Veien til baby #1 - Født ❤️

10+2
Har ikke oppdatert noe siden ultralyden, og nå går plutselig tiden mye fortere! Er jo faktisk nesten 3 uker siden jeg så lille for første gang :love017 Kjente det roet meg veldig å se at den lå på riktig sted og at hjertet slo, ble så utrolig betrygget der og da... Men så begynte bekymringene å snike på igjen. Jeg har derfor prøvd å jobbe litt med meg selv siste ukene. Fristelsen er stor for å bestille privat UL for å se at alt fortsatt er greit, men med tanke på hvor raskt alle bekymringene kom tilbake så hjelper det nok kun i noen dager. Har derfor jobbet litt med å tenke at alt så fint ut sist - er mye som kan skje på noen uker og ingen garantier, men er heller ingenting som taler for at dette skal gå galt. Og uansett vil ikke en ultralyd gjøre noe fra eller til på hvordan det går. Det har hjulpet litt, og føler jeg har funnet roen litt mer enn tidligere :Heartred

Selve formen er fortsatt veldig fin. Jeg slutta med progesteron litt etter uke 8, legen sa jeg kunne slutte 7+6 men holdt nok på noen dager til med en på kvelden bare fordi jeg ikke helt turte stole på at det gikk fint :facepalm: Har omtrent ikke vært kvalm, kun noen blaff med uggenhet på kvelden som har gått fint over igjen. Mensmurringer har kommet litt tilbake siste ukene som jeg forsåvidt har skjønt er ganske normalt, men ikke er noen fan av. Ikke blødd noe i det hele tatt da, så det tenker jeg er bra! Puppene er kun litt vagt ømme, men ingen BH-er passer lengre, så nå må jeg på shopping snart :hilarious: Har sånne uten spile man bare trekker over hodet fra før, men de glir jo opp ila dagen så halve puppen henger ut under! Synes jo ikke under klærne siden de ikke har spile eller innlegg, men likevel...! Ellers passer alle klær fortsatt bra, så trenger i alle fall ikke tenke på det ennå ☺️ Har gått opp ca 1 kg i vekt, men det kan også bare være fordi jeg er litt trøttere enn vanlig og spiser litt mer snop :facepalm: Satser på det stopper litt her enn så lenge, har jo liggi ganske stabilt i vekt siste ukene.

Så sånn er ståa nå, ble litt uorganisert infodump dette innlegget her, men godt å få det ned til senere også ☺️ Da venter jeg i spenning på OTUL, har fått dato 11.06. når jeg er 12+6 så det blir spennende! :hello2

Hvordan går det med deg? Du har kanskje bikket 12 uker nå? :Heartred

Hvordan går det med deg? Du har kanskje bikket 12 uker nå? :Heartred
Så koselig du spør, fine deg :Heartred Ja, er 12+2 i dag, kjenner deg er utrolig betryggende og være inn i uke 13! Og alt går fortsatt veldig fint, har begynt å få litt ligamentsmerter på begge sider (mest på høyre) og er øm over symfysen, så får følelsen av at det vokser inni der :love017 Innbiller meg at magen begynner å se litt større ut også, men har jo bakovervendt livmor så er ikke sånn veldig tydelig ennå. Men må tisse sånn 5 ganger ila natta :hilarious: Har jo tilgang på doppler og ultralyd jeg også, men kjenner at jeg ikke har turt å prøve meg ut på det selv - er så redd for at jeg ikke skal finne noe selv om alt er normalt og bli unødvendig bekymra :hilarious: Så har bestemt meg for å vente på OTUL om 4 dager! Er kjempenervøs, men har en mye bedre følelse nå enn før forrige UL, så tror det går bra :love017

Hvordan går det med deg? Er du ferdig med alle eksamener nå, eller har du fortsatt noen igjen?

