♡ IKM UKE 26 ♡

Jeg begynner på CD12, CD15 er det tidligste jeg har fått EL, men bruker være CD17-18. Tester morgen til testene øker, så 2-3 ganger om dagen :)
Leste en plass at LH stiger mest mellom kl. 11-15 i forhold til dagsrytmen - så jeg tester en gang i den tiden og en gang på kvelden.

Søsteren min og jeg har bursdag noen få dager ifra hverandre og det syns vi alltid var fint! Vi hadde felles familiebursdag og separate vennefester :joyful: tror nok mamma syns det var praktisk også.

Jeg har aldri forstått dette med å ønske seg sommerbaby, bortsett fra det at de kan starte rett i barnehage som ettåringer. Ser for meg at det er tungt, klamt og varmt de siste ukene der, muligens stappfullt og varmt på sykehusene også. Og så ser jeg for meg at jeg er svett og sliten og skal ha baby inntil meg (mye hud mot hud i starten). Så går man fort inn i høsten og ruskevær sånn at det blir kjipere med trilleturer, og i hvert fall på vinteren. Så kommer endelig våren - men da skal pappa ta over permisjonen :hilarious:

Vår første er født på vinteren og jeg syns det var så fint! De første ukene var vi mest hjemme uansett og så ble det gradvis bedre vær når hun ble eldre og mer nysgjerrig. At hun skulle begynne på fast føde mens så mye frukt og grønt var i sesong var gøy!

Blir sikkert litt annerledes med baby nummer to da, da må man liksom ut uansett vær allikevel.
Ja det må jo være litt stas og da :joyful: :Heartred
Mamma og tante har bursdag på samme dag 10 år fra hverandre og har feiret rund-dagene sammen opp igjennom. Når jeg tenker meg om har jo de syntes det er fint!
Bortsett fra da tante skulle feire 10-årsdagen, men bestemor var jo midt i fødsel. Bestefar serverte brødskiver med brunost til gjestene :hilarious:

Uansett… :hilarious: Ja jeg er helt enig, det høres varmt og ubehagelig ut på sommeren. Heller vår/høst. Barnehageplass trenger jeg ikke stresse med da vi har ganske åpent opptak, og de som jobber i barnehage får jo automatisk plass dersom det ikke er helt stappfullt på avdelingene.

Last edited:
Kjenner igjen den følelsen, enda etter så lang tid planlegger jeg fortsatt.. måned etter måned, med forhåpninger og drømmer for hvordan ting vil bli! Tror samboer synes deg er litt tungt med alle planene mine som blir utsatt, gang på gang :hilarious:
Det beste er nok å ha et avslappende forhold til det hele, men det er letter sagt enn gjort altså!
Brukte vel rundt 7 måneder med andremann (bare tre med første) og bare på de månedene gikk jeg fra å ville ha baby i en spesiell måned til å bare gi opp det håpet - vi ville bare ha baby så det var ikke så nøye nårtid. Men planlegge gjorde jeg uansett. Sjekket termindato hver måned og så for meg hvordan det var å føde da :hilarious: Man blir litt sprø, haha!

Ja, det er mye lettere sagt enn gjort. Er vanskelig å la være å overtenke.

Ja, mannen min sa det når han luftet tanken i fjor sommer om at vi (jeg) skulle fjerne spiralen. Jeg trodde ikke jeg var klar og venter derfor helt til desember med å fjerne den :dead: Nå angrer jeg jo på at jeg ikke gjorde det før.. men han var sånn «vi trenger jo ikke prøve aktivt, vi bare tar det litt som det kommer..» - da jeg først hadde fjernet spiralen så var ikke det snakk om å ta det som det kommer, nei herr Blom :bag: Vi kvinner (hvertfall jeg) går jo å kjenner på hver miiiinste endring i hormoner og alt :facepalm:
Det er nettopp det! Vanskelig å ikke gå og kjenne på og prøve å tolke hvert minste symptom. I går var høyrepuppen skikkelig øm, og jeg bare WOW, kanskje et gravidsymptom?? Men så kom jeg på at jeg var på CD 4 :hilarious:

Jeg skulle på en måte ønske vi hadde satt igang prøvingen før jeg var klar. For selvom jeg ikke var klar for baby i juni i fjor, så var jeg klar for baby nå i mars. Så jeg innbiller meg at jeg hadde blitt klar i løpet av graviditeten. Men det kunne også ha gått andre veien, at jeg da ville ha kjent på panikk og anger på at vi ikke ventet litt. Det er så vanskelig å skulle forutse!

