Prøver på nytt etter SA+MA (ny MA)

Vil bare sende deg en stor klem, det er grusomt !!! å gå som det du gjør, og helt uakseptabelt av helsevesen/sykehuset. Opplevde noe av det samme ved første MA der aborten skjedde i februar. Men sluttet aldri helt å blø. De sa jeg måtte vente på neste mens. Den kom i mars, fortsatte å spotte ... Endte med utskraping i april, og da følte jeg at mange uker var kastet bort, som om det ikke var ille nok at vi ikke fikk barnet vi ventet ...

Og jeg ser jo at du til og med har hatt utskraping, så det må jo sjekkes!

Vil bare sende deg en stor klem, det er grusomt !!! å gå som det du gjør, og helt uakseptabelt av helsevesen/sykehuset. Opplevde noe av det samme ved første MA der aborten skjedde i februar. Men sluttet aldri helt å blø. De sa jeg måtte vente på neste mens. Den kom i mars, fortsatte å spotte ... Endte med utskraping i april, og da følte jeg at mange uker var kastet bort, som om det ikke var ille nok at vi ikke fikk barnet vi ventet ...
Takk :Heartred Syntes det er helt fjernt at det ikke gjøres noen endringer i prosedyrene. Opplever at de aller fleste som går gjennom dette har behov for oppfølging, både psykisk og fysisk. Stiller meg helt uforstående til behandlingen man får.

Takk :Heartred Syntes det er helt fjernt at det ikke gjøres noen endringer i prosedyrene. Opplever at de aller fleste som går gjennom dette har behov for oppfølging, både psykisk og fysisk. Stiller meg helt uforstående til behandlingen man får.
Jeg har hatt utskraping 2 ganger i utlandet, og fått tilbud om psykolog begge gangene. Sist gang takket jeg ja og gikk der nesten et halvt år! Opplever de ivaretar psykisk helse mye bedre når jeg er her i et annet land. Det er synd når Norge skal være så bra på helsevesen.

Så trist at du også har vært gjennom dette :Heartred Å miste er helt forferdelig uansett. Og jeg tenkte som deg da jeg hadde min første MA. Folk gikk rett tilbake i syklus, mens jeg ventet 47 dager før mensen var tilbake. Den ventetiden er ubeskrivelig vond og vanskelig!
Men at jeg sitter her, nesten 8 uker etter utskrapning, med fortsatt sterk positiv test, det hadde jeg aldri sett for meg. Den psykiske belastningen tror jeg ingen andre enn oss som har opplevd det vet noe om :sorry:
Takk for det:Heartred
Absolutt, du har så rett! :Heartpink denne ventetiden er rett og slett forferdelig. Skikkelig limbo. Selv er jeg på kur nummer to nå etter MA i midten av oktober, men må nok ta en tredje kur om noen dager da denne runden hadde rett og slett null effekt.. kjempepositiv test enda, men mot slutten av neste uke blir det kanskje hysteroskopi. Det er kanskje rart å si, men jeg må innrømme at å vite at jeg ikke er alene med disse følelsene og denne frustrasjonen hjelper litt.. :Heartpink

Så nå at timen min 8/12 er fjernet. De har vurdert den nye henvisningen, men jeg har ikke fått beskjed om noe. Ringte sykehuset for å spørre hva som skjer. Jeg skulle få en ny time i løpet av uken, men hun jeg snakket med visste ikke hva den innebar. Så nå vet jeg ingenting igjen. Aner ikke hva som skjer videre. Plutselig må jeg vente enda lenger, hadde ikke forundret meg.

Last edited:
Jeg har hatt utskraping 2 ganger i utlandet, og fått tilbud om psykolog begge gangene. Sist gang takket jeg ja og gikk der nesten et halvt år! Opplever de ivaretar psykisk helse mye bedre når jeg er her i et annet land. Det er synd når Norge skal være så bra på helsevesen.
Da er det noen som har skjønt det i det minste! De mener at psykisk helse prioriteres, men kan ikke si jeg har sett noe til dette her. Trist opplegg.

Absolutt, du har så rett! :Heartpink denne ventetiden er rett og slett forferdelig. Skikkelig limbo. Selv er jeg på kur nummer to nå etter MA i midten av oktober, men må nok ta en tredje kur om noen dager da denne runden hadde rett og slett null effekt.. kjempepositiv test enda, men mot slutten av neste uke blir det kanskje hysteroskopi. Det er kanskje rart å si, men jeg må innrømme at å vite at jeg ikke er alene med disse følelsene og denne frustrasjonen hjelper litt.. :Heartpink
Huff, det er ikke sånn det skal være! Men du har i det minste fått noe form for oppfølging da, siden du allerede har tatt to? Jeg fikk opprinnelig time til hysteroskopi 8/12, men tok det privat uten at det ga noe resultat. Spurte pent på den sjekket jeg fikk 6 uker etter utskrapning om jeg kunne få en tablettkur, det ville de ikke prøve en gang :sorry: Skjønner nå at det ikke hadde fungert uansett, men de kunne ikke de vite på det tidspunktet. Blir så sint på veiene av alle de som må gjennom denne pinefull prosessen som bare drar ut i tid.

