Symptomtråd ✨

Så bra! Kanskje du har morkaken litt foran åpningen eller noe? Jeg har i hvert fall det nå og blør gjerne litt etter samleie. Krysser fingrene for deg i morgen
Jeg hadde det for en stund siden, da blødde jeg i tre dager. Var inne til tidlig ordinær ultralyd uken etter (for en mnd siden) og da hadde morkaken flyttet seg foran på magen. Kanskje den går i ring :bag: Går det an? At det går tilbake foran åpningen igjen? Gjør kanskje det, siden den beveger seg så mye..

Last edited:
Jeg hadde det for en stund siden, da blødde jeg i tre dager. Var inne til tidlig ordinær ultralyd uken etter (for en mnd siden) og da hadde morkaken flyttet seg foran på magen. Kanskje den går i ring :bag: Går det an? At det går tilbake foran åpningen igjen? Gjør kanskje det, siden den beveger seg så mye..
Tror ikke den går helt rundt, men den trekker seg oppover når livmoren vokser i hvert fall. Leste at 93% av lavtliggende morkaker før uke 20 trekker seg opp til fødsel.

Noen som opplever ganske kraftige stikkinger i pupper og tidvis lysken også? Jeg kan ikke huske at jeg tenkte det var direkte smertefullt sist. Jeg er 16+0 i dag.

Noen flere som er svimle? Husker dette fra aller første svangerskap. Jeg kan lett bli svimmel om jeg står oppreist over en tid, etter å ha ligget. Det skjedde etter TOUL da vi ventet på NIPT-blodprøve og der skjedde en annen gang i påska også. Jeg blir svimmel, småkvalm og får en besvimelsesfølelse. Hjelper å drikke og å sette seg ned med hodet mellom beina. Det er litt ekkelt da, men jeg har ikke besvimt for jeg kjenner igjen signalene godt og klarer å forhindre besvimelse.
Ja, blir fort svimmel om eg røyser meg for fort, om eg går opp trappa for raskt eller bøyer hodet/ryggen ned og så opp igjen typ om eg skal plukke noko opp frå bakken.

Er tom for Xonvea så i dag kastet jeg opp igjen, men skal se om jeg allikevel klarer meg videre uten før jeg eventuelt ber om ny resept. Må uansett klare meg til fredag siden det er rød dag imorgen.

Noen som opplever ganske kraftige stikkinger i pupper og tidvis lysken også? Jeg kan ikke huske at jeg tenkte det var direkte smertefullt sist. Jeg er 16+0 i dag.
Ja. Mer for noen uker siden. Var veldig øm i brystene også.

14+ 5 her. Xonvea fra 1. mars Nylig klart å trappe ned fra 4 til 3 tabletter daglig. Trodde det skulle ha gitt seg litt mer til nå. To tidligere sv med dårlig form i starten, men dette er det verste. Har ganske god effekt heldigvis, men nå begynner det å gå noen tusen…

14+ 5 her. Xonvea fra 1. mars Nylig klart å trappe ned fra 4 til 3 tabletter daglig. Trodde det skulle ha gitt seg litt mer til nå. To tidligere sv med dårlig form i starten, men dette er det verste. Har ganske god effekt heldigvis, men nå begynner det å gå noen tusen…
Hør grusomst den medisinen skal være så dyr.

Uke 18. Ble kvalm av pasta (tross kvalme piller) og spydde på kvelden :( andre som blir kvalm av pasta?

Man kan faktisk få den på blå resept, da betaler man kun egenandel.
Har forstått det som at man ikke får det på blå resept før symptomene/behandling har vart over 12 uker. Stemmer ikke det?

Har forstått det som at man ikke får det på blå resept før symptomene/behandling har vart over 12 uker. Stemmer ikke det?
Det kan godt være.. vet bare om flere andre som har fått det på blå resept så verdt å høre m legen neste gang.

16+0:

- Kaster opp hvis jeg glemmer å ta Xonvea
- Må tisse oftere
- Magen er blitt en fast gravidmage og ikke en oppblåst luftmage
- Sulten
- Bekkensmerter ved mye aktivitet. Kjenner det både helt nederst i ryggen og hele veien fra rumpa/setet og ned mot lysken og lår.

Har økende smerter i korsryggen. Trenger å ligge i løpet av dagen. Mye å gjøre på jobb for tiden og å sitte så mye ved kontorpult er drepen for ryggen.. Håper det ikke bare blir verre herfra.

19+1
Har blitt mer kvalm i det siste, men tror det kan være fordi jeg har spist mindre enn normalt. Tilbake på en evig lang antibiotika kur som gjør meg trøtt og gir meg mindre matlyst.

Tett i nesa og dotter i ørene. Og litt bekkentrøbbel, men mye mindre kvalm og trøtt heldigvis! Uke 18+1.

Uke 18. av og til begynner jeg å halte på et ben. Får litt gangsperre eller noe. Er det dårlig blodsirkulasjon? Har andre sånne plager? Veldig irriterende og pinlig på jobb.

Back
Topp