Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest? ENDELIG MAMMA❤️

24+5

Nettopp vært på time hos jordmor og satt kikhostevaksine. Er så trivelig å komme til hun, så er veldig fornøyd med jordmora mi.

Vesla hadde hjerteslag på 150 slag i minuttet, og var veldig aktiv da jordmor holdt på å kjenne etter livmoren min❤️

Symfysemål ble også tatt. Hun sa til meg at jeg målte 23, men hun har nok krysset litt feil på skjemaet, Uansett var det helt innenfor normalen.

Så alt så tipp topp ut❤️
Så fint å høre :Heartred

24+5

Nettopp vært på time hos jordmor og satt kikhostevaksine. Er så trivelig å komme til hun, så er veldig fornøyd med jordmora mi.

Vesla hadde hjerteslag på 150 slag i minuttet, og var veldig aktiv da jordmor holdt på å kjenne etter livmoren min❤️

Symfysemål ble også tatt. Hun sa til meg at jeg målte 23, men hun har nok krysset litt feil på skjemaet, Uansett var det helt innenfor normalen.

Så alt så tipp topp ut❤️

Så fint alt er bra med frøkna i magen, og kikhostevaksinen er tatt❤️

25+2 og glukosebelastningstest

Da var testen unnagjort.
Startet med et fastende blodsukker på 4,9.
Fikk glukosedrikken med bringebærsmak, som forøvrig var ISKALD:joyful: Det var veldig deilig at den ikke var lunken. Drakk den rett ned. Ikke no problem.
Så var det å vente i 2 timer. Tiden gikk overraskende fort. Med en bok på hånden.
Så var det å ta blodsukker på nytt. Den viste da 5,9. Så dette var perfekt blodsukker:happy: veldig letta at enda en ting kan krysses av lista og slippe å bekymre seg over.

Nå skal jeg vaske soverom og bytte sengetøy. Og ta litt av påskevasken i heimen. Får ta resten på onsdag før samboer da, endelig tar ferie, i 3 mnd! Skal bli så kos. Er litt kjedelig å gå hjemme alene merker jeg.

I morra er det tid for vekstkontroll og vi skal få hilse på veslemor igjen❤️

Gratulerer med vel overstått glukosebelastningstest, og ingen svangerskapsdiabetes:joyful: Kose deg masse i påsken:chicken::bunny

25+3 og vekstkontroll

Alt var tipp topp på vekstkontroll i dag.
Hun vokser som hun skal, og alt så helt toppers ut.
Hun ligger helt perfekt på vekstkurven og veier mellom 815 og 890 g❤️ alle målinger var perfekte. Så letta! ❤️
Hun lå 3% over gjennomsnittet, så dette kunne ikke vært bedre. Veldig aktiv og fin lita snuppe vi har, som vokser og trives i magehuset.
Vi så hun drakk fostervann og at hun hikka i dag:love7

Herregud jeg er helt forelska i dette lille vesenet!!!❤️
IMG_5270.jpeg

25+3 og vekstkontroll

Alt var tipp topp på vekstkontroll i dag.
Hun vokser som hun skal, og alt så helt toppers ut.
Hun ligger helt perfekt på vekstkurven og veier mellom 815 og 890 g❤️ alle målinger var perfekte. Så letta! ❤️
Hun lå 3% over gjennomsnittet, så dette kunne ikke vært bedre. Veldig aktiv og fin lita snuppe vi har, som vokser og trives i magehuset.
Vi så hun drakk fostervann og at hun hikka i dag:love7

Herregud jeg er helt forelska i dette lille vesenet!!!❤️
Vis vedlegget 458577
Ååååå så vakker!! :D så glad på deres vegne!

Så nydelig! Det er helt magisk å se de sånn på ul ❤️ og så mange gode nyheter. Hurra!!! ❤️ God påske!

27+0

Og der var man gått inn i siste trimester. Herregud så fort tiden går!! Synes ikke det er lenge siden jeg tok de første testene:wideyed:

Formen er bra. Begynner å bli litt tyngre å sove, fordi det er litt tungt å snu seg om natta. Og jeg snur meg ørten ganger. Tror jeg vekker samboer hver gang også, for kommer noen lyder fra meg:hilarious:

Men ellers er formen fin. Prøver å komme meg ut på et par gåturer i uka, selv om pusten absolutt ikke er der lenger. Men det gjør uansett godt.

Veslemor er aktiv i magehuset. Noen dager er det helt texas nedi der, mens andre dager er det mer «dunke» følelser. Så tyder på at hun fortsatt noen dager har snudd seg og sparker innover.

Jeg er så spent på hvem hun er! Gleder meg helt enormt til hun kommer❤️

Ha en fin lørdag alle sammen❤️

28+3

Vi har to pusegutter som er brødre❤️

I dag har vært en tøff dag. Våknet opp, og ingen av pusene hadde vært på døra og maset om at vi skulle stå opp.

Sto derfor opp, og da kom begge pusegutta inn i gangen. Faste rutiner hvor minste broren alltid åpner døra inn til badet for å bli kost og kose seg på det varme golvet mens jeg fikser meg. Det gjorde han også i dag.

Jeg gjør meg klar og de forventer da å få mat på kjøkkenet. Begge går og stryker seg rundt beina mine i det jeg fikser maten dems.