Huff, det er ikke sånn det skal være! Men du har i det minste fått noe form for oppfølging da, siden du allerede har tatt to? Jeg fikk opprinnelig time til hysteroskopi 8/12, men tok det privat uten at det ga noe resultat. Spurte pent på den sjekket jeg fikk 6 uker etter utskrapning om jeg kunne få en tablettkur, det ville de ikke prøve en gang :sorry: Skjønner nå at det ikke hadde fungert uansett, men de kunne ikke de vite på det tidspunktet. Blir så sint på veiene av alle de som må gjennom denne pinefull prosessen som bare drar ut i tid.
Enig, det er for dårlig!
Tja, jeg får jo litt oppfølging nå, etter å ha vært privat først, og deretter vært nokså «på» med sekretæren i skranken (som opprinnelig ba meg venta enda lenger :whacky011 ) Har tatt den tredje kuren med cytotec nå, og ringte til sykehuset i dag for å informere om at denne tredje kuren hadde null effekt. Så da får vi se på fredag om de bestemmer seg for å gjennomføre hysteroskopi (som de kun gjør på tirsdager for en eller annen grunn?), eller om jeg bare blir bedt om å vente.. i det uendelige… på den forbaskede mensen som aldri ser ut til å komme.. :hungover:

Hva er veien videre for deg? Bare venting på at sykehuset tar kontakt?

Enig, det er for dårlig!
Tja, jeg får jo litt oppfølging nå, etter å ha vært privat først, og deretter vært nokså «på» med sekretæren i skranken (som opprinnelig ba meg venta enda lenger :whacky011 ) Har tatt den tredje kuren med cytotec nå, og ringte til sykehuset i dag for å informere om at denne tredje kuren hadde null effekt. Så da får vi se på fredag om de bestemmer seg for å gjennomføre hysteroskopi (som de kun gjør på tirsdager for en eller annen grunn?), eller om jeg bare blir bedt om å vente.. i det uendelige… på den forbaskede mensen som aldri ser ut til å komme.. :hungover:

Hva er veien videre for deg? Bare venting på at sykehuset tar kontakt?
Huff.. var på privat ul, de konkluderte med ingen rester, så det var jo helt feil. Har ringt sykehuset nesten annenhver dag, men ingen hjelp å få. De kunne gi meg medisiner mot smerter og kvalme da, det var det de hadde å tilby, ellers bare å vente. Håper for deg at dette løser seg :smiley-angelic001 De får i det minste sett hva som skjer der inne med den hysteroskopien!
Jeg aner ikke hva planen er for meg. De avlyste timen, uten at jeg vet hvorfor. På klinikken jeg utførte den privat, så ville han jo ikke fjerne det som satt der pga risiko for blødning. Men vet ikke hva det er som sitter der?! Venter bare på ny time, men vet ikke hva det er time til..
I morgen er det 8 uker siden utskrapningen, og dette er min test i dag :sorry:
IMG_1450.jpeg

Den er heldigvis svakere, men har ikke vært noe nedgang den siste uken.

De ringte fra sykehuset i dag, og ville ha meg inn til ny Ø-hjelp time på fredag. Spurte hun som ringte hva årsaken var, eller hva jeg skulle, men hun hadde ikke noe svar. Sa bare: «sikkert ultralyd». Men hva skal jeg med ny ultralyd? Ser jo ingenting på en ultralyd!

Leste gjennom dagboken din og bare wow…… så sinnsykt mye DRITT du har stått i dette året. Veldig vondt å lese, ikke minst at du ikke blir ferdig med den siste MAen pga kapasiteten i helsevesenet. Har bare hatt én MA (uke 9), som selvfølgelig havnet midt i fellesferien. Var også helt desperat etter å få fosteranlegget ut, føltes helt forferdelig hver dag man måtte gå rundt med noe dødt i magen. Fikk liksom aldri skikkelig svar om når jeg kunne få time, ringte dem hver dag i over en uke og gråt hysterisk i telefonen :laughing002 Ringte til og med sykehuset i nabokommunen og prøvde å få time der.. haha.

Så er det tungt når resten av verden bare går videre, mens man står der på stedet hvil.

Stor klem til deg i alle fall. Nå MÅ det ordne seg snart :Heartpink

Leste gjennom dagboken din og bare wow…… så sinnsykt mye DRITT du har stått i dette året. Veldig vondt å lese, ikke minst at du ikke blir ferdig med den siste MAen pga kapasiteten i helsevesenet. Har bare hatt én MA (uke 9), som selvfølgelig havnet midt i fellesferien. Var også helt desperat etter å få fosteranlegget ut, føltes helt forferdelig hver dag man måtte gå rundt med noe dødt i magen. Fikk liksom aldri skikkelig svar om når jeg kunne få time, ringte dem hver dag i over en uke og gråt hysterisk i telefonen :laughing002 Ringte til og med sykehuset i nabokommunen og prøvde å få time der.. haha.

Så er det tungt når resten av verden bare går videre, mens man står der på stedet hvil.