Så koselig du spør, fine deg :Heartred Ja, er 12+2 i dag, kjenner deg er utrolig betryggende og være inn i uke 13! Og alt går fortsatt veldig fint, har begynt å få litt ligamentsmerter på begge sider (mest på høyre) og er øm over symfysen, så får følelsen av at det vokser inni der :love017 Innbiller meg at magen begynner å se litt større ut også, men har jo bakovervendt livmor så er ikke sånn veldig tydelig ennå. Men må tisse sånn 5 ganger ila natta :hilarious: Har jo tilgang på doppler og ultralyd jeg også, men kjenner at jeg ikke har turt å prøve meg ut på det selv - er så redd for at jeg ikke skal finne noe selv om alt er normalt og bli unødvendig bekymra :hilarious: Så har bestemt meg for å vente på OTUL om 4 dager! Er kjempenervøs, men har en mye bedre følelse nå enn før forrige UL, så tror det går bra :love017

Hvordan går det med deg? Er du ferdig med alle eksamener nå, eller har du fortsatt noen igjen?
Åh, så fantastisk deilig å ha kommet så langt! Og så deilig at du ikke er altfor plaget.

Jeg tror heller ikke jeg hadde turt å sjekke etter hjertelyd selv så tidlig. Har et par venninner som har gjort det enten på seg selv eller bekjente før OTUL og ikke funnet noe, og så finner jordmor det lett senere. Det er bare å gi seg selv bekymringer. Man kan jo bli betrygget, men risikoen er så stor for det motsatte. Så støtter deg veldig der! Håper og tror at alt er bra med lille bamsemums til uka :Heartred

Jeg er ferdig med to av tre og har siste (store skumle) på onsdag :nailbiting: Begynner å bli skikkelig sliten nå, men må jo bare klare de siste dagene på et vis.

Åh, så fantastisk deilig å ha kommet så langt! Og så deilig at du ikke er altfor plaget.

Jeg tror heller ikke jeg hadde turt å sjekke etter hjertelyd selv så tidlig. Har et par venninner som har gjort det enten på seg selv eller bekjente før OTUL og ikke funnet noe, og så finner jordmor det lett senere. Det er bare å gi seg selv bekymringer. Man kan jo bli betrygget, men risikoen er så stor for det motsatte. Så støtter deg veldig der! Håper og tror at alt er bra med lille bamsemums til uka :Heartred

Jeg er ferdig med to av tre og har siste (store skumle) på onsdag :nailbiting: Begynner å bli skikkelig sliten nå, men må jo bare klare de siste dagene på et vis.
Ja, er det jeg har tenkt også, så har tenkt å holde meg til det som er tilbudt i det offentlige. Så får vi se om jeg klarer å holde på den tanken hele svangerskapet :hilarious: Gleder meg masse til å se bamsemumsen igjen :love017

Så spennende, da er det ikke lenge igjen til du er ferdig! Det blir godt å få det overstått, og så komme i gang med fryseforsøk forhåpentligvis før sommeren. Jeg krysser alt for både siste eksamen og en liten eskimo :Heartred:Heartred:love017

12+6
Og da var jeg straks inn i 13 fullgode uker! Herregud, nå går jo tida plutselig alt for fort, tenk at 1. trimester er over allerede! I dag var det endelig OTUL, og vi fikk hilse på en kjempesøt liten og sprellende krabat. Jordmor tok seg god tid til å gå gjennom alle organer og måle hit og dit, og konstaterte med en frisk og fin liten en. Alt var helt perfekt :love017 Fikk sett masse bevegelse, tenk at de beveger seg så mye uten at vi kjenner noe til det! :Heartred Vi spurte til slutt om hun ville gjette kjønn, og hun dro litt på det, men sa hun kunne dersom vi sa oss enig i å ikke bli sure dersom hun tok feil, det er jo ennå tidlig. Det skjønner vi jo så klart, er jo aldri noen garantier uansett. Men hun gjetta på at det kommer en liten jente :love017 Så blir det spennende å se om det fortsatt ser sånn ut i uke 19 på OUL.
1000003036.jpg

16+3
Tida flyr jo kjempefort, innså jeg ikke har oppdatert her på nesten 4 uker nå! Og tenk at det er så lenge siden vi fikk se lille inni der sist! Nå er det mest venting på OUL i uke 19+0, håper da vi får vite kjønn helt sikkert også :love017 Jordmor gjetta jo på jente sist og jeg er enig i at jeg synes UL-bildene ser sånn ut, men blir spennende på neste UL uansett ☺️

Er jo nå godt inne i 2. trimester, og kjenner at energien faktisk har kommet litt tilbake. Er ikke så trøtt og har litt mer overskudd til ting, selv om jeg fortsatt er mye sliten. Har dog begynt å få litt ligamentsmerter i lyskene og murringer i bekken som kommer og går, så tror jeg må fokusere litt mer på styrketrening her fremover for å forebygge litt bekkenløsning - det vil jeg ikke ha! Har per nå gått opp 3 kg fra start - ikke krise, og har ikke tenkt så mye på kostholdet heller, men følger jo med!

