Juni 2025

UL i dag – CD12 - avbrutt forsøk grunnet svak respons
  • Endometrium: 5 mm ❗ (tidligere 7,2 mm på CD9 – dette er en nedgang)
  • Høyre eggstokk: Follikler på 8 mm og 5 mm
  • Venstre eggstokk: Follikler på 6 mm, 5 mm og 4 mm
  • Ingen dominante follikler eller cyster
Dette var veldig leit. Jeg tenker å prøve igjen i august, men jeg må tenke meg godt om etter to kansellerte forsøk på rad og 3 IVF forsøk de siste årene.

Ønsker dere alle lykke til. Kanskje vi sees i prøvegruppe august❤️❤️

Åh, så kjedelig :(
Sender en god dose omtanke, for sånn der er utrolig kjipt ❤️❤️

UL i dag – CD12 - avbrutt forsøk grunnet svak respons
  • Endometrium: 5 mm ❗ (tidligere 7,2 mm på CD9 – dette er en nedgang)
  • Høyre eggstokk: Follikler på 8 mm og 5 mm
  • Venstre eggstokk: Follikler på 6 mm, 5 mm og 4 mm
  • Ingen dominante follikler eller cyster
Dette var veldig leit. Jeg tenker å prøve igjen i august, men jeg må tenke meg godt om etter to kansellerte forsøk på rad og 3 IVF forsøk de siste årene.

Ønsker dere alle lykke til. Kanskje vi sees i prøvegruppe august❤️❤️
Det var ordentlig leit å lese! Håper du får en fin pinse og koser deg med vinen og litt ekstra på gutten din :Heartred

Velkommen hit! Har ingen erfaring med det du spør om, håper det ordner seg. Mulig det er pga veldig tidlig UL. Hva sa legen som utførte UL? :)
Takk for det :happy: Hun sa at det var færre enn hun hadde håpet på, men at det likevel kunne gå bra, vi justerte dosen av pergoveris, men forstod det som at det var fordi folliklene var litt mindre enn hun ønsket.
Kjøpte pakke på 3 forsøk, så uansett mer å gå på heldigvis, forberedt på at det kan ta tid, men skal innrømme at jeg er ganske utålmodig etter flere år med barneønske og prøving:nailbiting::hilarious:

Dette var skikkelig leit å høre. Har klinikken noen tanker om hvorfor der blir sånn? Nyt sommeren sammen med gutten din og så sees vi kanskje til høsten :Heartpink
Takk! Det føles skikkelig merkelig og vondt å ikke engang får gitt det et reelt forsøk. Nei, Inge umiddelbar tanker om hvorfor det har gått slik - hvert fall ikke på en lørdag i pinsen. Jeg tenker å ta blodprøver og evt teste DHEA over sommeren. Evt bare leve livet og se hva høsten bringer. Godt med en pause nå❤️❤️

Takk for det :happy: Hun sa at det var færre enn hun hadde håpet på, men at det likevel kunne gå bra, vi justerte dosen av pergoveris, men forstod det som at det var fordi folliklene var litt mindre enn hun ønsket.
Kjøpte pakke på 3 forsøk, så uansett mer å gå på heldigvis, forberedt på at det kan ta tid, men skal innrømme at jeg er ganske utålmodig etter flere år med barneønske og prøving:nailbiting::hilarious:
Krysser fingrene :Heartred :Heartred Og har sett mange ganger at få egg ut likevel kan bli til blastoer, så ikke gi opp :)

Takk! Det føles skikkelig merkelig og vondt å ikke engang får gitt det et reelt forsøk. Nei, Inge umiddelbar tanker om hvorfor det har gått slik - hvert fall ikke på en lørdag i pinsen. Jeg tenker å ta blodprøver og evt teste DHEA over sommeren. Evt bare leve livet og se hva høsten bringer. Godt med en pause nå❤️❤️
Kanskje det hadde vært verdt å prøve å få tak i veksthormon til høsten? Saizen eller omni. Eller prp? Vet mange med få follikler som har fått en skikkelig boost av disse to tingene.

Masse lykke til hvertfall om det blir ny runde, og håper du koser deg masse i sommer :Heartred

Kanskje det hadde vært verdt å prøve å få tak i veksthormon til høsten? Saizen eller omni. Eller prp? Vet mange med få follikler som har fått en skikkelig boost av disse to tingene.

