♡ IKM UKE 30 ♡

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
aprilbaby26.jpg
Velkommen til IKM UKE 30

Jeg prøver meg på en gruppe, da vi er flere skravle-glade og håpefulle som trenger en plass å være.
Enten du vil skravle eller ikke så er du hjertelig velkommen til å være med her!
Vi er her for hverandre og støtter hverandre på et tidspunkt i livet som er spennende, skummelt og sårt.

Ønsker dere alle masse lykke til i denne prøveperioden!

Eksempel på innmelding:
Nick - alder - barnet du prøver på - hvilken prøveperiode du er i - eggløsningsdag (EL) - ikke-kommende mens (IKM)

✿ ❀ ❁ ✿ ❀ ❁ IKM Dato ❀ ❁ ✿ ❀ ❁

Mandag 21.07

Tirsdag 22.07

Onsdag 23.07

Torsdag 24.07

Fredag 25.07

Lørdag 26.07

Søndag 27.07

---------------------------------------------------

Gravid :dummy::dummy1:
HeidiG - 34 - B3 - PP1 - EL 8/7 - IKM 22/7
Ellim - 32 - B4 - PP1 - EL 11/07 - IKM 25/7
Grace - 29 - B2 - PP1 - EL 8/7 - IKM 22/07
Snøfnugg1515 - 40 - B1 - pp5 etter MA - el 11/7 - ikm 25/7
Fjell87 - 38 - B2 - PP2 - EL 12/07 - IKM 25/07
E96 - 28 - B2 - PP1 - EL 16/07 - IKM 27.07

TR :sorry:
r.ellacott - 36 - B2 - PP8 - EL 10/7 - TR 23/7

Klar for mini - 34 - B2 - PP1 - EL 06/07 - IKM 21/07
Solselle - 30 - B1 - PP10 - EL 10/7 - IKM 23/07
Solfrid - 39 - B2 - PP1- EL 07/07 - IKM 22/07
rebi11 - 32 - B2 - PP8 - EL 10/7 - IKM 24/7
*2022mamma* - 29 - B3 - PP3 - EL 7/7 - IKM 21/7
Maya91 - 33 - B1 - PP12 - EL 12/7 - IKM 25/7
Nammen - 32 år - B2 - PP3 - EL 10/07 - IKM 24/7
Lilleperle - 36 - B2 - PP6 - EL 11/07 - IKM 24/07
EkstraKjærlighetÅGi - 31 - B1 - PP7 - EL 10/7 - IKM 24/7
Julefrø - 30 - B1 - PP4 etter MA - EL 10/07 - IKM 25/07
Theac ❤️ - 34- B2 - PP4 etter kjemisk - EL 14/07 - IKM 27/07
Snorkfrøken85 - 40 - B2 - PP10 etter MA I august - EL 13/7 - IKM 27/7
Frostbite - 32 - B2 - PP9 (Kjemisk PP4, PP6, PP7) - EL 16/07 - IKM 26/07

Byttet uke:

Håpefull :Heartred - 40 - B2 - PP1 (etter kjemisk eller SA) - EL 20/07
THV - 31 - B2 - PP1 - EL 10/07 - IKM 23/07

MammtilA00 - 25 - B2 - PP9 - EL 12/7 - IKM 26/7

Last edited:
Melder meg ikke offisielt inn før jeg har fått TR på ordentlig, men så hyggelig med ny gruppe! Takk som tar initiativ allerede, jeg misliker å måtte vente lenge på ny IKM gruppe, det er så ensomt da :hilarious: men jeg har ikke helt overskudd til å starte gruppe selv, så det er hyggelig at du har satt i gang! :Heartred

Jeg ser forresten at vi er like gamle og prøver på barn 2. Det hadde jeg ikke lagt merke til før. Hvor gammel er barn 1? Min er 2,5.

Melder meg ikke offisielt inn før jeg har fått TR på ordentlig, men så hyggelig med ny gruppe! Takk som tar initiativ allerede, jeg misliker å måtte vente lenge på ny IKM gruppe, det er så ensomt da :hilarious: men jeg har ikke helt overskudd til å starte gruppe selv, så det er hyggelig at du har satt i gang! :Heartred

Jeg ser forresten at vi er like gamle og prøver på barn 2. Det hadde jeg ikke lagt merke til før. Hvor gammel er barn 1? Min er 2,5.
Ja, håååper jo du skal fått deg en overraskelse, så krysser litt fingrene for det fordi, men velkommen uansett :hilarious:
Har ikke startet gruppe før, så må bare varsle om noe ikke stemmer osv.!