Ellers har vi så vidt begynt å tenke på innkjøp fremover. Fikk ny sprinkelseng fra Ikea fra lillesøster i bursdagsgave, utrolig snilt :Heartred Har også kjøpt stellebord i samme serie brukt på Finn, tror det blir bra! Gjesterommet skal pusses opp til barnerom og da tar vi nok vårt soverom i samme slengen - bytte ut klesskap og veggpanel, legge nytt klikkgulv og male. Blir litt jobb, men veldig fint til slutt.

Ellers kjøpte vi ny bruktbil for nesten nøyaktig 1 år siden som så klart har sagt takk for seg nå, så da blir det dessverre ny bil i år også. Tror vi skal legge litt mer i det nå så vi får noe ordentlig driftsikkert, orker ikke så mye med bil på så kort tid!

Har kanskje begynt å kjenne litt på noe jeg tror kan være litt småspark, litt sånn leamus i livmorområdet, men er veldig usikker. Kan like gjerne være tarmbevegelse eller luft :hilarious: Og er bare en gang iblant, går flere dager mellom hver gang. Blir spennende å følge med fremover!

19+0
Da var det tid for OUL :love017 Vi fikk hilse på lille igjen, utrolig koselig! Har vært mye roligere før denne ultralyden enn før siste, og jeg tror mye av grunnen er fordi jeg har begynt å kjenne litt liv hver dag. Små dult inni magen som nå veldig tydelig ikke er tarm ❤️ Startet å merke det for et par uker siden, så har det bare blitt mer og mer siden da! I går kjente jeg til og med hun sparket hånda mi som lå på magen! Roer seg alltid helt ned før samboer skal kjenne da, så han har ikke fått kjent noe ennå :hilarious:

Og ja, jeg sier hun - for i dag fikk vi bekreftet at det er ei lita tulle som venter inni der ❤️ Jordmor var helt sikker, skrev "It's a girl" på skjermen og alt :hilarious: Veldig gøy! Men ennå gøyere at gjennomgangen av all anatomi var helt fin og hun er frisk og rask inni der :love017

1000003239.jpg

Formen min er fortsatt veldig grei og jeg jobber fortsatt fulltid. Håper det holder seg sånn lenge, for nå har sjefen fått ordnet med vikar fra 1. desember også så alt ligger til rette ☺️ Tror dette blir bra!

Utrolig koselig oppdatering, gratulerer med en frisk og fin liten frøken :Heartred

23+2
Herremin, som tida flyr! Er jo allerede over 4 uker siden vi var på ordinær ultralyd og fikk vite at vi venter en liten jente :love017 Synes det går kjempefort! Nå er det masse liv i magen hver dag, som er veldig betryggende :Heartred Tenkte jeg skulle prøve å oppdatere litt mer fremover for å ha noe å se tilbake på, men vi får se hvordan det blir ☺️

Jeg har så langt gått opp ca 5-5,5 kg, som jeg tenker er helt fint så langt. Har ikke veid meg så ofte, så blir spennende å se hvordan det ligger an på neste jordmortime om litt over en uke. Er fortsatt mange som sier de ikke ser at jeg er gravid selv om jeg nå er over 5 måneder på vei, men tror det har mye med klær å gjøre også - store gensere og fleksi bukser gjør det nok mindre synlig. Men er veldig komfortabelt da! ☺️

Jeg merker godt økt vekt og tyngde i kroppen :dead: Forsøker å trene styrke et par ganger i uka, i alle fall kjernemuskulatur og hofter, men kjenner at det blir tyngre! Har også gått over på romaskin i stedet for intervalljogging - har hatt murringer i korsrygg og bekken av og på, og sist intervalltur sa det godt ifra. Så da får det bli noe alternativ aktivitet :hilarious:

Ellers har vi hatt besøk av både venner på årlig sommertur og svigermor fra England. Veldig koselig det, men kjenner at batteriet nærmer seg faretruende utladet. Er helt kake og jobb har vært et skikkelig ork siste uka. Nå skal jeg heldigvis bare få unna siste rest i innboksen før jeg tar 3 uker ferie (egentlig fra i dag, men ble ikke helt ferdig i går :smiley-ashamed004)

