November 2025

Da er jeg offisielt ruger. Satte inn en blasto i går. Nå håper jeg dagene går fort til testdag.
Gratulerer som ruger - jeg har overført deg til rugelisten :love017 :Heartred Skal du teste før testdag eller på testdagen? Jeg er fristet til å vente helt frem til testdagen jeg, da 17 dpo :bag: Hvis det ikke går denne gangen så vil nok jeg begynne å spotte pga menstruasjon før blodprøven da men, hadde vært godt å vente så lenge som mulig og ha kortere tid mellom negativt svar og testdagen… Har ikke helt bestemt meg enda så får se det ann :happy:

Begge eggene har overlevd og blitt til 4AA og 3BB embryoer som ble fryst i dag At begge utviklet seg som de skal og etter det jeg forstår er av god kvalitet var mer enn det jeg turte å håpe på❤️
Snakket med en negativ dame på Stord i dag som sa at de hadde 2-3 mnd ventetid, og var mer enn tydelig på at de ikke var pliktig til å ta meg inn før mai 2026.
Så driver nå å ringer rundt til privatklinikkene her i byen for å få avklart prisene deres. Hittil har jeg fått svar på alt fra 5000 kr til 12300kr.
Så bra resultat! Er en 3BB som løper rundt i stua her nå, så det er fullt mulig at det blir et godt resultat :D

Nå har jeg summet meg litt. Det var egt ikke så ille å få beskjed om å stimulere noen dager til - ble bare litt overveldet mens jeg var sliten. Jeg er veldig glad for at vi fortsatt satser på uttak en gang ila helga :happy093
Godt å høre du har fått summet deg og er back on track igjen humørmessig :happy::Heartbigred

Gratulerer som ruger - jeg har overført deg til rugelisten :love017 :Heartred Skal du teste før testdag eller på testdagen? Jeg er fristet til å vente helt frem til testdagen jeg, da 17 dpo :bag: Hvis det ikke går denne gangen så vil nok jeg begynne å spotte pga menstruasjon før blodprøven da men, hadde vært godt å vente så lenge som mulig og ha kortere tid mellom negativt svar og testdagen… Har ikke helt bestemt meg enda så får se det ann :happy:
Jeg har egentlig lyst til å vente med å teste, men er spent om jeg greier å holde meg til planen. Jeg har testdag 10 dager etter innsett, det er vel da 15 DPO.

Innsett i morgen og gruer meg såå til tiden fremover.. veksler mellom å tenke at jeg blir skuffet uansett hvis det ikke går, så hvorfor ikke tenke positivt frem til testdag, og til at jeg bør forberede meg på at det ikke går.. Vi har vært veldig heldig med antall 5-dagers på frys, hvor kun 1 fra uttaket falt fra, og jeg har respondert godt på alt av medisiner. Men føler det er så mye på spill og usikkerheten om når evt neste forsøk kan skje gjør meg også urolig.. Vil bare ha kontroll og vite..

Kassy92 - 33 - B2 - Haukeland - IVF1 - GonalF, Fyremandel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart på lørdag (15. Nov), UL neste mandag (24. Nov)

Hei alle sammen!
Håper det går fint at jeg benytter anledningen til et lite spørsmål. Jeg startet behandling med GonalF på lørdag og allerede i dag har jeg kjent meg ganske tungpustet. Finner ikke svar når jeg googler og føler meg ganske bekymret :schocked028 Er det vanlig å føle sånt så tidlig?

Innsett i morgen og gruer meg såå til tiden fremover.. veksler mellom å tenke at jeg blir skuffet uansett hvis det ikke går, så hvorfor ikke tenke positivt frem til testdag, og til at jeg bør forberede meg på at det ikke går.. Vi har vært veldig heldig med antall 5-dagers på frys, hvor kun 1 fra uttaket falt fra, og jeg har respondert godt på alt av medisiner. Men føler det er så mye på spill og usikkerheten om når evt neste forsøk kan skje gjør meg også urolig.. Vil bare ha kontroll og vite..
Åh føler på det samme..! Jeg hadde innsett igår og gledet meg til rugeperioden og belly rubs… Men idag er jeg nedfor og tenker at det vil jo ikke gå uansett :dontknowMen har prøvd å kose meg litt ikveld med tv serie og hubbys armkrok, og skal prøve å lage en bedre dag fra start av imorgen så håper jeg finner gleden og håpet igjen :Heartred Skuffelsen blir stor uansett tenker jeg, så jeg faller på å prøve å glede seg og håpe, men det er jo veldig forskjellig hva man foretrekker ❤️ Masse lykke til på innsettet imorgen - håper du finner en ro og glede etterpå selv om du gruer deg nå til 2 Weeks Wait ❤️

Kassy92 - 33 - B2 - Haukeland - IVF1 - GonalF, Fyremandel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart på lørdag (15. Nov), UL neste mandag (24. Nov)