Stor klem til deg i alle fall. Nå MÅ det ordne seg snart :Heartpink
Skjønner deg veldig godt, man blir jo desperat! Vil gjøre hva som helst bare for å bli ferdig med denne elendigheten så fort som overhodet mulig. Det er helt forferdelig å gå rundt å vente. Jeg aner ikke hva jeg venter på en gang. Kan de ikke bare se til helvete å få fjernet hva enn det er som sitter der?

Takk for det :Heartpink Må innrømme at jeg ikke er særlig optimistisk.

Hodet kverner, og jeg har slitt veldig med og sovne den siste måneden. Enda alt jeg vil er å sove. Denne prosessen har tappet meg for alt jeg hadde av livsgnist. Også tar den søren i meg aldri slutt heller!
Jeg er ikke optimistisk til timen på fredag. Den vil garantert ikke løse problemet for meg. Jeg ser for meg at etter den timen, vil jeg kun gå å vente igjen på en ny time hvor dette skal fikses. Kanskje. Antagelig enda senere enn 8/12 som egentlig var planen.
Jeg vil bare ha det fjernet! Er det så forbanna vanskelig å få til?!
Om det er cellegift de skal presentere for meg på fredag, kommer jeg til å klikke. Jeg har ikke tenkt til å begynne på cellegift. Det skal fjernes! Jeg skal ikke gå å vente 3 nye måneder på at det skal løses med cellegift. 3 måneder i tillegg til de 2 månedene jeg allerede har ventet? På at de skulle gjort jobben sin? De vet jo heller ikke hva det er som sitter der, så cellegift blir jo et skudd i blinde. Helt uaktuelt.

Last edited:
CD 59
Intet nytt å melde. Var på sykehuset i dag. De tok ul, men kunne ikke se noe galt. Livmorslimhinnen var ca 6mm og det så ut til at jeg snart ska ha eggløsning!? Hun sa at det igjen så ut til at jeg skulle slippe to egg fra venstre eggstokk. Det er jo den siden som var helt tett forrige uke? Ingen spor av de restene de så sist. Overlegen så det samme.
Hadde tenkt å spørre om jeg snart skulle få el, for har mistenkt det pga slim de siste dagene. Men har ikke turt å håpe på det siden alt er så usikkert. Usikker på om det i det hele tatt var mulig!
Jeg skjønner ingenting. Fikk ny time om 2 uker. De sa ingenting om at jeg måtte bruke prevensjon.
Testene mine ser ut til å gå mot negativ, tok blodprøve for å sjekke. Jeg tipper hcg ligger på rundt 40-50 nå. Fikk svar; 78, kan ha sagt 48 også, men tror det var 78.
IMG_1451.jpeg

Kanskje det tente et håp om 2026-baby likevel?

Last edited:
CD 59
Intet nytt å melde. Var på sykehuset i dag. De tok ul, men kunne ikke se noe galt. Livmorslimhinnen var ca 6mm og det så ut til at jeg snart ska ha eggløsning!? Hun sa at det igjen så ut til at jeg skulle slippe to egg fra venstre eggstokk. Det er jo den siden som var helt tett forrige uke? Ingen spor av de restene de så sist. Overlegen så det samme.
Hadde tenkt å spørre om jeg snart skulle få el, for har mistenkt det pga slim de siste dagene. Men har ikke turt å håpe på det siden alt er så usikkert. Usikker på om det i det hele tatt var mulig!
Jeg skjønner ingenting. Fikk ny time om 2 uker. De sa ingenting om at jeg måtte bruke prevensjon.
Testene mine ser ut til å gå mot negativ, tok blodprøve for å sjekke. Jeg tipper hcg ligger på rundt 40-50 nå. Fikk svar; 78, kan ha sagt 48 også, men tror det var 78.
Vis vedlegget 474955
Håper virkelig at du skal faktisk få EL straks, og den slitsomme kapittel er over…
Håper inderlig at neste spire er terminspire. Håper håper HÅPER! :Heartred

CD 59
Vis vedlegget 474955
Off håper sånn for deg, har ikke kommentert så mye hos deg men synes det har vært forferdelig det du har gått gjennom over så lang tid. Håper enden er her nå for deg og at det er positive ting i vente rett rundt svingen :Heartred

Off håper sånn for deg, har ikke kommentert så mye hos deg men synes det har vært forferdelig det du har gått gjennom over så lang tid. Håper enden er her nå for deg og at det er positive ting i vente rett rundt svingen :Heartred
Takk for omtanken :Heartpink Har fulgt med litt hos deg også, dette er vel egentlig ingenting i forhold til det du er igjennom:sorry: Håper det sitter for dere snart :smiley-angelic001:Heartred

Hmm..
IMG_1468.jpeg

Er vrient å finne el med hcg i kroppen. Men i dag er testen svakere, er el i dag mon tro? Slimet har også avtatt.
Blitt lite med aksjer, da det åpenbart har vært laber stemning i heimen. I tillegg har mannen hatt influensa. Er det mulig å rekke det om vil prøver i dag? Hmm

Back
Topp