Ja, jeg måtte sjekke i stad da jeg så at du nevnte i en post at første barn hos dere ble fort til? For her kom baby #1 uplanlagt. Da så jeg også at vi var like gamle, prøvd ca like lenge (jeg tok ut spiral i desember, så har egentlig uoffisielt vært uten prevensjon litt lengre, men da var syklusen HELT ute å kjøre så begynte vel ikke "offisielt" før februar) blir ca. PP6 nå. Barn 1 er 4,5 år nå, og hvis jeg blir gravid nå blir hun storesøster som 5,5 år... det begynner å bli veldig stort aldersspenn, noe jeg er litt lei meg for, men vi var ikke klare før i år pga. min kroniske sykdom :sorry: Det vil jo kunne bli en fin aldersforskjell mellom dine da :Heartpink

Haha, takk! Hadde vært veldig gøy med en overraskelse :hilarious:

Ja, baby én ble til før vi rakk å starte prøvingen skikkelig. Jeg hadde rukket å melde meg inn her (under annet brukernavn) og å kjøpe EL tester. Testene skjønte jeg aldri noe av, syklusen var ute og kjøre og jeg fikk aldri positiv test (ikke i nærheten en gang). Vi hadde sex to ganger den syklusen, minst en uke etter at jeg trodde EL hadde vært. Vi var rett og slett veldig heldige.

Jeg var så chill også. Tenkte på en fredag at jeg følte meg litt rar, noen timer etterpå tenkte jeg at jeg kanskje burde ta en graviditetstest. Venta til lørdag morgen med å teste og den var veldig positiv! Så tok jeg én test om dagen i noen dager og sa meg fornøyd med det :hilarious:

5,5 års aldersforskjell blir bra det og! Jeg tror at alle aldersforskjeller har sine fordeler og ulemper. Tenk så fint at storesøster virkelig kan ta inn over seg det som skjer (mer enn en to-tre åring i hvert fall). Det må være så stas! :Heartred

Jeg joiner her:)
Spiralen ble tatt ut for noen uker siden og det er bare å vente på at mensen blir ferdig nå så er vi i gang med prøving på nr 2:nailbiting:

Klar for mini - 34 - B2 - PP1 - EL 06.07 - IKM 21.07

Jeg joiner her:)
Spiralen ble tatt ut for noen uker siden og det er bare å vente på at mensen blir ferdig nå så er vi i gang med prøving på nr 2:nailbiting:

Klar for mini - 34 - B2 - PP1 - EL 06.07 - IKM 21.07
Åååå så spennende tid, og velkommen! :happy:
Hvor gammel er første barn? :shy:

Haha, takk! Hadde vært veldig gøy med en overraskelse :hilarious:

Ja, baby én ble til før vi rakk å starte prøvingen skikkelig. Jeg hadde rukket å melde meg inn her (under annet brukernavn) og å kjøpe EL tester. Testene skjønte jeg aldri noe av, syklusen var ute og kjøre og jeg fikk aldri positiv test (ikke i nærheten en gang). Vi hadde sex to ganger den syklusen, minst en uke etter at jeg trodde EL hadde vært. Vi var rett og slett veldig heldige.

Jeg var så chill også. Tenkte på en fredag at jeg følte meg litt rar, noen timer etterpå tenkte jeg at jeg kanskje burde ta en graviditetstest. Venta til lørdag morgen med å teste og den var veldig positiv! Så tok jeg én test om dagen i noen dager og sa meg fornøyd med det :hilarious:

5,5 års aldersforskjell blir bra det og! Jeg tror at alle aldersforskjeller har sine fordeler og ulemper. Tenk så fint at storesøster virkelig kan ta inn over seg det som skjer (mer enn en to-tre åring i hvert fall). Det må være så stas! :Heartred
Herlighet, enn det?! Det er jo helt vilt når det bare klaffer sånn der!! :wideyed: Ja, også så chill da :hilarious: Vi skulle jo ikke ha barn, men så måtte jeg slutte på prevensjon pga. sykdom, så til vi fant en løsning unngikk vi å ha samleie de dagene jeg ventet eggløsning. Så fikk jeg plutselig ikke mens en uke, tok en test som var positiv og fikk sjokk! Tok en til også dro vi til gyn og fikk se bankende hjerte på UL :wideyed: Ble livets beste overraskelse til slutt :joyful:

