Symptomtråd ✨

Uke 18. av og til begynner jeg å halte på et ben. Får litt gangsperre eller noe. Er det dårlig blodsirkulasjon? Har andre sånne plager? Veldig irriterende og pinlig på jobb.
Jeg kan plutselig slite med å gå etter å ha sittet en stund. Skjønner ikke hvorfor.

16+2
Begynner å få mer energi
Magen er fortsatt full av luft, men ikke like treg og forstoppet
Nesten ikke kvalm i det hele tatt
Kviser på retur, endelig
Må fortsatt tisse oftw

Uke 19 - fikk plutselig mageknip. Litt kramper og litt murringer men må ikke på do… tror kanskje luften har satt seg fast i tarmene. Ligger i sengen..

Jeg kan plutselig slite med å gå etter å ha sittet en stund. Skjønner ikke hvorfor.
Har opplevd det samme. Mulig det har med ligamentsmerter å gjøre? Får litt sånn stråling ned i foten. I første svangerskap hadde jeg en dag det bare låste seg helt og jeg klarte ikke gå. Varte bare en kort stund og så var det Merkelige greier.

Uff jeg føler meg tung, trøtt og treig.. det «beste» trimesteret er bare slitsomt..

18+0 Merker på balansen at tyngdepunktet skiftes. Vanskeligere å reise seg og snu seg i sengen. Sliter fremdeles med kvalme, men fungerer godt med medisiner. Veldig søtsug.

18+6 her nå. Mye mer energi, fortsatt tissetrengt, magen vokser, men er ikke ubeleilig enda. Ikke kvalm lenger. Ganske bra form altså!

Sover ekstremt dårlig. Finner ingen god posisjon, og bruker sikkert 2 timer på å sovne pga «kilende» følelse i kroppen og mange tisserurer.. Kan legge meg kl 22 og kun få 4 timer usammenhengende ut av en natt hvor jeg må opp kl 07:30, som hadde vært 9.5 time.

Har vondt i lysken på hver side og i korsryggen og litt nedover lårene. Kan det være noe med bekkenet? Skal ta det opp med jordmor om et par uker.

20 uker. Mer energi, humøret er fortsatt kaos, huden er et kapittel for seg selv, men kanskje noe bedre enn på det verste, jeg må fremdeles MYE tisse fordi denne babyen ligger langt nedi bekkenet, jeg har bank i bordet ikke vondt i bekken, symfyse eller annet enda.

22 uker. Sliten, mye kynnere og har fortstat liten blære. Ikke vondt i bekken, men kjenner magen strammer seg oftere når jeg går, er vel kynnere da også. Sover ofte dårlig pga at jeg ikke finner noen behagelig stilling til tross for at jeg har sånn gravidpute.

23 uker nå. Mye kynnere, spesielt senere på dagen og på natten! Heldigvis ikke vonde bare ubehagelige. Mye strekk i sidene, spesielt høyre side. Mye liv i magen til tross for morkake foran. Har begynt å få strekkmerker på høyre side nå. Når magen strekker seg så føles det ut som jeg er 9 mnd på vei.. men har fire mnd igjen.. legen har enda ikke sjekket magemålet. Det var helt fint på OuL, men nå lurer jeg på om magen har vokst ekstremt på noen få uker. Plutselig halsbrann, huden er et kapittel for seg selv.

Glad for å bli ferdig med glucose test. Da får man ikke lov å spise frokost for man skal drikke 200ml glucose. Så må de ta blod 3 ganger for å sjekke noe. Jeg begynte å gråte litt etter andre stikk for det gjorde litt vondt og jeg ble litt svimmel. Alle var så vennlige men jeg klarte bare ikke holde tårene tilbake. Følte meg skikkelig barnslig der jeg gråt av ingenting, men klarte å le litt av det med legen. Alt så bra ut med baby og testen var fin. Så fikk jeg gavepakke til mor og baby så det var en skikkelig hyggelig!

Uke 27- begynner å få vondt i ryggen! Er 12 over vanlig vekt nå.. leste at man ikke må svaie ryggen.

Back
Topp