Permisjon+ legge til ferie

Wea

Elsker forumet
Er lærer og holder på med å fylle ut papirer til arbeidsgiver og til nav. La på 4 uker+ 1 dag ferie etter endt permisjon, men så fikk jeg se at man kun kan søke om å få overført 2 uker ferie til året etter(i hht ferieloven) Vil det da si at jeg må skrive dato for ferieavvikling før 31.12.2010, eller går det greit å legge de til på slutten? Blir jo skikkelig flisespikkeri dette her.

Flere lærere her inne som har møtt på dette spørsmålet som har et godt svar??

Jeg er ikke lærer, men jeg jobber i barnehage og har krav på 5 uker ferie i året. Og jeg fikk lov til å overføre alle ukene til 2010 siden jeg ikke rekker å ta ut noe ferie før permisjonen. Og dette kunne jeg gjøre i samarbeid med arbeidsgiver, så tror at hvis du gjør en avtale med arbeidsgiver og det er greit for dem så kan du sikkert overføre hele ferien. Det kunne i hvertfall jeg.[:)]

Jeg er lærer, og synes dette ble så rotete. Så jeg tar ut all ferie i år, siden permisjonstiden bare blir "stoppet" mens jeg har ferie, og derfor blir forlenget i stedet. Hvis du skjønner. Arbeidsgiver hadde ikke peiling på dette her, så da gjør jeg det enklest mulig. [:)]

ORIGINAL: Renatemai9

ORIGINAL: Orkidé

Jeg tar alle fem ferieukene nå til sommeren jeg (juni). Da får jeg feriepenger fra arbeidsgiver, og NAV stopper foreldrepengeutbetalingen i disse ukene. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke flere gjør det slik i stedet for å styre med å overføre til neste år og greier..?

Det er ikke noe styr med å vente med ferien til etter endt permisjon heller. Trenger ikke fylle ut noe ekstra da. Veldig greit. Det som også er greit for oss er at det er arbeidsgiver som betaler ut foreldrepengene, og de får refusjon fra NAV. Så feriepengene kommer som normalt.
Skal ikke ha ferie mens pappaen er hjemme her.lVi må utnytte tida, slik at vi ikke trenger barnehage før i august.

det samme gjør vi! [:)] Akkurat tre uker som ikke "går opp" før det er skoleferie, så da får vi se om vi kan ha dagmamma eller annen barnevakt de ukene. Slik at vi slipper å ha barnevakt før august. =)

Jeg tar alle fem ferieukene nå til sommeren jeg (juni). Da får jeg feriepenger fra arbeidsgiver, og NAV stopper foreldrepengeutbetalingen i disse ukene. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke flere gjør det slik i stedet for å styre med å overføre til neste år og greier..?

samme her![:)]

Jeg forlenger permisjonen min med ferie i år - om jeg tar den i år eller utsetter den til neste år er egentlig det samme for min del - så lenge jeg skal ha 100 % lønn i permisjonstiden.

Kommer også til å gjøre det slik. Men overfører en uke til neste år, da man kun får ha 4uker pluss 1 dag dette året. Og har jo krav på 5 uker ferie. itillegg tar samboer ut to uker fedrekvote, mens jeg har ferie. sånn at han får være hjemme med oss i 5 uker i strekk i sommer.

Jeg får nok ta en prat med skolekontoret i morgen. Så lenge det er kommunen som betaler meg lønna hele tiden, blir det vel bare fromaliteter å fylle ut skjemaer. Hva som er ferie oghva som er permisjon er sikkert ikke så viktig...

ORIGINAL: Renatemai9

Det er ikke noe styr med å vente med ferien til etter endt permisjon heller. Trenger ikke fylle ut noe ekstra da. Veldig greit. Skal ikke ha ferie mens pappaen er hjemme her.l Vi må utnytte tida, slik at vi ikke trenger barnehage før i august.

Okei [;)]. I kommunen jeg jobber må det nemlig søkes om å få overført ferien til neste år. Og det er en grense på 2 uker, tror jeg.

Eg skal ta ut 4 veker ferie i år. Vi får heller ikkje lov å overføre meir enn 14 dager i mitt yrke. Men det er ikkje noko problem. Du skriv anten opp ferien din på søkanden om foreldrepenger til NAV, eller du kan gi NAV beskjed om ferieavvikling når du veit kor tid i år du ønskjer å ta den ut (NAV ønskjer å få beskjed minimum 14 dager før planlagt ferieavvikling).

Det einaste som er viktig er at du både gir beskjed til arbeidsgjevar OG NAV om kor tid du ønskjer ferieavvikling, slik at NAV stopper permisjonen din og at arbeidsgjevaren oppgir ferieavvikling..:) Ingen problem det her og permisjonen din blir forlenga med det samme antall dager i 2010 som du tar ut i ferie i 2009. Så du vil ikkje "miste" ferie- eller permisjonsdager..[:D]

Har snakket med en på skolekontoret i dag og fått god hjelp til mange spørsmål. Jeg skulle bare skrive på skjemaet at ferien skal avvikles 4 uker og 1 dag i juli. resten ordner kommunen i samråd med NAV. Noe mer ferie har ikke vi lærere krav på

Back
Topp