Det er nettopp det! Vanskelig å ikke gå og kjenne på og prøve å tolke hvert minste symptom. I går var høyrepuppen skikkelig øm, og jeg bare WOW, kanskje et gravidsymptom?? Men så kom jeg på at jeg var på CD 4 :hilarious:

Jeg skulle på en måte ønske vi hadde satt igang prøvingen før jeg var klar. For selvom jeg ikke var klar for baby i juni i fjor, så var jeg klar for baby nå i mars. Så jeg innbiller meg at jeg hadde blitt klar i løpet av graviditeten. Men det kunne også ha gått andre veien, at jeg da ville ha kjent på panikk og anger på at vi ikke ventet litt. Det er så vanskelig å skulle forutse!
Jaaaa hahaha ikkesant! :facepalm: :hilarious: Umulig å overse! Mannfolka skjønner ikke det :hilarious:

Ja, føler akkurat samme her :Heartpink

Leste en plass at LH stiger mest mellom kl. 11-15 i forhold til dagsrytmen - så jeg tester en gang i den tiden og en gang på kvelden.
Det stemmer. Bare at jeg drikker veldig mye i løpet av en dag, så prøver å minske dagene jeg må drikke mindre og holde meg :)

Brukte vel rundt 7 måneder med andremann (bare tre med første) og bare på de månedene gikk jeg fra å ville ha baby i en spesiell måned til å bare gi opp det håpet - vi ville bare ha baby så det var ikke så nøye nårtid. Men planlegge gjorde jeg uansett. Sjekket termindato hver måned og så for meg hvordan det var å føde da :hilarious: Man blir litt sprø, haha!

Ja, det er mye lettere sagt enn gjort. Er vanskelig å la være å overtenke.
Det er sykt altoppslukende! Nå har vi prøvd på termin alle måneder hele året, så har også bare gitt opp å håpe noe spesiell måned. Men DENNE måneden skjer det, har trua på at vi skal få en god statistikk i gruppa denne runden!!!! :love017

Kjenner på det samme at jeg skulle ønske vi hadde startet tidligere. Tok over 3 år etter barn 1 før jeg i det hele tatt klarte å tenke tanken om en til, men så ble jeg veldig klar og nå er det alt jeg kan tenke på og tiden går så sakte.

Noen som har opplevd plutselige endringer i syklus? Jeg pleier å ha 4-6 dager med mensen, og ganske god mengde. Denne gangen hadde jeg kun 3 dager, og blødningen var mindre enn vanlig. Kom til forventet tid da, og negative tester, så ikke festeblødning. :smiley-ashamed004
Skal sies at jeg har sluttet på SSRI medisiner (påvirker syklus), så det kan være det som er årsaken.
Noen med erfaringer? :smiley-ashamed004

Noen som har opplevd plutselige endringer i syklus? Jeg pleier å ha 4-6 dager med mensen, og ganske god mengde. Denne gangen hadde jeg kun 3 dager, og blødningen var mindre enn vanlig. Kom til forventet tid da, og negative tester, så ikke festeblødning. :smiley-ashamed004
Skal sies at jeg har sluttet på SSRI medisiner (påvirker syklus), så det kan være det som er årsaken.
Noen med erfaringer? :smiley-ashamed004

Seponering fører til midlertidige forstyrrelser både av menstruadjon og eggløsning, men det stabiliserer seg som regel innen 3 måneder. Er det lenge siden du sluttet? Ikke uvanlig at menstruasjonen kan variere i mengde og lengde. Kun erfaring fra jobb, ingen personlig.

