Prøver på nytt etter SA+MA (ny MA)

CD 7 ???

Har holdt meg de siste timene på jobb for å ta en EL-test når jeg kom hjem. Trekker ned buksa, og hva skjer der?! Truseinnlegget er gjennomtrukket av noe mørkt og noe lyst blod:sad010Hva er det som skjer? Får se hvor lenge dette varer.. men hva da? Er jeg tilbake på CD 1? Tok en el-test og en g-test, bare for moro skyld. G-testen var selvsagt blenda..

Og fy! Lurer på hvordan resten av denne dagen blir! Er alene hjemme i dag også, kanskje heldigvis for datteren min..

Uff, det er ikke noe gøy. Kan trøste deg med at jeg opplevde det samme. Spottet og blødde når jeg minst ventet det. Det er hjerteskjærende fordi man vil så gjerne bli ferdig, og den dagen kommer, men den lar seg vente på. Det at du spotter betyr ikke automatisk at du ikke får EL (hvis det er noe trøst).

Uff, det er ikke noe gøy. Kan trøste deg med at jeg opplevde det samme. Spottet og blødde når jeg minst ventet det. Det er hjerteskjærende fordi man vil så gjerne bli ferdig, og den dagen kommer, men den lar seg vente på. Det at du spotter betyr ikke automatisk at du ikke får EL (hvis det er noe trøst).
Usj, så kjedelig! Skjedde det en gang, eller er det noe som skjer titt og ofte? Herlighet, har helt glemt hvordan det er å ha mensen etter så mange år uten.. mulig dette er normalt for meg, men da hadde jeg vel antagelig husket det:rolleyes:

Håper på at det ikke setter meg tilbake til CD1.. nå har jeg litt små murringer/kramper også.. får bare se hvor lenge det varer. Får kanskje bare fortsette å teste dagene fremover likevel.

Usj, så kjedelig! Skjedde det en gang, eller er det noe som skjer titt og ofte? Herlighet, har helt glemt hvordan det er å ha mensen etter så mange år uten.. mulig dette er normalt for meg, men da hadde jeg vel antagelig husket det:rolleyes:

Håper på at det ikke setter meg tilbake til CD1.. nå har jeg litt små murringer/kramper også.. får bare se hvor lenge det varer. Får kanskje bare fortsette å teste dagene fremover likevel.
Det skjedde flere ganger, kanskje 4-5? Så ga det seg omsider. Husker det dro meg rett ned i kjelleren hver gang.

CD 1 er det nok ikke med mindre du ikke går mensen. Det kan også være en gjennombruddsblødning

Sorry skriver på tlf la til siste setning
Okei, huff da :sad010lov å håpe det bare var et lite drypp! Har ikke vært noe på papiret nå i etterkant. Men blir jo nedstemt av hele opplegget. Føler meg som en tenåring som ikke har peiling på noe som helst ang. egen kropp :bag:
Fikk jo aldri mensen etter uttak av spiralen, så vet ikke om jeg må ta med det i denne smørja også. Satser på at vi fremdeles er på CD7.

Okei, huff da :sad010lov å håpe det bare var et lite drypp! Har ikke vært noe på papiret nå i etterkant. Men blir jo nedstemt av hele opplegget. Føler meg som en tenåring som ikke har peiling på noe som helst ang. egen kropp :bag:
Fikk jo aldri mensen etter uttak av spiralen, så vet ikke om jeg må ta med det i denne smørja også. Satser på at vi fremdeles er på CD7.
Hadde nok satset på det samme. EL testene har jo litt styrke, så noe skjer jo :-)

Hadde nok satset på det samme. EL testene har jo litt styrke, så noe skjer jo :-)
Joda, testene er jo ikke blanke! Men det ville vel vært rart? Aldri brukt disse testene, så vet ikke helt hva jeg ser på. Aner ikke hvordan en topp vil se ut for meg, så er vel bare å kjøpe inn noen pakker til. Blir vel testing frem til jeg ser noen markant nedgang :bag:

Det kan være at EL kommer litt senere, og at du må smøre deg med tålmodighet. Mine tester så veldig like ut, og holdt samme styrke over flere dager før de plutselig ble sterke og jeg endelig kunne se at det skjedde noe konkret. Jeg testet både på morgen og ettermiddag/kveld. Du ser på en test som er negativ aktuelt. Noen har en gradvis økning i LH - dvs., at streken blir gradvis sterkere mens andre har en plutselig økning, og da kan man faktisk overse når testen blir positiv. Jeg har gravis. Kan legge ved et bilde hvis du vil sammenligne?