På innkjøp begynner faktisk noen store ting å komme på plass! Svigermor spanderte barnevogn på oss, så da blir det Cybex Talos S Lux i sort farge (da den var på tilbud til 2000 billigere enn vanlig), splitter ny :love017 Den har punkteringsfrie hjul og litt større enn andre modeller, så håper det blir bra her vi bor på småbruket :Heartred

Ellers kjøpte jeg aller første lille body her om dagen - en liten en fra Lindex i str 50 med traktorer på :Heartred De er så små! Kjøpte også et par litt større bomullsplagg med dinosaurer, siden jeg har en litt dinosaurgal mann :hilarious: Kjenner at det var egentlig veldig skummelt - møbler er liksom av en eller annen grunn litt annerledes enn klær, første plaggene nå gjorde det veldig virkelig for meg. Har ikke turt å kjøpe noe klær før nå i frykt av at det skal gå galt, men nå som vi endelig er over levedyktighetsgrensa og jeg vet de ialle fall prøver å redde henne om noe skulle skje så føltes det litt mer trygt :Heartred

Håper det fortsetter å gå bra videre :Heartred

For en koselig oppdatering :Heartred Så deilig å kjenne mye liv, og stas og spennende med litt store innkjøp :love017 Håper du får deg en gooood og velfortjent ferie nå :Heartred

27+6
Bare 2 timer til 28+0 og inn i 3. trimester! Synes når jeg ser tilbake at 1. trimester gikk kjempesakte, mens 2. trimester har flydd av gårde! Er veldig spent på hvordan 3. trimester blir, men føler vi fortsatt har såpass mye å ordne før lille kommer at jeg mistenker de neste ukene også kommer til å gå fort :hilarious:

Kjenner fortsatt mye liv fra mini inni der, og det er betryggende! Merker at jeg er blitt litt mer urolig siste uken, tenker mer over hvis hun har vært litt roligere de siste timene og bekymrer meg generelt mer. Vet ikke om det er hormoner eller utmattelse eller hva. Men er da veldig betryggende når hun har en skikkelig våkenperiode og jeg kjenner godt med liv ❤️

Ellers har jeg nok vært mer utslitt enn jeg har villet innse selv. Var jo ganske på felgen før jeg skulle ha 3 uker ferie (ved forrige innlegg), og tenkte ferieukene skulle fungere godt til å hente meg inn igjen. Var nok likevel ikke god nok på å roe ned i ferien; første uka drev vi med organisering, maling og oppussing. Andre uka ble det ferie til utlandet og tredje uka var jeg skikkelig forkjølet :dead:

Synes likevel jeg var mindre sliten enn før ferien, så kjørte på forrige uke (første uken tilbake etter ferie) og man-tirs denne uken som vanlig. Og når jeg sto opp i dag sa det HELT stopp. Klarte ikke slutte å gråte uten at det egentlig var noen grunn til det. Har ikke skjedd noe spesielt, er ikke noe galt, slo meg bare helt ned hvor sliten jeg er. Samboer ble kjempebekymret stakkar, og brukte masse tid på å trøste ❤️ Han ville egentlig jeg bare skulle bli hjemme i dag, men hvis jeg blir hjemme en dag så hoper bare jobb seg opp, så jeg bestemte meg for å prøve meg på jobb også evt reise hjem hvis det ikke gikk. Det gikk IKKE. Kom meg på kontoret, og når en kollega stakk hodet inn for å si god morgen og spurte hvordan det gikk så kom bare tårene trillende med én gang. Huff, så fælt å legge det på dem på den måten, men jeg ble sendt hjem med beskjed om å ikke komme tilbake før tidligst neste uke :bag:

Noe sånt har aldri skjedd før, og jeg har ikke tatt en egenmeldingsdag en gang siden egguttaket i januar. Har så innmari mye skyldfølelse for å være hjemme - føler jo på en måte jeg burde takle dette? Er jo så heldig at jeg ikke har noe kvalme, ikke noe særlig bekkensmerter, ikke noen fysiske plager. Er bare så sliten... Men hvis en venninne sa dette til meg så hadde jeg jo sett på henne som om hun var tullete. Så får jo bare akseptere at kroppen har en annen fulltidsjobb nå, og da må jeg nok innse at jeg må roe litt ned ellers. Har bestilt legetime i starten av neste uke, så får vi se hva fastlegen sier.

