♡ IKM Uke 25 ♡

Jeg har inntrykk av at flere i den generasjonen ikke har hørt om hverken el og knapt graviditetstester til og med... jeg "måtte" fortelle familien om den kjemiske graviditeten i april, og mamma skjønte ikke hvordan jeg kunne vite at jeg hadde vært gravid... så måtte forklare hvordan det funket med testene - hun sa de hadde ikke så mye sånt da de holdt på å prøve :bookworm:
Tror ikke de testet like aktivt som man har en tendens til å gjøre i dag iallfall. Antar det var mer pga mensen kanskje var noen dager forsinket, så da brukte man ÉN test. Også kjente man jo alle naboene sine mye bedre har jeg inntrykket av, så var sikkert mye mer tiltak å få tak i tester :hilarious:
Hadde jeg fortsatt bodd i hjembyen min med masse familie rundt uten hjemlevering hadde det jo gått mye planlegging i det å kjøpe tester haha

Østrogen er høyest rett før egget slippes? Hva måler du med? Er det klokke? (Sorry er helt steinalder på sånt, er dødsgod på data, men sånne dippedutter kan jeg ikke) :dead::hilarious:
Dette er clearblue sin monitor, måler lh og østrogen, tipper jeg får peak på den og strimmel i morgen! Liker egt best strimmel å se gradvis, men fikk denne så har vi bare sex hver dag/2hver i 4-5 dager uansett!

Mine ser ut til å være svakest 2 dager før positiv, men vet ikke om det er et mønster enda, har testet 4 runder, her er to av de:
Vis vedlegget 462065Vis vedlegget 462066
Lett å misse toppen da hvis du ikke måler to ganger om dagen. Det er jo litt skummelt.

Dette er min graf for mai. Holder seg høy i 2 dager før den dropper raskt. Forventer det første hoppet i morgen dersom jeg har EL på mandag slik jeg forventer :) Hvis ikke tror jeg at jeg må bytte uke.

Screenshot_20250605_122245_SmileReader.jpg

Lett å misse toppen da hvis du ikke måler to ganger om dagen. Det er jo litt skummelt.

Dette er min graf for mai. Holder seg høy i 2 dager før den dropper raskt. Forventer det første hoppet i morgen dersom jeg har EL på mandag slik jeg forventer :) Hvis ikke tror jeg at jeg må bytte uke.

Vis vedlegget 462074

Men begynner å få litt EL slim nå, så satser på mandag :)

Vis vedlegget 462074
Ja jeg måler 2 ganger pr dag minst, for kan fort misse toppen ja! Har bare orket å tatt bilde av den sterkeste av de dagene før :bag:
Aaa går den ned en dag før LH topp?

Shit det er sprøtt! Og så lett å misse toppen :scared007
Sånne perioder har jeg også!! Sykt at toppen kan være så kort :dead: prøv igjen kl 20
Ja, ikkesant! LH stigningen er jo skummelt rask - denne i eksempelet nedenfor var den eggløsningen jeg ble gravid på (men kjemisk) :pompus: Ja, må teste 20:00, håper den har steget litt til da, så jeg kanskje kan få topp i morgen. Noe nytt hos dere andre?

NÅ skjønner jeg ingenting:nailbiting:
Hva er dette for noe? Jeg ble så sykt kvalm, så måtta bare ta en tidlig gt, for å sjekke #testetøs. Menne den ser jo positiv ut?! Jeg hadde utslag på el på mandag, og kjente elsmertene på tirsdag, så i teorien 2-3 dpo.. kan noe bare hjelpe meg å tolke litt her? Er idag cd13..

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Visninger: 54
Den er rosa i fargen, så ikke skygge?

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Visninger: 46
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Visninger: 47
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Visninger: 47
Den er rosa i fargen, så ikke skygge?
Hadde løpt til en butikk og kjøpt en test i et annet merke :smiley-ashamed004

Hadde også noen babyplan tidligtester med tydelig rosa strek forrige måned. Stoler ikke på de lengre. Min viste også positiv 2 DPO haha. Det var bare den ene 5-pakningen jeg hadde med babyplan tidligtester da.

Ja, ikkesant! LH stigningen er jo skummelt rask - denne i eksempelet nedenfor var den eggløsningen jeg ble gravid på (men kjemisk) :pompus: Ja, må teste 20:00, håper den har steget litt til da, så jeg kanskje kan få topp i morgen. Noe nytt hos dere andre?
Så spennende om du får topp i morgen! Her blir det nok ingen topp før lørdag eller søndag, kanskje også senere.

Hadde løpt til en butikk og kjøpt en test i et annet merke :smiley-ashamed004

Hadde også noen babyplan tidligtester med tydelig rosa strek forrige måned. Stoler ikke på de lengre. Min viste også positiv 2 DPO haha. Det var bare den ene 5-pakningen jeg hadde med babyplan tidligtester da.

Okey, så mulig med falsk positiv? Trodde ikke det smvsr mulig. Har et par andre merker, så tester på morgenurin i morgen tidlig :nailbiting:

Har du tatt flere tester av samme merke, og er det tidlig eller vanlig test?
Jaa, samme merket og tidlig test til babyplan, tester med de andre jeg har i morgen tidlig :bag:

Okey, så mulig med falsk positiv? Trodde ikke det smvsr mulig. Har et par andre merker, så tester på morgenurin i morgen tidlig :nailbiting:
Det er nok veldig sjeldent at man får falsk positiv. Det skjer selvfølgelig, men ikke så ofte som mange tror.

Jeg skal jo ikke si 100% sikkert at det er det for deg da, men endte med å teste sånn 2, 3, 4 og 5 DPO pga de viste positivt. Når den batchen var tom så hadde jeg helt hvite tester haha. Nå har jeg tatt bilder etter akkurat 5 minutter, også ble strekene enda litt mer synlig når de tørket opp.Screenshot_20250605_171115_Premom.jpg

Back
Topp