Mars 2025

Hva er deres erfaringer med Gonal F? Jeg er så kvalm etter 2 dager med sprøyta, og den lukter helt forferdelig, og jeg kjenner smaken av sprøyta i munnen rett etter jeg har satt den. Er jeg den eneste? Jeg har jo sikkert lavere dose enn alle her i tillegg, med 112,5 bare

Hva er deres erfaringer med Gonal F? Jeg er så kvalm etter 2 dager med sprøyta, og den lukter helt forferdelig, og jeg kjenner smaken av sprøyta i munnen rett etter jeg har satt den. Er jeg den eneste? Jeg har jo sikkert lavere dose enn alle her i tillegg, med 112,5 bare
Høres kjent ut. Jeg var ganske dårlig hele stimuleringsperioden. Men jeg sto på gigadose med Gonal-F (450IE). Kjenner meg igjen i det du skriver. I tillegg var jeg trøtt, svimmel og hadde hodepine. Pluss noen dager med diaré. Syntes også det luktet utrolig kjemisk da jeg var på do og tisset. Og det gir jo mening etter å ha snakket med annen lege som sier dosen antakelig var unødvendig stor, og siden jeg har kjempe lav AMH, så tisset jeg ut igjen overskuddet av medisinen. Spent på neste runde med ny medisin. Kommer til å be om sykmelding mye før! Får bare se hvordan denne syklusen ender. 6dpo i dag, og tiden snegler seg avgårde :bag:

Høres kjent ut. Jeg var ganske dårlig hele stimuleringsperioden. Men jeg sto på gigadose med Gonal-F (450IE). Kjenner meg igjen i det du skriver. I tillegg var jeg trøtt, svimmel og hadde hodepine. Pluss noen dager med diaré. Syntes også det luktet utrolig kjemisk da jeg var på do og tisset. Og det gir jo mening etter å ha snakket med annen lege som sier dosen antakelig var unødvendig stor, og siden jeg har kjempe lav AMH, så tisset jeg ut igjen overskuddet av medisinen. Spent på neste runde med ny medisin. Kommer til å be om sykmelding mye før! Får bare se hvordan denne syklusen ender. 6dpo i dag, og tiden snegler seg avgårde :bag:
Så bra det er normalt, begynte å lure litt nemlig, for leser at så mange ikke har noen bivirkninger! Lurt å be om sykemelding før. Krysser fingrene for at denne syklusen ender med graviditet for deg :Heartred

Hvilken dose FSH får dere? Jeg får 112,5IE Gonal F, fordi de er redde for at jeg skal bli overstimulert. Er så stressa for at det skal bli avbrutt av et eller annet denne gangen og. Har noen erfaring med om lav dose stimulering har funket eller ikke funket?
Jeg fikk 125 Gonal F. Jeg er 40år har AMH rundt 14. For min del valgte de så pass lav dose fordi jeg responderte bedre enn forventet på Fostimon før insemineringsforsøk (insemineringsforsøket ble avbrutt grunnet fare for flerlinger). På uttak etter GonalF 125 fikk jeg ut 10 egg, 3 ble befruktet. Fikk satt inn ett på dag tre som endte i kjemisk, og har en blasto på frys. Du er jo yngre enn meg så du har sikkert bedre eggkvalitet og får ut flere egg enn jeg fikk. Håper det fungerer for deg denne runden :Heartpink :Heartpink:Heartpink

Jeg fikk 125 Gonal F. Jeg er 40år har AMH rundt 14. For min del valgte de så pass lav dose fordi jeg responderte bedre enn forventet på Fostimon før insemineringsforsøk (insemineringsforsøket ble avbrutt grunnet fare for flerlinger). På uttak etter GonalF 125 fikk jeg ut 10 egg, 3 ble befruktet. Fikk satt inn ett på dag tre som endte i kjemisk, og har en blasto på frys. Du er jo yngre enn meg så du har sikkert bedre eggkvalitet og får ut flere egg enn jeg fikk. Håper det fungerer for deg denne runden :Heartpink :Heartpink:Heartpink
Åh så godt å høre! Hvilken dag fikk du egguttak da? Håper jeg responderer like bra som deg! Skal du ha fryseforsøk denne måneden?