De spiser begge to og vil ut for å ta sin vanlige morgentur. De er ute en liten stund. Og når han minste kommer inn igjen, legger jeg merke til at han puster veldig tungt. Hele magen blåser seg opp og jeg begynner å telle respirasjon. Jeg telte til over 50 trekk i minuttet, og kattene skal normalt ligge på 20-30 i minuttet.
Samboer ringer dyrlegen og vi får beskjed om å komme med en gang.

Vi drar av sted til dyrlegen med lille gutt. Der blir det tatt røntgen, og den viser dessverre at lille vennen vår hadde masse vann i lungene. Mest sannsynlig akutt hjertesvikt eller kreft i brystet.
Vi kunne gi det en sjans med spesialister for å hjelpe han, men uten noen som helst garanti for at det fantes noe å gjøre for han. Vi måtte handle raskt, for han var veldig dårlig i pusten sin stakkar.

Så vi tok avgjørelsen på å få la han slippe. Det var også det dyrlegen anbefalte. Men fy fader så vondt det gjør:sad010
Han sovnet rolig og stille inn i armene til meg og samboer.
Vi tok han med oss hjem og lot broren også få ta farvel, før vi begravde han i hagen ved syrinbusken han hang så mye ved❤️

Små poter setter dype spor! :sad010

Vi kommer til å savne deg verdens beste, snilleste, kosete og dyrebare lille venn. Åtte år med deg, var altfor lite. Sov godt lille bestevennen vår:Heartred

IMG_5507.jpeg

Last edited:
26+3

Vi har to pusegutter som er brødre❤️

I dag har vært en tøff dag. Våknet opp, og ingen av pusene hadde vært på døra og maset om at vi skulle stå opp.

Sto derfor opp, og da kom begge pusegutta inn i gangen. Faste rutiner hvor minste broren alltid åpner døra inn til badet for å bli kost og kose seg på det varme golvet mens jeg fikser meg. Det gjorde han også i dag.

Jeg gjør meg klar og de forventer da å få mat på kjøkkenet. Begge går og stryker seg rundt beina mine i det jeg fikser maten dems.

De spiser begge to og vil ut for å ta sin vanlige morgentur. De er ute en liten stund. Og når han minste kommer inn igjen, legger jeg merke til at han puster veldig tungt. Hele magen blåser seg opp og jeg begynner å telle respirasjon. Jeg telte til over 50 trekk i minuttet, og kattene skal normalt ligge på 20-30 i minuttet.
Samboer ringer dyrlegen og vi får beskjed om å komme med en gang.

Vi drar av sted til dyrlegen med lille gutt. Der blir det tatt røntgen, og den viser dessverre at lille vennen vår hadde masse vann i lungene. Mest sannsynlig akutt hjertesvikt eller kreft i brystet.
Vi kunne gi det en sjans med spesialister for å hjelpe han, men uten noen som helst garanti for at det fantes noe å gjøre for han. Vi måtte handle raskt, for han var veldig dårlig i pusten sin stakkar.

Så vi tok avgjørelsen på å få la han slippe. Det var også det dyrlegen anbefalte. Men fy fader så vondt det gjør:sad010
Han sovnet rolig og stille inn i armene til meg og samboer.
Vi tok han med oss hjem og lot broren også få ta farvel, før vi begravde han i hagen ved syrinbusken han hang så mye ved❤️

Små poter setter dype spor! :sad010

Vi kommer til å savne deg vedens beste, snilleste, kosete og dyrebare lille venn. Åtte år med deg, var altfor lite. Sov godt lille bestevennen vår:Heartred

Vis vedlegget 459984
Off det er så trist når våre følgesvenner forlater oss, og så altfor tidlig :sad010:Heartpink Sender deg en stor klem og mye omtanke :Heartpink

Uff, kondolerer så mye med tapet av pus :sad002 :Heartred De etterlater seg et enormt tomrom:sad010 Mistet ene Katten vår i fredags grunnet påkjørsel, så hun måtte avlives da skadene var for omfattende:sad015 Hun ligger begravd oppe i engen bak huset❤️ Hun ble 10 år. Er helt forferdelig trist å miste dem, er jo et kjært familiemedlem:sad010

Uff, kondolerer så mye med tapet av pus :sad002 :Heartred De etterlater seg et enormt tomrom:sad010 Mistet ene Katten vår i fredags grunnet påkjørsel, så hun måtte avlives da skadene var for omfattende:sad015 Hun ligger begravd oppe i engen bak huset❤️ Hun ble 10 år. Er helt forferdelig trist å miste dem, er jo et kjært familiemedlem:sad010
Takk det samme❤️ ja de gjør det. Og han her hadde en helt spesiell og egen personlighet, aldri vært borti makan. Så det blir et enormt tomrom. Bare håper broren tar det fint❤️
8 og 10 år er ingen alder på pusekattene. Samboer tar det også tungt…han sa til og med: «jeg tror nesten jeg tar det tyngre når de firbeinte i familien blir borte jeg» :sad010 :Heartred Har grått så mye i dag, at jeg er helt utslitt…uff…

Åh, nå måtte jeg felle en tåre. Føler veldig med deg. Avlivet hunden vår for ett år siden. Da hadde jeg hatt han siden jeg var 22 og han hadde jo vært med på hele voksenlivet mitt. Han var jo på en måte mitt første barn, og det er så utrolig vondt å miste dem :sorry: kondolerer så mye! :Heartred

Back
Topp