Magen pluss/minus uke 13

Amalie22

Flørter med forumet
Når jeg ser bildekollasj på nettet av magens utvikling, så ser man ikke så mye i slutten av første trimester. Men - jeg er i uke 13 og syns det begynner bli vanskelig å skjule for de jeg ikke har fortalt det til. Klærne er trange og ukomfortable. Flere som er omtrent like langt som syns magen har vokst? Eller er jeg bare at jeg har vært litt raus med masten i sommer..?

Når jeg ser bildekollasj på nettet av magens utvikling, så ser man ikke så mye i slutten av første trimester. Men - jeg er i uke 13 og syns det begynner bli vanskelig å skjule for de jeg ikke har fortalt det til. Klærne er trange og ukomfortable. Flere som er omtrent like langt som syns magen har vokst? Eller er jeg bare at jeg har vært litt raus med masten i sommer..?
Er dette ditt første barn? Om du har fått barn før er det vanlig at magen gjør mindre motstand mot å vokse. I starten er det mange hormoner som gjør at magen sveller opp, som progesteron. Dette gjør at buksene kan virke trange etter bare 5-6 uker.
Det roer seg etter 12 uker stort sett, men da har livmoren kommet mer opp, og det vil da være den som kan gjøre at magen stikker mer ut. Om du har gått opp i vekt kan det også gjøre det mer tydelig. Det er mange som går opp litt i starten, noen må spise ofte og mer for å unngå kvalme

12+6, kun lagt på meg et lite kg på vekten. Får ikkje igjen buksene. Kroppen endrer seg og magen har poppet frem. :D

12 + 6. Her har magen vært vanskelig å skjule lenge, og bukser har ikke passet siden jeg ble gravid omtrent. Men det er nok mest pga treg fordøyelse og oppblåst mage. Usikker på hvor mye babymage som egentlig gjemmer seg under der. :dance008

Jeg er 11+3 nå, og magen har gått ned til vanlig størrelse igjen etter å ha vært oppblåst om øm noen uker. Jeg er på den større siden fra før, så magen vil nok ikke bli synlig på en stund enda.

Jeg er 13+3. Jeg er ikke i tvil om at magen har vokst, da jeg ikke får igjen noen av jeansene mine lengre. De går på, men å lukke de igjen, er helt umulig :laughing002 Så de er nå alle pakket bort!

Har merket meg at på morgenen når jeg ligger i senga og blæra er full så popper livmoren skikkelig opp, og det ser ut som liten tennisball rett under navlen!

Jeg er 11+3 nå, og magen har gått ned til vanlig størrelse igjen etter å ha vært oppblåst om øm noen uker. Jeg er på den større siden fra før, så magen vil nok ikke bli synlig på en stund enda.
Jeg opplever akkurat samme. Følt magen har vært innmari stor og oppblåst lenge. Men nå siste 2-3 dagene ser den HELT vanlig ut.

Jeg er 13+3. Jeg er ikke i tvil om at magen har vokst, da jeg ikke får igjen noen av jeansene mine lengre. De går på, men å lukke de igjen, er helt umulig :laughing002 Så de er nå alle pakket bort!

Har merket meg at på morgenen når jeg ligger i senga og blæra er full så popper livmoren skikkelig opp, og det ser ut som liten tennisball rett under navlen!
Så heldig! Jeg har ikke det.. Kjenner det stresser meg skikkelig. Er jo fordi jeg har bakovervendt livmor, men syntes det er så kjipt.

Jeg har gravidlignende mage til vanlig også (kombinasjon av at jeg er litt tjukk, og særlig midt på magen, + spiser STORE måltider + lett for å få luft i magen). Nå i første trimester har jeg spist litt mindre og faktisk litt sunnere enn jeg pleier (ikke for å slanke meg eller noe, men fordi jeg har vært kvalm, oppblåst og forstoppet (ikke plass i magen til store porsjoner...) og hadde en stund aversjon mot alt søtt!). Resultatet er at magen står ut som vanlig, men at det kanskje er litt andre grunner enn før - meeen, ikke så lett å vite hva som er hva av flesk, forstoppelse, luft og baby :smiley-bounce022
Syns likevel magen ser litt annerledes ut enn før, da, akkurat som at det ligger en liten gravidmage og lurer helt nederst der, rett under der den vanlige tjukkemagen min starter.
Når det gjelder klær så går jeg stort sett kjoler, som er vide og gode og skjulende rundt magen.