Så bra det er normalt, begynte å lure litt nemlig, for leser at så mange ikke har noen bivirkninger! Lurt å be om sykemelding før. Krysser fingrene for at denne syklusen ender med graviditet for deg :Heartred
Ja, det sa de på klinikken til meg også. At de fleste ikke fikk bivirkninger av Gonal-f. Men jeg fikk en hel haug så går jo absolutt an :bag:

Takk :Heartpink det håper jo jeg også. Men jeg føler jeg går i en litt sånn utafor meg selv verden og observerer fra utsiden alt jeg driver med for å få et barn til. Samtidig som den som observerer vet veldig godt at det blir ingen søsken på datteren min. En veldig rar følelse. Men tross dette har jeg begynt å ta Cyclogest jeg har to overs etter IVF forsøket for å prøve å gjøre lutealfasen lang nok til å gi et evt befruktet egg best mulig sjanse for å feste seg. Føles som jeg er to personer i en :whacky011

Ja, det sa de på klinikken til meg også. At de fleste ikke fikk bivirkninger av Gonal-f. Men jeg fikk en hel haug så går jo absolutt an :bag:
Så uheldig! Du hadde jo stor dose da, og jeg tror jeg er veldig sensitiv for medisiner
Takk :Heartpink det håper jo jeg også. Men jeg føler jeg går i en litt sånn utafor meg selv verden og observerer fra utsiden alt jeg driver med for å få et barn til. Samtidig som den som observerer vet veldig godt at det blir ingen søsken på datteren min. En veldig rar følelse. Men tross dette har jeg begynt å ta Cyclogest jeg har to overs etter IVF forsøket for å prøve å gjøre lutealfasen lang nok til å gi et evt befruktet egg best mulig sjanse for å feste seg. Føles som jeg er to personer i en :whacky011
Så slitsomt å ha det sånn, men jeg håper du tar feil og at datteren din får søsken :Heartred Håper cyclogest hjelper og at det går nå. Hvor lenge er det til du kan teste?

Så uheldig! Du hadde jo stor dose da, og jeg tror jeg er veldig sensitiv for medisiner

Så slitsomt å ha det sånn, men jeg håper du tar feil og at datteren din får søsken :Heartred Håper cyclogest hjelper og at det går nå. Hvor lenge er det til du kan teste?
Ja. Det er ganske slitsomt. Hvis der blir et nytt IVF forsøk, så kommer jeg til å bli sykmeldt med en gang. Selv om det er ny medisin. Orker ikke gå å føle meg så elendig, har fullt kjør i hodet og i tillegg liksom skulle klare å fokusere på jobb. Det gikk så dårlig sist, så denne gangen orker jeg ikke det rett og slett.
Jeg er 7dpo i dag. IKM på fredag sier fertility friend. Hadde den eggløsning. Først på dag 19, så jeg er allerede en dag lenger enn vanlig syklus, men kroppen har tullet så mye siden SA i mai i fjor. Så tenker jeg tar Cyclogest hvertfall i 5 dager til. Også får vi se. Vanligvis ville jeg nok testet alt i dag, men jeg har blitt litt sånn ambivalent til det og tenker at det er jo ingen vits i, den er jo bare negativ uansett. Føler jeg på en litt dårlig plass om dagen. Hjelper å henge her inne. Føler seg ikke så alene. Også er det så gledelig når det er folk som har prøvd og kjempet for å bli gravide, også plutselig skjer det :)

Ja. Det er ganske slitsomt. Hvis der blir et nytt IVF forsøk, så kommer jeg til å bli sykmeldt med en gang. Selv om det er ny medisin. Orker ikke gå å føle meg så elendig, har fullt kjør i hodet og i tillegg liksom skulle klare å fokusere på jobb. Det gikk så dårlig sist, så denne gangen orker jeg ikke det rett og slett.
Det er veldig forståelig!! Jeg er student, så er heldig der, men hadde nok ikke orket en jobbhverdag uten sykemelding når jeg holder på med det her.
Jeg er 7dpo i dag. IKM på fredag sier fertility friend. Hadde den eggløsning. Først på dag 19, så jeg er allerede en dag lenger enn vanlig syklus, men kroppen har tullet så mye siden SA i mai i fjor. Så tenker jeg tar Cyclogest hvertfall i 5 dager til. Også får vi se. Vanligvis ville jeg nok testet alt i dag, men jeg har blitt litt sånn ambivalent til det og tenker at det er jo ingen vits i, den er jo bare negativ uansett.
Så spennende, krysser fingrene for at det går!! Utrolig kjedelig at kroppen har tullet så lenge.. skjønner hva du mener, fått litt dårlig følelsene av å teste tidlig selv.
Føler jeg på en litt dårlig plass om dagen. Hjelper å henge her inne. Føler seg ikke så alene. Også er det så gledelig når det er folk som har prøvd og kjempet for å bli gravide, også plutselig skjer det :)
Så trist, men bra du synes det hjelper. Jeg er enig i at det er deilig å ikke føle seg alene når man snakker her. Ja det er så fint når det skjer, jeg bare klarer ikke tro på at det skal skje med meg selv, virker helt umulig etter å ha prøvd så lenge!