Ja, er ikke annet å gjøre. Håper jeg har gradvis økning, kjedelig å ikke kunne vite. Da må man vel til med temping også, og det er foreløpig uaktuelt for meg. Ja! Gjør gjerne det:smiley-angelic003

Ja, er ikke annet å gjøre. Håper jeg har gradvis økning, kjedelig å ikke kunne vite. Da må man vel til med temping også, og det er foreløpig uaktuelt for meg. Ja! Gjør gjerne det:smiley-angelic003

Må ikke det nei. Premam gir deg et lite hint om du har gradvis eller ei :)

CD 6 - Sneglefart

Så, dagene går super sakte. Og i dag føler jeg meg helt motløs. Har ikke noe tro på denne PP’en i det hele tatt.. Nå har jeg egentlig ikke troen på at det kommer til å gå noen gang, og føler at jeg er helt tullete som tenker det.

Kanskje det er fordi jeg aldri har aktivt prøvd å bli gravid? Har en som blir 4 i år fra et annet forhold, men det skjedde tilfeldig. Ante ikke hvor heldig jeg var! Men samtidig har jeg alltid visst at å abortere for meg ville være helt uaktuelt, med mindre det var fare for liv.

Så når jeg nå ble gravid i februar, dagen etter uttak av spiral, var det heller ikke planlagt, men så hjertelig velkommen!

Rart at jeg føler det sånn i dag, var jo så glad for at TR endelig kom! I en syklus som ble på hele 48 dager! Men selvsagt ville jeg aller helst at den ikke kom før om 9mnd.
Leser flere dagbøker her inne, og skjønner ikke hvordan mange her klarer å holde motet oppe PP etter PP. Dere er så sterke! Jeg derimot, fungerer ikke i det hele tatt, og har ikke gjort det siden vi fant ut om MA’en. Har så dårlig samvittighet for datteren min og for kollegaer..

Føler meg dum som har sånne tanker etter «bare» å ha mista én (tvillinger) gang, mens andre her mister, og mister.. Tenker da selvsagt at jeg har samme skjebne siden det er så mange her inne. Huff, dette ble mørkt, men er vel en ordentlig blåmandag for meg i dag.

Får fortsette å se etter EL likevel. Om jeg ikke blir gravid denne gangen, får jeg i det minste vite hvor jeg er i syklus!

Kjent på litt stikkinger i eggstokkene i dag, mest fra høyre side. Håper EL er et stykke unna enda, for mannen er ikke hjemme før torsdag.
Du skal ikke føle deg dum som har slike tanker etter å ha mistet, det er like vondt om det første eller fjerde gang. Jeg syns faktisk at første gang jeg mistet var verst, da forventet jeg det ikke og var bare i en lykkeboble som brast helt uforventet. Du har lov å sørge, og å ta den tiden du trenger for å komme deg gjennom dette. Det er vondt både fysisk og psykisk å miste.

Håper eggløsning kommer snart for deg:Heartred

Du skal ikke føle deg dum som har slike tanker etter å ha mistet, det er like vondt om det første eller fjerde gang. Jeg syns faktisk at første gang jeg mistet var verst, da forventet jeg det ikke og var bare i en lykkeboble som brast helt uforventet. Du har lov å sørge, og å ta den tiden du trenger for å komme deg gjennom dette. Det er vondt både fysisk og psykisk å miste.

Håper eggløsning kommer snart for deg:Heartred
Håper det er noe i det du sier. Håper så inderlig at jeg slipper å miste igjen! Hadde aldri tenkt at det var en mulighet for meg. Synd at det fremdeles i 2025 snakkes for lite om dette, og hvor «vanlig» det faktisk er. Det ville kanskje hjulpet litt på, selv om det selvsagt er like vondt å miste uansett.

Blir spennende å se denne runden. Tror kroppen måtte ha to forsøk på EL sist, men satser på at det går raskere denne runden :nailbiting:

CD 8

Blødningen i går, var kun der og da tydeligvis. Hatt noe som kan minne om spotting i dag, men vil ikke si det er nok til å kalle det det. Så det er vel over nå da? Blir jo bekymret for om det kan være rester etter MA? :arghh:
Var på kontroll på sykehuset 3 dager etter, og hun sa da at alt så fint ut. Men blir litt småparanoid likevel, kan jo ha vært noe mer?
Etter jeg tok pillene hadde jeg kun en styrtblødning etter ca 15 timer, og så stoppet det. Før det begynte å blø igjen 3 dager senere. Hmmm, kan jo bli sprø av mindre.

Så lurer jeg på det som sies om follikulærfasen, man skal få mer energi og føle seg bedre osv. osv.. Hvor blir det av dette? Jeg har hvertfall ikke sett noe til det.

På en annen side er det helt supert at jeg ikke fikk/får tidlig EL denne PP, siden mannen er bortreist. Men den trenger ikke drøye så veldig lenge heller. Kjedelig å tenke på at jeg kanskje bare er halvveis til EL, for kan dagene gå saktere?!:dead:

I dag er jeg mer utålmodig enn noe annet. Men dette svinger jo helt enormt fra time til time i løpet av dagen.. Alt vi kvinner må gå gjennom altså..

Håper jeg snart kan bli litt mer positiv snart, dette er jo bare nitrist:happy7
Satser på bedre tider fremover!

