Det er et hus fra 1951, vært noen rare løsninger som vi har prøvd å fikse opp iFor en merkelig løsning![]()
blir nok bedre å få det i ett!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er et hus fra 1951, vært noen rare løsninger som vi har prøvd å fikse opp iFor en merkelig løsning![]()
blir nok bedre å få det i ett!

Er vel ca det samme her. Ikke så mange rare løsninger egentlig, bare litt gammeldags planløsning og sånt.. men vi skal fikse.Det er et hus fra 1951, vært noen rare løsninger som vi har prøvd å fikse opp i![]()

Det var f.eks et hjemmelaget strykejern-brett integrert i kjøkkeninnredningenEr vel ca det samme her. Ikke så mange rare løsninger egentlig, bare litt gammeldags planløsning og sånt.. men vi skal fikse.nå har vi fire soverom (små, men egne soverom til de tre største). Skal gjøre om kjelleren til oppholdsrom med sovesofa, sånn at eldste kan være der når hun er hjemme; hun blir å flytte ut til høsten, hun blir 16 i november, og skal gå skole langt borte - men regner med hun kommer hjem i ferier og sånt, så kan liksom ikke la noen andre få hennes rom, før hun får et nytt tilfluktssted
![]()
Det var f.eks et hjemmelaget strykejern-brett integrert i kjøkkeninnredningen
Ser den, greit at hun har et sted å komme hjem tilhvor stort er huset deres?

Men om vi greier gjøre kjelleren beboelig, så hjelper det mye. Vi har jo også planer om å bygge ut/bygge ny stue - og da kan kjøkkenet bli større 
Mannen i huset hadde bygget kjøkkenet selv (han var visst veldig nevenyttig), så vi har faktisk gjenbrukt endel av det nede på vaskerommet for å kunne oppbevare vaskemidler, kluter osv. Ting kan byttes ut etterhvert hvis man vil ha nymoderne, men vi trengte noe der og daIkke sant, og ikke alt hjemmelaget er så innmari bra
Tror det var sånn ca akkurat 100kvm, så er ikke noe VillaMen om vi greier gjøre kjelleren beboelig, så hjelper det mye. Vi har jo også planer om å bygge ut/bygge ny stue - og da kan kjøkkenet bli større
Neida, masse planer!!
Mannen i huset hadde bygget kjøkkenet selv (han var visst veldig nevenyttig), så vi har faktisk gjenbrukt endel av det nede på vaskerommet for å kunne oppbevare vaskemidler, kluter osv. Ting kan byttes ut etterhvert hvis man vil ha nymoderne, men vi trengte noe der og da
Det er jo litt gøy også, å legge planer og se hva man vil ha gjort![]()
Uff, ja, dumt at det skal gå så utover lånemuligheter at man ønsker flere barnJaa, også blir det jo så fint etterhvert..!
Ikke for det, jeg synes det er litt for lite til at jeg egentlig liker det som et forever-home. Men med 5. barnet på vei, så må jeg bare innse at jeg får nok aldri noe lån.
Et barn koster jo flere hundre tusen i året, vet du, så jeg går jo i MINUS på utregninger allerede
Kan jo hende jeg synes huset blir bedre når vi en gang blir ferdig. Det bare tar sånn tid...
og mange store prosjekter på vent...Vi flyttet hit i 2019, og er knapt begynt, såehhhUff, ja, dumt at det skal gå så utover lånemuligheter at man ønsker flere barn
Jeg er såpass "heldig" at jeg er gjeldfri (pappa døde august 2022, så vi arvet mye. Skulle nå helst heller hatt pappa i live).
Huset vårt er på ca 200kvm (to vanlige etasjer, og kjelleren), det gamle var 130kvm. Det gamle var veldig godt utnyttet ifht plass da, var fire soverom i andre etasje, men med skråtak på alle bortsett fra ett
Oppussing osv tar virkelig lang tid, ja! Vi har bodd her siden 2021 og fortsatt er det små ting vi aldri fikk fikset ordentligog mange store prosjekter på vent...
Ja, betalingsanmerkninger osv burde absolutt telle merVi flyttet hit i 2019, og er knapt begynt, såehhh
Ja, man vil jo helst ha dem i liveMen gjeldsfri er jo godt uansett. Kommer en dag for oss det og
Og ja.. helt sjukt hvordan det beregnes. Tok en sånn kalkulator engang, bare for å sjekke - og det sank så innmari drastisk per barn at fy. Jeg mener.. etter ETT barn, sure. Men når du først har fått ett barn, så øker jo ikke utgiftene i samme takt heller. Også er det jo ikke tatt noe forbehold om forbruk.. Tenker historikk om betalingsanmerkninger burde telle mer altså. Også må man jo fort betale nesten mer i leie enn ved kjøp også, så...nei, rare saker![]()
mye en ikke skal skjønne her i verden

Ja, betalingsanmerkninger osv burde absolutt telle mermye en ikke skal skjønne her i verden
Ja, dyrt å leie mange steder! Som du sier, gjerne mer enn hva man betaler i lån![]()
Joda, det går annHvis man kan betale f.eks 12.000 i husleie, så burde man da i det minste kunne betale 8000 på lån(ikke all verdens til hus på det da, men mitt kostet bare 525k, så.. går an)
Men ja, om man får lån som er mindre i mnd enn husleia, så burde det jo gåJoda, det går ann![]()
Det gamle huset (130kvm, fire soverom, garasje, hagestue og liten tomt) leier vi ut for 10.500kr i mnd, begynte på 9500, men øker årlig. Leies ut til kommunen, så det kan gå å finne greie boliger til leie også. Men det er jo trygt og godt å eie noeMen ja, om man får lån som er mindre i mnd enn husleia, så burde det jo gå![]()
Det gamle huset (130kvm, fire soverom, garasje, hagestue og liten tomt) leier vi ut for 10.500kr i mnd, begynte på 9500, men øker årlig. Leies ut til kommunen, så det kan gå å finne greie boliger til leie også. Men det er jo trygt og godt å eie noe![]()
Haha, sant detDet er jo det. Trygt og fritt. Kan gjøre det man vil, og får ikke angst om hunden gnager på trappa.

Kommunen har klart å trykke inn to voksne og fem barn i det huset vårt vi leier utDet er jo det. Trygt og fritt. Kan gjøre det man vil, og får ikke angst om hunden gnager på trappa.

Å herlighet! Så fine! Jeg drømmer også om hønerTelles dette som hage og hus? Vi har høner i hagende to første er to av de 25kyllingene som kom i vår/sommer og siste bildet er av favoritthøna mi "lille pip"
![]()
Men litt styrete at man ikke kan reise da dem da, med hunden er det jo litt enklere. Hun blir jo bare med. Men ja, høner hadde virkelig vært fint
Men jeg tror jeg hadde synes det var skikkelig ille hvis de ble tatt av rovdyr. Og jeg er ganske sikker på at jeg ville taklet dårlig å avlive de selv…
Deilig!! Klarer dere å spise opp alle selv eller deler dere med andre?Da ble det to egg til, som jeg håpet![]()
Vi må deleDeilig!! Klarer dere å spise opp alle selv eller deler dere med andre?
ungene har en liten inntekt med å løpe bort til sine onkler for å selge