøt - og i heeele dag har det vært suttring - og 5-6 bæsjebleier... Blæh!
Bytter som regel tre dritbleier innimellom kveldsstellet....

Ingen fler som har reagert på den måten?
Hun er så laaaangt fra forstoppelse som det går an, hehe...

Kan det være glutenallergi eller no? Har ikke peiling på sånt...

Hei, ser at dette er en veldig gammel tråd, men lurer på hva det endte med hos dere som opplevde dette? Har akkurat samme situasjon med min første, og har Cøliaki i familien. Er derfor litt ekstra OBS.
 
Back
Topp