Hei alle sammen!
Håper det går fint at jeg benytter anledningen til et lite spørsmål. Jeg startet behandling med GonalF på lørdag og allerede i dag har jeg kjent meg ganske tungpustet. Finner ikke svar når jeg googler og føler meg ganske bekymret :schocked028 Er det vanlig å føle sånt så tidlig?
Heia og velkommen - jeg har lagt deg til :smiley-angelic003 Jeg kjente bivirkninger ganske tidlig ja, full aktivitet i eggstokkan fra dag 2-3 omtrent! Og ble tungpustet når jeg gikk tur, men ellers merket jeg ikke generelt tungpusthet. Det kan jo oppleves veldig forskjellig, en venninne av meg gikk på akkurat samme og hun fikk hodepine men det gjorde ikke jeg. Har du andre symptomer? Hvis du er bekymret så kan du jo sende Haukeland en melding i helse norge eller ringe de imorgen? ❤️

Åh føler på det samme..! Jeg hadde innsett igår og gledet meg til rugeperioden og belly rubs… Men idag er jeg nedfor og tenker at det vil jo ikke gå uansett :dontknowMen har prøvd å kose meg litt ikveld med tv serie og hubbys armkrok, og skal prøve å lage en bedre dag fra start av imorgen så håper jeg finner gleden og håpet igjen :Heartred Skuffelsen blir stor uansett tenker jeg, så jeg faller på å prøve å glede seg og håpe, men det er jo veldig forskjellig hva man foretrekker ❤️ Masse lykke til på innsettet imorgen - håper du finner en ro og glede etterpå selv om du gruer deg nå til 2 Weeks Wait ❤️
Åh masse lykke til til deg i rugeperioden :Heartred Skal du vente med å teste til testdato?
Ja, tror og håper jeg faller på det jeg og. Hvis det ikke skulle gå vil jeg jo heller ha vært snill mot meg selv i ventetiden og hvis det går vil jeg ha gledet meg forhåpentligvis hele veien til termin :Heartred

Åh masse lykke til til deg i rugeperioden :Heartred Skal du vente med å teste til testdato?
Ja, tror og håper jeg faller på det jeg og. Hvis det ikke skulle gå vil jeg jo heller ha vært snill mot meg selv i ventetiden og hvis det går vil jeg ha gledet meg forhåpentligvis hele veien til termin :Heartred
Masse lykke til i morgen!! :smiley-bounce012 :Heartpink

Heia og velkommen - jeg har lagt deg til :smiley-angelic003 Jeg kjente bivirkninger ganske tidlig ja, full aktivitet i eggstokkan fra dag 2-3 omtrent! Og ble tungpustet når jeg gikk tur, men ellers merket jeg ikke generelt tungpusthet. Det kan jo oppleves veldig forskjellig, en venninne av meg gikk på akkurat samme og hun fikk hodepine men det gjorde ikke jeg. Har du andre symptomer? Hvis du er bekymret så kan du jo sende Haukeland en melding i helse norge eller ringe de imorgen? ❤️
Takk :happy::Heartred
Jeg er egentlig tungpustet hele tiden, selv om jeg sitter i ro. Ellers er jeg oppblåst som en ballong, men har ingen smerter. Det følest veldig rart. Tror jeg kontakter Haukeland ila dagen om ikke pusten blir bedre, så slipper jeg i alle fall å bekymre meg sånn :smiley-ashamed008

Har fortsatt ikke hørt noe fra St. Olavs etter egguttaket på torsdag… tenkte å ringe hvis jeg ikke hører noe innen kl 14 i dag :rolleyes: Hater denne ventingen……
Tipper de ringer i dag! Har alltid blitt ringt på dag 6 etter uttak. Håper på en positiv tlf :gen014

Noen andre som under stimulering opplevde smerter når de tisset? Jeg er på siste dagen med rekovelle og fyremadel. Føler meg ganske stappa i mageregionen. Har forstørrede eggstokker fra før og maaasse egg (så mange at legen sa "oi!" på ul på tirsdag:oops:), så det er litt fullt der til vanlig. Garantert fullere der nå med større egg.

Når jeg tisser og skal presse litt, så gjør det litt vondt til høyre i mage/OppMot hoftenår jeg tisser og skal presse litt, så gjør det litt vondt til høyre i magen /opp til hoftebenet nesten. Kun når jeg presser litt. Spurte på crypho, det mente det kunne være uvi. Det har jeg aldri hatt før men det virker ikke sånn når jeg googler.

lurer på om det kanskje bare kan være at det kommer litt ekstra press på eggstokkene eller blæra når jeg presser?

Da er egguttaket overstått. Merket veldig lite så selve inngrepet gikk over all forventning for
min del :happy: ble fryktelig mye spenning ettersom det måtte tre skyllinger til før det kom et egg, men det kom altså ett eneste egg :Heartred nå krysser vi bare fingrene for at det var et gullegg!
Wow, bra at det ble et egg! ❤️ Krysser det som krysses kan! Veldig glad for at du hadde en positiv opplevelse med inngrepet!

Jeg har egentlig lyst til å vente med å teste, men er spent om jeg greier å holde meg til planen. Jeg har testdag 10 dager etter innsett, det er vel da 15 DPO.
Så flinke dere er som venter! Jeg startet å teste 9dpo og nå ryker det fort et par-tre om dagen! Det er jo helt kokkelimonke å holde på sånn! Men jeg klarer ikke å la være

Back
Topp