Permisjon+ legge til ferie

Wea

Elsker forumet
Er lærer og holder på med å fylle ut papirer til arbeidsgiver og til nav. La på 4 uker+ 1 dag ferie etter endt permisjon, men så fikk jeg se at man kun kan søke om å få overført 2 uker ferie til året etter(i hht ferieloven) Vil det da si at jeg må skrive dato for ferieavvikling før 31.12.2010, eller går det greit å legge de til på slutten? Blir jo skikkelig flisespikkeri dette her.

Flere lærere her inne som har møtt på dette spørsmålet som har et godt svar??

Jeg er ikke lærer, men jeg jobber i barnehage og har krav på 5 uker ferie i året. Og jeg fikk lov til å overføre alle ukene til 2010 siden jeg ikke rekker å ta ut noe ferie før permisjonen. Og dette kunne jeg gjøre i samarbeid med arbeidsgiver, så tror at hvis du gjør en avtale med arbeidsgiver og det er greit for dem så kan du sikkert overføre hele ferien. Det kunne i hvertfall jeg.[:)]

Jeg er lærer, og synes dette ble så rotete. Så jeg tar ut all ferie i år, siden permisjonstiden bare blir "stoppet" mens jeg har ferie, og derfor blir forlenget i stedet. Hvis du skjønner. Arbeidsgiver hadde ikke peiling på dette her, så da gjør jeg det enklest mulig. [:)]

ORIGINAL: Renatemai9

ORIGINAL: Orkidé

Jeg tar alle fem ferieukene nå til sommeren jeg (juni). Da får jeg feriepenger fra arbeidsgiver, og NAV stopper foreldrepengeutbetalingen i disse ukene. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke flere gjør det slik i stedet for å styre med å overføre til neste år og greier..?

Det er ikke noe styr med å vente med ferien til etter endt permisjon heller. Trenger ikke fylle ut noe ekstra da. Veldig greit. Det som også er greit for oss er at det er arbeidsgiver som betaler ut foreldrepengene, og de får refusjon fra NAV. Så feriepengene kommer som normalt.
Skal ikke ha ferie mens pappaen er hjemme her.lVi må utnytte tida, slik at vi ikke trenger barnehage før i august.