Ja, gode poeng der! Selv ble jeg storesøster som 5,5 åring selv, faktisk! Og det var helt fantastisk for min del :Heartred Aldersforskjellen føltes størst da hun var 13/14 år og jeg 19/20 år - men så ble vi bestevenner når hun ble voksen :Heartred Vil bare ikke at det skal gå så myeeee lenger tid da :shy: Ser de med 1-3 år aldersforskjell er ofte veldig gode lekekamerater da, så det er litt lengt, men sånn er nu livet :shy:

Herlighet, enn det?! Det er jo helt vilt når det bare klaffer sånn der!! :wideyed: Ja, også så chill da :hilarious: Vi skulle jo ikke ha barn, men så måtte jeg slutte på prevensjon pga. sykdom, så til vi fant en løsning unngikk vi å ha samleie de dagene jeg ventet eggløsning. Så fikk jeg plutselig ikke mens en uke, tok en test som var positiv og fikk sjokk! Tok en til også dro vi til gyn og fikk se bankende hjerte på UL :wideyed: Ble livets beste overraskelse til slutt :joyful:

Ja, gode poeng der! Selv ble jeg storesøster som 5,5 åring selv, faktisk! Og det var helt fantastisk for min del :Heartred Aldersforskjellen føltes størst da hun var 13/14 år og jeg 19/20 år - men så ble vi bestevenner når hun ble voksen :Heartred Vil bare ikke at det skal gå så myeeee lenger tid da :shy: Ser de med 1-3 år aldersforskjell er ofte veldig gode lekekamerater da, så det er litt lengt, men sånn er nu livet :shy:
Wow, for en overraskelse! Hvor langt var du på vei da? Og så gøy av å gå fra å ikke ville ha barn, til å prøve på nummer to :Heartred

Så herlig at du og søsteren din er bestevenner nå! Det er fire år mellom meg og søsteren min, og det var aldri noe jeg tenkte på da jeg var barn. Ikke før jeg skulle begynne å prøve på nummer to selv, tror jeg. Som barn så var det jo bare sånn det var. Kjente mange med den samme aldersforskjellen :) nå syns jeg det er veldig vanlig med to under to, personlig ikke noe jeg ville valgt selv. Selvom det sikkert hadde blitt bra det også.

Barn kommer når de kommer tenker jeg, og så blir det bra uansett!

Wow, for en overraskelse! Hvor langt var du på vei da? Og så gøy av å gå fra å ikke ville ha barn, til å prøve på nummer to :Heartred

Så herlig at du og søsteren din er bestevenner nå! Det er fire år mellom meg og søsteren min, og det var aldri noe jeg tenkte på da jeg var barn. Ikke før jeg skulle begynne å prøve på nummer to selv, tror jeg. Som barn så var det jo bare sånn det var. Kjente mange med den samme aldersforskjellen :) nå syns jeg det er veldig vanlig med to under to, personlig ikke noe jeg ville valgt selv. Selvom det sikkert hadde blitt bra det også.

Barn kommer når de kommer tenker jeg, og så blir det bra uansett!
Jeg var vare 4-5 dager eller noe forsinket, så fant ikke ut så sent, men dro og måtte få det bekreftet ganske fort mtp. om vi skulle vurdere abort pga sykdom hos meg, så da var vi bare i uke 5-6 eller noe så akkurat etter hjertet hadde begynt å slå :Heartred Ja, eller ønsket meg jo barn i framtiden, men trodde ikke jeg kunne klare det pgs sykdom, men føler jeg har blitt bedre etter barn :shy:

Ja to under 2 år høres vilt ut i mine ører, men beundrer de som kjører på! Alltid drømt om stor familie med masse barn, men da må jeg begynne å stå på nå :hilarious: Og alle besteforeldre må pensjonere seg!

Ja du har rett, jeg tror at mange barn syns det er stas uansett med søsken, så håper virkelig vi får gitt barna våre ett (eller fler?) søsken :shy::Heartred

❀ Theacec ❤️ - 34- B2 - PP4 etter kjemisk - EL 09.07 - IKM 23.07

Har totalt prøvd i snart ett år, men en MA og en kjemisk. Startet i august i fjor. Trodde aldri det skulle dra ut så lenge :bored: opererte innvendig cerclage i aug 24, da oppdaget de noe endometriose. Hadde da nesten ingen plager med det. Ved gyn undersøkelse i Mars ble det oppdaget at h.eggstokk har vokst fast i livmor. Har hatt veldig økende plager siden det :dead: gyn sa det var bare å jobbe på for å bli gravid, ingenting annet å gjøre...