Seponering fører til midlertidige forstyrrelser både av menstruadjon og eggløsning, men det stabiliserer seg som regel innen 3 måneder. Er det lenge siden du sluttet? Ikke uvanlig at menstruasjonen kan variere i mengde og lengde. Kun erfaring fra jobb, ingen personlig.
Okei, krysser fingrene for at jeg har eggløsning som normalt da :nailbiting: Tror jeg hadde det sist syklus, bare litt tidligere enn normalt.
Sluttet for en mnd siden. :happy:

Okei, krysser fingrene for at jeg har eggløsning som normalt da :nailbiting: Tror jeg hadde det sist syklus, bare litt tidligere enn normalt.
Sluttet for en mnd siden. :happy:
Alltid kjedelig når kroppen kjører sitt eget show. Har selv opplevd forstyrrelser i syklusen, men det var ikke på grunn av medisiner. Så langt ser det å ha gått tilbake til normalen, syklus 2.

Her har EL - testen blitt positiv i dag :love7 :Heartred Vi startet aksjeleggingen i går, og prøver og få til det vi klarer i løpet av helga :sign17:sign19

Blir en liten endring:
LiseMerethe - 30 - B2 - PP9 - EL 7/6 - IKM 24/6

Her har EL - testen blitt positiv i dag :love7 :Heartred Vi startet aksjeleggingen i går, og prøver og få til det vi klarer i løpet av helga :sign17:sign19

Blir en liten endring:
LiseMerethe - 30 - B2 - PP9 - EL 7/6 - IKM 24/6
Da er du den første over i dpo-land, speeeeeenende!!! :excited001 Dette MÅ være gullegget :love017
Nå blir det jo ekstra lenge å vente for oss som ikke har EL før i neste helg :hilarious:

Alltid kjedelig når kroppen kjører sitt eget show. Har selv opplevd forstyrrelser i syklusen, men det var ikke på grunn av medisiner. Så langt ser det å ha gått tilbake til normalen, syklus 2.
Uff, ja det er kjedelig når kroppen ikke spiller helt på lag.. Så bra det har gått tilbake til normalen :Heartred
Det er litt rotete her fremdeles - hadde blødning i 3 dager, avtok helt dag 4, og i dag kom det litt på papiret (lys farge). Så tydelig at det er noen forstyrrelser her :nailbiting::smiley-ashamed004

Hva regner dere som TR? Dag en er vel fra første dag med ordentlig blødning, men enn når den er ferdig? Jeg har spottet i tre dager, trenger bare truseinnlegg. Skal jeg ta det med som mensdager eller ville dere tenkt det er over? :bored:

Hva regner dere som TR? Dag en er vel fra første dag med ordentlig blødning, men enn når den er ferdig? Jeg har spottet i tre dager, trenger bare truseinnlegg. Skal jeg ta det med som mensdager eller ville dere tenkt det er over? :bored:
Har egentlig ikke mye erfaring med spotting, så jeg regner første blødningsdag som CD1 :)
Har lest at noen ikke regner spotting som mens, men er jo litt rart hvis det varer i så mange dager og man ikke regner det med?

Her har eggløsningstestene begynt å stige utover dagen og kan kjenne litt stikkinger så tror eggløsning er rett rundt hjørnet, bare andre syklus jeg tester. Forrige syklus fikk jeg positive på hele CD11 før den ble enda sterkere morgenen CD12 også sank utover den dagen. Spent på når det synker nå. Har hvert fall lagt inn aksjer tirsdag, torsdag og i dag så burde være sjanser.
IMG_1126.jpeg

Da er du den første over i dpo-land, speeeeeenende!!! :excited001 Dette MÅ være gullegget :love017
Nå blir det jo ekstra lenge å vente for oss som ikke har EL før i neste helg :hilarious:
Føler det er en evighet mellom EL og IKM :banghead: Krysser fingrene for at vi klarer det nå i pp 9 :love7 men hvis ikke så trur jeg at vi snart får jeg av fertilitetsklinikk :):Heartred

Back
Topp