Altså hvilken uke var du i og i hvilken uke fikk du time?
Jeg er 7+6 og har ikke hørt noe enda, man kan jo si at jeg er en smule utålmodig.
Jeg er 7+6 og har ikke hørt noe enda, man kan jo si at jeg er en smule utålmodig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var på første svangerskapskontroll 8+0, sendte da henvisning og innkallingen kom en eller to virkedager etter. Har fått time 13+0 på sykehuset.Altså hvilken uke var du i og i hvilken uke fikk du time?
Du kan ikke spørre legen om mulighet for å få før påske da? Kanskje legen kan skrive forespørsel i henvisningenHmm.. mener legen har sendt henvisning, men det var på torsdag, så får vel vente ut denne uka da. Håper veldig jeg får før påske ettersom jeg blir 12 uker midt i påska. Men det er vel kanskje for mye å håpe på, hehe.
Det var litt komisk ja! Jeg var på privat nå på lørdag, 11+2, tok fremdeles innvendig ultralyd da. Kanskje det er grunnen til at de venter til uke 13..? Men den vokser jo masse den lille på to uker, så kan være de ser mer ogKomisk, først svarte legen at henvisningen var sendt og like etterpå kom timen. Jeg er 13 uker på undersøkelsen, så det blir etter påske, men får vel tenke at det er ok. det kan jo være enklere å se på fosteret da enn i uke 11.
Alle henvisningene dine ligger inne på helsenorge appen så du kan se om de er sendt/mottatt osv.Jeg sendte melding til legen nå og spurte om det faktisk var sendt henvisning, så slipper jeg å lure.
Jeg vil heller ikke ta nipt test, takket du nei via Helsenorge til sykehuset eller hvordan gjorde du det?Jordmor sendte på onsdag da jeg var 8+0, fikk svar i dag mandag. Har takket nei til NIPT, men ultralyden blir i uke 12+3.
Egentlig skulle gynekologen jeg var hos i uke 7 søke, men tror han må ha glemt det for kom aldri opp noen henvisning.
Jordmor sendte på onsdag da jeg var 8+0, fikk svar i dag mandag. Har takket nei til NIPT, men ultralyden blir i uke 12+3.
Egentlig skulle gynekologen jeg var hos i uke 7 søke, men tror han må ha glemt det for kom aldri opp noen henvisning.
Jeg vil heller ikke ta nipt test, takket du nei via Helsenorge til sykehuset eller hvordan gjorde du det?

For min del vil jeg ha barnet uansett, ikke aktuelt med abort. Det er en liten sjans for at nipt kan gi feil svar sa de på film fra sykehuset, hvis blodet fra morkaken har kromosomfeil trenger ikke fosteret å ha det. Og for min del er det uaktuelt med fostervannsprøve. Det er egentlig grunnen. Skjønner at det er greit å være forberedt, men jeg vil heller tenke alt er bra også tar vi det som kommer om det skulle være noe galt.Lov til å spørre hvorfor dere ikke vil? Bare nysgjerrig for tenker mye på det med nipt selv ved en eventuell graviditet![]()
Takk for svar!! Ja er jo veldig dumt hvis man skulle bekymre seg uten grunn og så viser det seg at alt er fint! Er litt det som gjør meg usikker åFor min del vil jeg ha barnet uansett, ikke aktuelt med abort. Det er en liten sjans for at nipt kan gi feil svar sa de på film fra sykehuset, hvis blodet fra morkaken har kromosomfeil trenger ikke fosteret å ha det. Og for min del er det uaktuelt med fostervannsprøve. Det er egentlig grunnen. Skjønner at det er greit å være forberedt, men jeg vil heller tenke alt er bra også tar vi det som kommer om det skulle være noe galt.

Det er veldig liten sjans for trisomi. Men man vet jo selvfølgelig aldri.. det er faktisk større sjans for feil positiv svar på nipt enn at barnet er sykt.Takk for svar!! Ja er jo veldig dumt hvis man skulle bekymre seg uten grunn og så viser det seg at alt er fint! Er litt det som gjør meg usikker å![]()
Jeg sa i fra til både lege og jordmor. Må kanskje si ifra på sykehuset også.Jeg vil heller ikke ta nipt test, takket du nei via Helsenorge til sykehuset eller hvordan gjorde du det?
Hm. Jeg tenkte bare si det på sykehuset når jeg kommer dit.. men kanskje jeg burde si ifra førJeg sa i fra til både lege og jordmor. Må kanskje si ifra på sykehuset også.
Samme som Ninkinonk egentlig. Testen kan vise feil positive svar og da er neste steg innvasive prøver som gir sjanse for abort. Og jeg er mer redd for å miste barnet enn at det skal være trisomi. Ingen har noen garanti for å være frisk så det er ingen god grunn for meg til at barnet mitt ikke skal få se verden.Lov til å spørre hvorfor dere ikke vil? Bare nysgjerrig for tenker mye på det med nipt selv ved en eventuell graviditet![]()
Jordmor opplyste at jeg hadde rett på prøven og spurte «vil du det?», så da var det anledning for å si nei. Det kom sikkert med på pairene som ble sendt, men man vet jo aldri.Hm. Jeg tenkte bare si det på sykehuset når jeg kommer dit.. men kanskje jeg burde si ifra før