Har nå bestilt med time hos fertilitets lege ved vi Medical med skyll av eggledere samtidig :nailbiting: håper jeg kan få noe støtte medisin samt at det er flere her som har blitt gravid etter skylling :woot:

❀ Theacec ❤️ - 34- B2 - PP4 etter kjemisk - EL 09.07 - IKM 23.07

Har totalt prøvd i snart ett år, men en MA og en kjemisk. Startet i august i fjor. Trodde aldri det skulle dra ut så lenge :bored: opererte innvendig cerclage i aug 24, da oppdaget de noe endometriose. Hadde da nesten ingen plager med det. Ved gyn undersøkelse i Mars ble det oppdaget at h.eggstokk har vokst fast i livmor. Har hatt veldig økende plager siden det :dead: gyn sa det var bare å jobbe på for å bli gravid, ingenting annet å gjøre...

Har nå bestilt med time hos fertilitets lege ved vi Medical med skyll av eggledere samtidig :nailbiting: håper jeg kan få noe støtte medisin samt at det er flere her som har blitt gravid etter skylling :woot:
Velkommen i IKM30 gruppa :Heartpink Høres ut som en utfordrende ferd du/dere har vært igjennom :shy::sorry: Hvordan påvirker det at eggstokken er vokst fast i livmor? Sa de noe om det? Og har du hørt med flere gynokologer? Så fint du skal prøve flere ting, håååååper det setter seg en spire så snart så snart, gjerne i denne prøveperioden :smiley-angelic001

TR kom i natt, så da kan jeg offisielt melde meg inn her :joyful:

r.ellacott - 36 - B2 - PP8 - EL 8/7 - TR 23/7

Jeg er bortreist og ikke hjemme før på kvelden 6/7 så det stresser meg allerede at vi må få lagt inn aksjer samme kveld :dead:
Skulle helst ønske hun ikke kom, men hjertelig velkommen skal du være her :Heartpink Det føles alltid litt dystert når tanta dukker opp, men så er man plutselig også i ny prøveperiode, så HVA OM DETTE er prøveperioden det sitter?! :angelic:

Ahhh skjønner stresset :arghh: Pleide EL å være presis? Får dere inn 6, 7 og 8 så er dere godt dekket :happy:

Skal noen av dere prøve ut noe nytt denne prøveperioden?

Tror den eneste nye tingen denne ganger blir å minne meg på at ALLE symptomene er kun progesteron-symptomer, også skal jeg teste fra 7DPO så fallhøyden kanskje ikke blir så høy. Trodde det å ikke teste før IKM skulle være bedre for min mentale helse, men da gikk jeg bare å innbilte meg at alle symptomene var gravid-symptomer :facepalm: Dessuten blir det en trur til legen neste uke for å snakke litt om hormonene etter uttak av hormonspiral jeg fjernet rett før nyttår. Hva med dere?

Velkommen i IKM30 gruppa :Heartpink Høres ut som en utfordrende ferd du/dere har vært igjennom :shy::sorry: Hvordan påvirker det at eggstokken er vokst fast i livmor? Sa de noe om det? Og har du hørt med flere gynokologer? Så fint du skal prøve flere ting, håååååper det setter seg en spire så snart så snart, gjerne i denne prøveperioden :smiley-angelic001
Gyn som oppdaget det sa bare "det behøver ikke å ha noe å si" , det var det eneste jeg fikk til svar og at han ikke kunne se om el hadde skjedd siden den da hang fast... Så jeg er redd den er tett :nailbiting:har ikke vært hos noen andre i mellomtiden, så håper utredning hos C-medical (ble litt skriveleif i forrige innlegg) til uken kan si noe mer om det. Det var også derfor jeg ba om å få skylt eggledere samme dag også. Når endometriose ble oppdaget i august 24 var det kun litt mellom endetarm og livmor, så det har tydeligvis forverret seg. Samt smerter og symptomer har økt voldsomt, det er ikke helt til å leve med lenger.

Back
Topp