12 uker (første graviditet), og siden omtrent uke 8 har jeansene mine vært ubehagelig trange. Nå fester jeg dem med et hårbånd og bruker lange topper over dem. :D

Er dette ditt første barn? Om du har fått barn før er det vanlig at magen gjør mindre motstand mot å vokse. I starten er det mange hormoner som gjør at magen sveller opp, som progesteron. Dette gjør at buksene kan virke trange etter bare 5-6 uker.
Det roer seg etter 12 uker stort sett, men da har livmoren kommet mer opp, og det vil da være den som kan gjøre at magen stikker mer ut. Om du har gått opp i vekt kan det også gjøre det mer tydelig. Det er mange som går opp litt i starten, noen må spise ofte og mer for å unngå kvalme
Det er første ja. Har gått opp et par kilo. Spiser for å unngå kvalme (og fordi jeg har lyst på mat hele tida..) :)

Her poppet plutselig magen denne uken (13). Har fint klart å skjule det frem til nå, men nå er plutselig kulen mer konstant :cool:

Takk for svar alle sammen! Godt å høre hvordan opplever ting. Er vel en god blanding av baby, luft, forstoppelse og et par ny kilo. Gleder meg til alle vet, jeg ser ordentlig gravid ut og kan bruke gravidbukser.

Her har magen kommet, ja! Er 13+5 idag, og var vel en liten periode omkring uke 12+ at jeg følte magen “flatet ut” før den nå er tilbake veldig tydelig. Kjenner også toppen av livmor ca 10 cm under navlen nå, så gir jo mening. Jeg er “kun” 160cm med kort overkropp, og har litt ekstra kilo, så her vokser det kjapt utover :hilarious: og ikke-eksisterende magemuskler som ikke holder igjen en dritt :smiley-ashamed004

Her har magen kommet, ja! Er 13+5 idag, og var vel en liten periode omkring uke 12+ at jeg følte magen “flatet ut” før den nå er tilbake veldig tydelig. Kjenner også toppen av livmor ca 10 cm under navlen nå, så gir jo mening. Jeg er “kun” 160cm med kort overkropp, og har litt ekstra kilo, så her vokser det kjapt utover :hilarious: og ikke-eksisterende magemuskler som ikke holder igjen en dritt :smiley-ashamed004
Ja, var faktisk helt flatt i uke 12+, men i uke 13 nå over natta så bare spratt magen ut og jeg føles full. Er ikke snak om at den blir flatt igjen. Men, kjenner etter livmoren og finner den ikke :dead: Skal sjekke når jeg våkner i morgen. Sjekker hverdag, håper den spretter ut snart

Ja, var faktisk helt flatt i uke 12+, men i uke 13 nå over natta så bare spratt magen ut og jeg føles full. Er ikke snak om at den blir flatt igjen. Men, kjenner etter livmoren og finner den ikke :dead: Skal sjekke når jeg våkner i morgen. Sjekker hverdag, håper den spretter ut snart
Hehe ja rakk å bli litt nervøs der rundt uke 12 siden det fortsatt var en ukes tid til TOUL. Husker jeg også sleit litt med å merke livmor ordentlig da. Men nå er det ingen tvil lengre.
Pussig at det ble motsatt for deg! Jeg merker den best hvis jeg legger fingrene på tværs, trykker litt ned og lar dem gli fra side til side.

Hehe ja rakk å bli litt nervøs der rundt uke 12 siden det fortsatt var en ukes tid til TOUL. Husker jeg også sleit litt med å merke livmor ordentlig da. Men nå er det ingen tvil lengre.
Pussig at det ble motsatt for deg! Jeg merker den best hvis jeg legger fingrene på tværs, trykker litt ned og lar dem gli fra side til side.
Det er fordi jeg har bakovervendt livmor, da kan det ta tid for den må rette seg opp. Tenker den kommer i løpet av uke 14. håper det i hvert fall. Eneste jeg kjenner er at jeg trykker på blæren min og jeg trykker litt ned :hilarious:

Sikkert dumt spm, korleis kjenner dekan toppen av livmora?
Eg er komt til veke 15, lurer på om eg kanskje har litt mage, men samtidig så føler eg av og til at det berre er litt ekstra mage (hadde litt før eg blei gravid)

Sikkert dumt spm, korleis kjenner dekan toppen av livmora?
Eg er komt til veke 15, lurer på om eg kanskje har litt mage, men samtidig så føler eg av og til at det berre er litt ekstra mage (hadde litt før eg blei gravid)
Du kjenner en hard "kant" inni magen, hos de fleste er vel denne mellom skambenet og navlen et sted nå

Back
Topp