Tilvekst kontroll

N-40484132

Flørter med forumet
Var i dag uke 32 på kontroll, di sier hun ligger under 6% (men har hatt andre små barn, så helt normalt for meg syntes jeg. Stusset på di sa vekten var ca 1780 å i følge denne appen, er det helt normalt. I følge andre apper litt lite… ny kontroll om 2 uker visst

Kanskje de mente 6% under gjennomsnittet? Vet mange får vite det på den måten, mens på sykehuset mitt da jeg var på vekstkontroller brukte de percentil (min lå på rundt 90%)

Kanskje de mente 6% under gjennomsnittet? Vet mange får vite det på den måten, mens på sykehuset mitt da jeg var på vekstkontroller brukte de percentil (min lå på rundt 90%)
Kansje, hvertfall 6% under hun sa. Me di skal følge med på at hun følger den kurven å ikke daler..

Kansje, hvertfall 6% under hun sa. Me di skal følge med på at hun følger den kurven å ikke daler..
Ja da mente hun nok 6% under gjennomsnittet, for 6 percentil hadde vært ganske lite :smiley-ashamed004 Men å være rett under snittet gjør ikke noe, det viktigste uansett str på barnet er jo at de følger sin egen kurve. Min som var rundt 90% percentil på flere vekstkontroller kom ut 3 kg, og har vært en petite jente siden :hilarious:

Jeg vsr
Var i dag uke 32 på kontroll, di sier hun ligger under 6% (men har hatt andre små barn, så helt normalt for meg syntes jeg. Stusset på di sa vekten var ca 1780 å i følge denne appen, er det helt normalt. I følge andre apper litt lite… ny kontroll om 2 uker visst
Jeg var på vekstkontroll 31+3 og han ble estimert til å veie 1760g og +6 prosent

Er denne vekstkontrollen gjort med UL eller symfysemål? Min erfaring ved forrige graviditet er at det er stor forskjell på dette. Symfysemål sier egentlig ikke så mye.

Er denne vekstkontrollen gjort med UL eller symfysemål? Min erfaring ved forrige graviditet er at det er stor forskjell på dette. Symfysemål sier egentlig ikke så mye.
Med ultralyd ;) skal på ny ul om 2 uker pga litt lav vekt (kan tilføye at jeg har 6barn fra før å di har vært fra 2550 (født i uke 36+4 noen i mellom der å største 3140 så får nok ikke veldig store. Di vil bare se at hun ligger på kurven å ikke dabber av

Tror det er så personavhengig. Får ofte motstridende beskjeder.

Men det skader jo ikke å få ekstra kontroll, bruker jeg å trøste meg med.

Ja etter sist ultralyd fikk jeg inntrykk av at di vil følge opp pga 6søsken alle født mellom 2550-3140 var små. Så tror di vil følge med på om hun plutselig slutter å vokse (di mistenker at det kan ha skjedd med dem andre )

Var på ultralyd 32+2, hun ble målt til 1880 gram og 3 % over gjennomsnittet (som de sa at de egentlig vil kalle gjennomsnittlig). Så høres riktig ut at 1780 var rett under gjennomsnittet.

Back
Topp