Det er veldig forståelig!! Jeg er student, så er heldig der, men hadde nok ikke orket en jobbhverdag uten sykemelding når jeg holder på med det her.

Så spennende, krysser fingrene for at det går!! Utrolig kjedelig at kroppen har tullet så lenge.. skjønner hva du mener, fått litt dårlig følelsene av å teste tidlig selv.

Så trist, men bra du synes det hjelper. Jeg er enig i at det er deilig å ikke føle seg alene når man snakker her. Ja det er så fint når det skjer, jeg bare klarer ikke tro på at det skal skje med meg selv, virker helt umulig etter å ha prøvd så lenge!
Det er greit da. Styrer dagene litt mer selv som student. Jeg merket at jeg ikke klarte å være påskrudd i det hele tatt på jobb. Kjentes som et ganske stort nederlag i seg selv. Har heldigvis en veldig fin fastlege som passer på.

Det er akkurat det. Når man har hatt så utrolig mange negative tester, så hvorfor skulle det være annerledes nå. Jeg mister litt mer troa for hver gang hvertfall. Har du prøvd lenge?

@Overtenker40 og @Gravid

Jeg kjenner meg veldig igjen, både i følelsen av å være mindre alene her og følelsen av at graviditet ikke kommer til å skje meg- selvom jeg ser at det skjer for mange andre. Som har strevd både lengre og opplevd verre ting enn meg.

Men så er det likevel dette lille håpet da. Om at kanskje, bare kanskje kan det gå likevel :Heartred Det er uansett godt å komme inn hit å vite at her inne er det mange som har troa på dine vegne, selvom du ikke alltid har det selv…

Last edited:
Det er greit da. Styrer dagene litt mer selv som student. Jeg merket at jeg ikke klarte å være påskrudd i det hele tatt på jobb. Kjentes som et ganske stort nederlag i seg selv. Har heldigvis en veldig fin fastlege som passer på.
Det er veldig forståelig :Heartred
Det er akkurat det. Når man har hatt så utrolig mange negative tester, så hvorfor skulle det være annerledes nå. Jeg mister litt mer troa for hver gang hvertfall. Har du prøvd lenge?
Ja jeg er helt enig. Vi har prøvd siden august 2023, men ble gravid med en gutt nesten med en gang som døde og ble født da jeg var halvveis, og siden det har jeg ikke fått én positiv test. Hvor lenge har du prøvd?

@Overtenker40 og @Gravid

Jeg kjenner meg veldig igjen, både i følelsen av å være mindre alene her og følelsen av at graviditet ikke kommer til å skje meg- selvom jeg ser at det skjer for mange andre. Som har strevd både lengre og opplevd verre ting enn meg.

Men så er det likevel dette lille håpet da. Om at kanskje, bare kanskje kan det gå likevel :Heartred Det er uansett godt å komme inn hit å vite at her inne er det mange som har troa på dine vegne, selvom du ikke alltid har det selv…
Det er veldig godt poeng, det hjelper veldig:Heartred Hvor lenge har du prøvd nå?

Ja jeg er helt enig. Vi har prøvd siden august 2023, men ble gravid med en gutt nesten med en gang som døde og ble født da jeg var halvveis, og siden det har jeg ikke fått én positiv test. Hvor lenge har du prøvd?
Unnskyld hvis du har sagt dette før, men har du sjekket for betennelse (kronisk endometritt) eller tatt hysteroskopi?

Unnskyld hvis du har sagt dette før, men har du sjekket for betennelse (kronisk endometritt) eller tatt hysteroskopi?
Nei null stress, jeg går i surr i hva folk har sagt og ikke selv:hilarious: Jeg har ikke tatt endometrietest, men jeg har gått på Doxicyclin i 14 dager og fått prednisolon likevel. Har spurt to gynekologer om jeg kan få hysteroskopi, men begge har sagt at det ser så fint ut at det ikke er nødvendig:) Jeg synes det er et mysterium at jeg ikke blir gravid, vært gravid to ganger, første gang ved uhell (tok abort, var 19 år) og andre gang med sønnen vår som døde. Føler det må handle om at jeg er helt full av angst og sorg etter fødselen?