Masse lykke til hvertfall om det blir ny runde, og håper du koser deg masse i sommer :Heartred
Ja, jeg vurderer DHEA, så får jeg hørte hva klinikk og min norske gynekolog mener noe annet kan fungere. Takk for tips! Noe må boostes hvert fall… har bestemt meg for en fin sommer med med vin og Q10 i fin balanse

Hvilken tanker svirrer rundt hos dere som er rugere og snart rugere? Jeg merker selv at jeg er så negativ, vet ikke helt hvorfor. Kanskje det henger med at det ikke gikk sist gang, fikk jo positiv test, men så endte det jo ikke bra. Viste seg syklusen to måneder etter at jeg hadde vanncyste som iallfall jeg trur klusset til forsøket. Skulle ønske jeg var litt mer positiv innstilt, noen som har gode råd? :happy:

Hvilken tanker svirrer rundt hos dere som er rugere og snart rugere? Jeg merker selv at jeg er så negativ, vet ikke helt hvorfor. Kanskje det henger med at det ikke gikk sist gang, fikk jo positiv test, men så endte det jo ikke bra. Viste seg syklusen to måneder etter at jeg hadde vanncyste som iallfall jeg trur klusset til forsøket. Skulle ønske jeg var litt mer positiv innstilt, noen som har gode råd? :happy:
Ruger på dag 6 her, og kjenner igjen den negative følelsen. Det gamet her er beintøft, og alt henger i limbo hele tiden. Man leser stadig om de som tester positivt både 3 og 4 dager etter innsett, men ikke her :bag:
Så leit å høre at du først opplevde positiv test, for så å miste. Hvor langt var du på vei?

Jeg tror mitt eneste råd som funker for meg er å konsentrere seg veldig om en ting. Idag tidlig klipte jeg samboeren, slik jeg bruker å gjøre. Men aldri før har jeg gått såå i detalj som idag. Finklipte og styra i lang tid. Sekundet jeg var ferdig, var det rett over på å hypertenke på rugingen og å krisemaksimere :smiley-ashamed004 skulle ønske jeg hadde en hobby, som å strikke eller liknende. Noe man hvertfall må bruke hodet aktivt på!

Jeg skal sette inn på tirsdag. Og føler meg egentlig mest resignert. At vi skal sette inn bare for å gjøre det, fordi ingen av embryoene uansett sikkert ikke er genetisk frisk pga min alder, så får vi bare «bruke opp» de 2 vi har på frys…. Så veldig lite positivitet her om dagen :wacky: Og skjønner veldig godt hvordan du har det.

Last edited:
Ruger på dag 6 her, og kjenner igjen den negative følelsen. Det gamet her er beintøft, og alt henger i limbo hele tiden. Man leser stadig om de som tester positivt både 3 og 4 dager etter innsett, men ikke her :bag:
Så leit å høre at du først opplevde positiv test, for så å miste. Hvor langt var du på vei?

Jeg tror mitt eneste råd som funker for meg er å konsentrere seg veldig om en ting. Idag tidlig klipte jeg samboeren, slik jeg bruker å gjøre. Men aldri før har jeg gått såå i detalj som idag. Finklipte og styra i lang tid. Sekundet jeg var ferdig, var det rett over på å hypertenke på rugingen og å krisemaksimere :smiley-ashamed004 skulle ønske jeg hadde en hobby, som å strikke eller liknende. Noe man hvertfall må bruke hodet aktivt på!
Ja dette gamet er virkelig ikke for pyser! Jeg var vel rundt 15 dpo da jeg testet, testet kun da fordi jeg dagen før fikk blødning. Ble derfor veldig overrasket når testen viste positiv. Skjønte vel egentlig at det ikke kunne gå veien med den store blødningen.

Så lurt å holde seg opptatt med noe, jeg strikket en del før og da pleier jo timene å fly avgårde. Så mulig jeg tar opp den hobbyen. Har tatt meg fri en hel uke etter innsettet mitt som skjer på fredag, håper bare ikke tiden går veldig sakte da :smiley-ashamed004.

Lykke til videre med rugingen, måtte det dukke opp to streker for oss alle denne måneden :smiley-angelic001

Jeg skal sette inn på tirsdag. Og føler meg egentlig mest resignert. At vi skal sette inn bare for å gjøre det, fordi ingen av embryoene uansett sikkert ikke er genetisk frisk pga min aldri, så får vi bare «bruke opp» de 2 vi har på frys…. Så veldig lite positivitet her om dagen :wacky: Og skjønner veldig godt hvordan du har det.
Ååh håper du opplever positiv test og at gulleget er blant de :smiley-angelic001. Blir det de to siste forsøkene?

Ååh håper du opplever positiv test og at gulleget er blant de :smiley-angelic001. Blir det de to siste forsøkene?
Takk :Heartpink Jeg vet ikke helt hva som skjer hvis ingen av de funker. Jeg føler meg litt gal, i den forstand at jeg ikke tror det noen gang vil komme til å gå, men samtidig blir jeg uvel av tanken på å gi opp. Men om det blir IVF eller å prøve selv, det må vi ta stilling til ettersom det kommer. Det er noe med økonomi oppi alt også. Dessverre. Har du innsett på fredag?

Back
Topp