Jordmor var jo ikke helt fornøyd med vektøkningen min ved sist kontroll 24+4. Hadde da bare gått opp 0,5-1 kg siste 4 ukene (ca 6 kg totalt), og det synes hun var litt lite. Fikk beskjed om å kose meg ekstra på ferie, og det har jeg jo gjort, men ble jo også mer gåing enn vanlig. Så når jeg veide meg 2 uker senere sto jeg på stedet hvil, fortsatt 6 kg opp totalt. :bag: Magen vokser og det er masse liv hos lille så tror jo hun har det fint, men begynner å lure på om stresset og utmattelsen har gått litt utover matinntaket uten at jeg har tenkt så mye over det... Men hopper jo over frokost fordi jeg ikke har tid, og har blitt er par dager jeg ikke har spist lunsj heller. Det er jo ikke bra for verken energi eller graviditet. Samboer har jo også kommentert de siste ukene (månedene?) at jeg burde roe litt ned, men jeg har tenkt at det går heeelt fint...

Så nå får jeg vel bare innse at jeg faktisk må roe litt ned. Er jo ikke bra for meg, jobb, lille eller noe som helst at jeg jobber meg helt utslitt de siste 2 månedene før jeg går ut i perm nå. Selv om det kjennes som et skikkelig nederlag når jeg i utgangspunktet tenkte jeg jo var så frisk og rask uten fysiske plager, så må jeg vel bare innse at hvis jeg ikke kan si en setning uten tårer på jobb, så kan jeg heller ikke jobbe. Vil ikke bli helt borte, men noe tilrettelegging eller en deltidssykmelding må vel kanskje diskuteres med legen neste uke... Vi får se hva hun sier :bag:

Så de neste dagene blir jeg å ta det så rolig som jeg kan, og prøve å få unna litt andre stressorer i livet som jeg kan rydde vekk, så jeg slipper å tenke og stresse med dem også.

Åå kjære deg :Heartred Godt du har fine kolleger som sendte deg rett hjem fra jobb, for sånn her skal det jo ikke være. Du trenger å ha tid og ork til å spise og puste med magen. Høres helt riktig ut med noen dager med full pause nå og så en samtale med legen til uka.

Jeg ble faktisk også sykmeldt denne uka, etter flere uker med at det egentlig bare har gått rundt fordi jeg kan være på hjemmekontor, jobbe inn timer på kvelden og at det bare er meg selv det går utover om jeg jobber ineffektivt (jobber som stipendiat nå, så dårlig progresjon straffer bare meg selv i andre enden). Det satt fryktelig langt inne her også. Jeg har aldri vært sykmeldt før og brukte vel egenmelding én gang på fem år i min forrige jobb. Så skjønner godt (!) følelsen av nederlag, var jo det jeg følte da jeg troppet opp hos legen selv. Men som fastlegen min så fint sa, dette er en så forsvinnende kort periode i livet hvor målet er å bygge energi og ikke tappes for den, så da må vi bare gjøre de tiltakene som må til for å få til det. Om det er 30% eller 50% eller 70% SM og om det trengs i 2 uker eller 2 mnd er det ingen som kommer til å huske. Men om du starter barseltiden helt på minussida kommer du trolig til å merke det lenge. Å passe på deg selv er å passe på babyen, og det er jobb nr. 1 akkurat nå :Heartred

Åå kjære deg :Heartred Godt du har fine kolleger som sendte deg rett hjem fra jobb, for sånn her skal det jo ikke være. Du trenger å ha tid og ork til å spise og puste med magen. Høres helt riktig ut med noen dager med full pause nå og så en samtale med legen til uka.