CD 8

Blødningen i går, var kun der og da tydeligvis. Hatt noe som kan minne om spotting i dag, men vil ikke si det er nok til å kalle det det. Så det er vel over nå da? Blir jo bekymret for om det kan være rester etter MA? :arghh:
Var på kontroll på sykehuset 3 dager etter, og hun sa da at alt så fint ut. Men blir litt småparanoid likevel, kan jo ha vært noe mer?
Etter jeg tok pillene hadde jeg kun en styrtblødning etter ca 15 timer, og så stoppet det. Før det begynte å blø igjen 3 dager senere. Hmmm, kan jo bli sprø av mindre.

Så lurer jeg på det som sies om follikulærfasen, man skal få mer energi og føle seg bedre osv. osv.. Hvor blir det av dette? Jeg har hvertfall ikke sett noe til det.

På en annen side er det helt supert at jeg ikke fikk/får tidlig EL denne PP, siden mannen er bortreist. Men den trenger ikke drøye så veldig lenge heller. Kjedelig å tenke på at jeg kanskje bare er halvveis til EL, for kan dagene gå saktere?!:dead:

I dag er jeg mer utålmodig enn noe annet. Men dette svinger jo helt enormt fra time til time i løpet av dagen.. Alt vi kvinner må gå gjennom altså..

Håper jeg snart kan bli litt mer positiv snart, dette er jo bare nitrist:happy7
Satser på bedre tider fremover!
Spotting/blødning kommer og går. Det er ikke nødvendigvis knyttet opp mot rester. Selvfølgelig opplever de som har rester at livmoren jobber og forsøker å støte ut restene, men siden du fikk en bekreftelse på sykehuset, så vil jeg tro at alt er i orden. Jeg hadde mye spotting. Etter hvert ble det mindre, og flere dager uten. Det er min forståelse at det er en naturlig prosess.:)
Jeg spotta helt frem til CD 18 forresten

Spotting/blødning kommer og går. Det er ikke nødvendigvis knyttet opp mot rester. Selvfølgelig opplever de som har rester at livmoren jobber og forsøker å støte ut restene, men siden du fikk en bekreftelse på sykehuset, så vil jeg tro at alt er i orden. Jeg hadde mye spotting. Etter hvert ble det mindre, og flere dager uten. Det er min forståelse at det er en naturlig prosess.:)
Jeg spotta helt frem til CD 18 forresten
Håper at det ikke er det. Hadde akkurat begynt å blø igjen da jeg var på sjekk. Da sa Gyn at det ikke var mye å snakke om igjen, og at jeg kanskje ville blø litt til. Endte opp med å blø ganske mye i 4 dager til.. Men nå har det gått en syklus, så satser på at det er bra nå om det skulle vært rester.

Ja, er nok som du sier. Vi får ikke gjort annet enn å vente :cool: Den spottinga er noe dritt

CD 10 - forvirringen er total

Humøret har vært bedre de siste dagene! Men også bekymringene, usikker på hvordan det kan henge sammen. Kanskje bedre humør fordi mannen kom hjem i går! Men så skjedde det som bare måtte skje, han har fått omgangssyke.. Så nå er alt dritt igjen.
Livredd for at EL nærmer seg, og vi ikke får lagt inn noe aksjer :arghh::arghh:
Og disse El-testene forvirrer meg selvsagt, for blir ikke klok. Det er for mange variabler for meg. Orker liksom ikke planlegge hele tiden hvor langt tid det er mellom drikke og vannlating osv. For de slår jo ut i hytt og gevær.
Mannen har holdt seg i sin leilighet (vi bor sammen, men bruker leiligheten hans som «hytte») etter hjemkomst for å ikke smitte oss. Lurer nesten på om jeg må drite i at jeg blir smittet? Orker ikke misse en PP til!
IMG_0806.jpeg

Topp og høy er etter tiden har gått ut da.. Men hva tror vi? Nærmer det seg?
Den første jeg tok i dag var jo nærmest blank, men så var det rimelig utvannet urin. Hjelp, jeg blir sprø!
Må merke meg at jeg ikke har hatt noen særlige symptomer på EL. Kun litt stikking i perioder. Er heller ikke så mye slim å melde om, men mer vått?:bag:

Testen ser ikke helt riktig positiv enda, men jeg tipper den blir det snart. Kanskje i morgen? Skjønner det er frustrerende å skulle begrense seg med vanninntak og kontrollere med EL-tester.

Er det samme test du har tatt bilde av 3 ganger?

:joyful:Hvordan går det med deg? :greet015
Takk som spør :Heartred Det er jo rene berg-og-dalbanen dette prøveprosjektet. Vet ikke helt om jeg skal le eller grine av det følelsesmessige kaoset:happy7 Hår fra å være rolig og balansert, til fullstendig panikk og katastrofetenking..
Hvordan er det med deg?

Back
Topp