Åh, kjære vene. Det hørtes helt grusomt ut!:Heartpink Jeg håper så inderlig at mars blir deres mnd. for en julegave det ville blitt :Heartpink

Vi har prøvd i overkant av et år. Startet så fort jeg fikk tilbake mensen etter fødsel (har en datter som blir 2 i mai :Heartpink). Så det egentlig ikke kjempelenge, men det føles som en evighet fordi tiden tikker og går, og alderen er ikke på min side. På flere måter. En av ulempene med å treffe mannen i sitt liv senere i livet rett og slett. Jeg trodde egentlig ikke jeg ville ha barn. Men han ønsket barn og etter å ha tenkt meg om en stund så jeg vi kunne gjøre noen forsøk. Jeg trodde vel egentlig at jeg var for gammel allerede da. Men da satt det på første forsøk. Og jeg har endret meg helt og skulle ønske hadde møtt ham før så vi kunne hatt en helt flokk. Men når ting er som de er så er jeg veldig glad for 1, men ønsker virkelig en til, så de kan være 2.

Åh, kjære vene. Det hørtes helt grusomt ut!:Heartpink Jeg håper så inderlig at mars blir deres mnd. for en julegave det ville blitt :Heartpink
Tusen takk:Heartred Håper det samme for dere:Heartred
Vi har prøvd i overkant av et år. Startet så fort jeg fikk tilbake mensen etter fødsel (har en datter som blir 2 i mai :Heartpink). Så det egentlig ikke kjempelenge, men det føles som en evighet fordi tiden tikker og går, og alderen er ikke på min side. På flere måter. En av ulempene med å treffe mannen i sitt liv senere i livet rett og slett.
Skjønner at du føler det, jeg krysser fingrene for at det går for dere snart!!
Jeg trodde egentlig ikke jeg ville ha barn. Men han ønsket barn og etter å ha tenkt meg om en stund så jeg vi kunne gjøre noen forsøk. Jeg trodde vel egentlig at jeg var for gammel allerede da. Men da satt det på første forsøk. Og jeg har endret meg helt og skulle ønske hadde møtt ham før så vi kunne hatt en helt flokk. Men når ting er som de er så er jeg veldig glad for 1, men ønsker virkelig en til, så de kan være 2.
Skjønner godt at du har de tankene, man blir jo helt tullete når man ønsker å bli gravid, føles som det viktigste i verden. Fikk du datteren din gjennom IVF, eller gikk det på første forsøk naturlig?

@Overtenker40 og @Gravid

Det er akkurat det det er. Det lille håpet. Som gjør at men tenker over alle små endringer fra dag til dag. Og selv om testen skulle være helt blenda, så kan det jo være for tidlig… osv.

Og samtidig så er jeg så takknemlig for det lille håpet. For uten det hadde man jo droppet å utsette seg for alt dette for lenge siden. Og det kjennes jo ikke godt det heller. Jeg heier på oss alle. Og krysser fingrene for livets julegaver i 2025:Heartpink

Det er akkurat det det er. Det lille håpet. Som gjør at men tenker over alle små endringer fra dag til dag. Og selv om testen skulle være helt blenda, så kan det jo være for tidlig… osv.
Apropos dette, jeg kjøpte juleklær i størrelse nyfødt istad, i tilfelle det går nå med IVF. Hater litt at jeg gjør det, for føler jeg jinxer det og ikke blir gravid nå "bare fordi jeg var for optimistisk". Er det bare jeg som teker sånn?

Tusen takk:Heartred Håper det samme for dere:Heartred

Skjønner at du føler det, jeg krysser fingrene for at det går for dere snart!!

Skjønner godt at du har de tankene, man blir jo helt tullete når man ønsker å bli gravid, føles som det viktigste i verden. Fikk du datteren din gjennom IVF, eller gikk det på første forsøk naturlig?
Det gikk på første forsøk naturlig. Eller, egentlig på et ligg. Var et ganske halvhjertet forsøk fordi vi hadde ikke peiling på eggløsning og sånne ting. Det var en enklere verden. Pga. alder var jeg forberedt på at det skulle bli vanskeligere med nummer 2. Men ikke at det skulle bli så vanskelig:bag:

Har klinikken sagt noe om hva de tror er grunne til at du ikke blir gravid på nytt eller? Skulle jo tro det var god mulighet for deg å bli det ganske kjapt :Heartpink

Back
Topp