Jeg ble faktisk også sykmeldt denne uka, etter flere uker med at det egentlig bare har gått rundt fordi jeg kan være på hjemmekontor, jobbe inn timer på kvelden og at det bare er meg selv det går utover om jeg jobber ineffektivt (jobber som stipendiat nå, så dårlig progresjon straffer bare meg selv i andre enden). Det satt fryktelig langt inne her også. Jeg har aldri vært sykmeldt før og brukte vel egenmelding én gang på fem år i min forrige jobb. Så skjønner godt (!) følelsen av nederlag, var jo det jeg følte da jeg troppet opp hos legen selv. Men som fastlegen min så fint sa, dette er en så forsvinnende kort periode i livet hvor målet er å bygge energi og ikke tappes for den, så da må vi bare gjøre de tiltakene som må til for å få til det. Om det er 30% eller 50% eller 70% SM og om det trengs i 2 uker eller 2 mnd er det ingen som kommer til å huske. Men om du starter barseltiden helt på minussida kommer du trolig til å merke det lenge. Å passe på deg selv er å passe på babyen, og det er jobb nr. 1 akkurat nå :Heartred
Ja, begynner å innse at jeg nok har vært mer sliten enn jeg har trodd. Har hjulpet veldig med disse dagene hjemme, og da kommer jo de dumme tankene også; "Hvorfor er jeg hjemme når jeg ikke føler meg dårlig? Jeg kunne jo vært på jobb!" Også bare ser samboeren min på meg, også husker jeg jo at når jeg var på jobb så var jeg kronisk 30-45 minutter forsinket, satt 1-2 timer overtid hver dag for å bli ferdig, var forsinket til lunsj, og når jeg kom hjem hadde jeg ikke energi til å lage middag så det ble en brødskive på meg. Det er jo ikke bra :bag: Så må nok ta en prat med legen, ja...

Huff, så fælt du også er såpass dårlig at du trenger sykmelding, men så godt du har en forståelsesfull lege som har rett prioriteringer ❤️ Det høres jo helt rett ut både at du ikke skal straffes i andre enden av stipendiatet og at du skal ha en livskvalitet utenom jobb. Håper du kjenner deg litt mer ovenpå etterhvert! ❤️

Merker jo at det er mye lettere å være objektiv med andre - det er jo tydelig at sykmelding er rett for deg og mange andre gravide som sliter, og likevel er det så mye skyldfølelse på egne veiene. Må nok jobbe litt med det :hilarious:

Ja, begynner å innse at jeg nok har vært mer sliten enn jeg har trodd. Har hjulpet veldig med disse dagene hjemme, og da kommer jo de dumme tankene også; "Hvorfor er jeg hjemme når jeg ikke føler meg dårlig? Jeg kunne jo vært på jobb!" Også bare ser samboeren min på meg, også husker jeg jo at når jeg var på jobb så var jeg kronisk 30-45 minutter forsinket, satt 1-2 timer overtid hver dag for å bli ferdig, var forsinket til lunsj, og når jeg kom hjem hadde jeg ikke energi til å lage middag så det ble en brødskive på meg. Det er jo ikke bra :bag: Så må nok ta en prat med legen, ja...

Huff, så fælt du også er såpass dårlig at du trenger sykmelding, men så godt du har en forståelsesfull lege som har rett prioriteringer ❤️ Det høres jo helt rett ut både at du ikke skal straffes i andre enden av stipendiatet og at du skal ha en livskvalitet utenom jobb. Håper du kjenner deg litt mer ovenpå etterhvert! ❤️

Merker jo at det er mye lettere å være objektiv med andre - det er jo tydelig at sykmelding er rett for deg og mange andre gravide som sliter, og likevel er det så mye skyldfølelse på egne veiene. Må nok jobbe litt med det :hilarious:
Det høres jo ut som at du kunne funket greit i en jobb som min for eksempel, der alt går helt i eget tempo, men så er det jo en gang sånn at det er kombinasjonen av form/energinivå og jobben man faktisk har som bestemmer hvordan det funker, og din er jo sånn sett ganske krevende.

Formen er plutselig veldig mye bedre her i dag etter en uke med masse søvn og hvile og økt dose Xonvea, tror det tok noen dager før det kicket inn. Men ser optimistisk på å klare å være i jobb med gradert SM fremover, tror det passer meg bedre enn 100%. Håper de kan klare å få til noen tilpasninger hos deg også :Heartred

29+0
Og da var ennå en uke gått forbi, og jeg har vært hos både lege og jordmor for neste kontroll.

Legetimen gikk egentlig både som forventet og ikke. Var på jobb som vanlig på mandag denne uken etter å ha vært borte ons-fre forrige uke og synes egentlig det gikk litt bedre, men hadde litt færre arbeidsoppgaver enn vanlig. Så visste jo jeg måtte trappe ned litt, men tenkte f.eks. 20-40% sykmelding er sted nok var greit. Så kom legetimen, og jeg fikk møtt fastlegen for første gang. Utrolig koselig dame! Men tror hun så ganske fort at jeg nok er mer sliten enn jeg har villet innse, for hun sa med en gang at hun kom til å sykmelde meg 100% i alle fall ut oktober, også kunne vi ta en ny prat mot slutten av måneden. Hadde jo ikke klart å holde tilbake tårene når jeg begynte å snakke ut på legekontoret om formen, så er nok ikke så dumt å få roet helt ned en periode, men en hel måned kjennes veldig lenge ut! Men når jeg ser tilbake så er det jo et lite mønster her de siste ukene - jeg har vært utmattet, så hatt ferie og fått hentet meg inn igjen, så vært litt på jobb og gått på felgen igjen, så hatt noen dager å hente meg inn igjen på, så nå føler jeg at det jo kan gå igjen... :smiley-ashamed004 Er vel bare å innse at jeg trenger litt lengre tid hvis det ikke skal halte og gå framover.

Merker at tid vekk fra jobb har hjulpet da - jeg har mer overskudd til å lage mat, og det hjelper veldig å få mulighet til å sove litt på dagtid når søvnen blir så oppstykket på natt. Og når jeg fortalte jobb at jeg ble sykemeldt så har jeg bare fått hyggelige kommentarer - mye "Det høres best ut for deg nå, ikke bekymre deg for oss, vi holder fortet!" og "Så bra, ta vare på deg selv, dette fikser vi!" ❤️ Jeg jobber med verdens beste mennesker, er så heldig ❤️❤️

Var også på jordmorkontroll i går og har gått opp 2 kg siste 4 ukene, så mye bedre enn sist, nå totalt 8 kg opp. Jordmor var veldig fornøyd, og vesla virker å trives godt inni der :love017 Samboeren min var også med på denne timen da vi skulle snakke om amming og jordmor gjerne ville at partner også skal få den informasjonen, da hun sa at de som har støttende partnere som også kan litt om amming ofte får det til bedre også. Tror han fikk noe ut av det, så da er vi i alle fall to som kan prøve å huske litt sammen! Fikk ny time om 4 uker som han også skal være med på, for da skal vi snakke om fødsel!

Så per nå blir fokus fremover å hente meg litt inn igjen, slappe av og finne tilbake til noen av de tingene jeg gjorde før all energien gikk til jobb. Tror jeg skal prøve å få litt turer igjen, og lage litt mer sunne, gode måltider og ikke bare det raskeste vi har i kjøleskapet :hilarious: Så får vi ser hvordan det går fremover! ❤️

Hadde visst ikke fått med meg denne siste oppdateringen! Høres veldig riktig ut med en ordentlig pause. Hvordan er det med deg nå? :Heartred

Hadde visst ikke fått med meg denne siste oppdateringen! Høres veldig riktig ut med en ordentlig pause. Hvordan er det med deg nå? :Heartred
Så koselig du spør! ☺️ Det går absolutt bedre med meg, men tror nok jeg var mer kjørt i grøfta enn jeg egentlig ante. Ble et par uker mest på sofaen, tror jeg sov sånn mellom 10-12 timer hver dag + et par dupper på dagen :smiley-ashamed004

Har begynt å komme seg litt nå siste uka og jeg har fått energi til å gjøre litt husarbeid, lage litt middag her og der og sette på en vask og sånt. Fæl følelse når man ikke orker det en gang! Torsdag fikk jeg til og med reist på gravidtrening i basseng, det var nydelig! ❤️

Denne uka er jeg reist på et kurs med jobb, så er sånn sett "på jobb" selv om det er annerledes enn vanlige arbeidsoppgaver. Men kjenner jo allerede i dag at jeg er mer sliten enn jeg egentlig trodde jeg skulle være, og ligger nå kaputt på hotellrommet før planlagt middag i kveld :smiley-ashamed004 Vurderte jo egentlig å kanskje jobbe litt gradert de siste par ukene i november før jeg går ut i planlagt perm, men er litt usikker nå på hvor lurt det er når jeg ser hvor sliten jeg er bare av kurs i går og i dag... Må nok ta en prat med sjefen neste uke, mulig det er noen ting her og der jeg kan gjøre som ikke krever all verdens av meg ☺️

Hvordan går det med deg, du er vel kommet deg greit inn i 2. trimester nå? :love017

Back
Topp