Reise til syden

Hjemmemamma

Betatt av forumet
Vi har bestilt oss tur til Kreta i juli. Denne turen bestilte vi før positiv test. Noen andre som har vært i syden før når man er så langt på vei? :hilarious: (24-25 uker) Jeg bekymrer meg litt for varmen og sola. Samtidig vet jeg jo at folk fra varmere strøk blir gravide de også.

Vi har bestilt oss tur til Kreta i juli. Denne turen bestilte vi før positiv test. Noen andre som har vært i syden før når man er så langt på vei? :hilarious: (24-25 uker) Jeg bekymrer meg litt for varmen og sola. Samtidig vet jeg jo at folk fra varmere strøk blir gravide de også.
Sniker fra juli

Ikke vært selv, men har flere bekjente som har vært det - og det går helt fint. Er bare å unngå varmen midt på dagen om det er ubehagelig, drikke masse vann og være påpasselig med mat, så er det visst helt nydelig med syden som gravid :love017

Vi var på klatreferie i uke 29-31 sist, gikk helt fint. Var hetebølge samtidig, men bare drakk masse :)

Jeg var også i juli da jeg hadde termin i oktober med jenten min. Det gikk helt fint :) følg retningslinjer og unngå steikende hete blir fort veldig varm i juli. Snakk gjerne med jordmoren din og finn ditt nærmeste «sykehus» der du skal bo om noe skulle oppstå noe der nede.

Jeg har også vært på Kreta samme tid når jeg hadde termin i september. Gikk helt fint og kunne gjort det igjen.

Veldig lyst til å dra til syden i sommer selv, det er egentlig planlagt allerede :love017

Ikke reist like sent men i uke 7-9 og 11-13 i tidligere svangerskap. Ikke noe problem. Lytt til kroppen og ta pauser fra sola når du trenger det. Bad og drikk godt.
Reiser nå i sommer i uke 16-18, gleder meg!
Husk helsekort og ei god reiseforsikring, så skal alt gå fint :)

Aldri reist under svangerskap. Men det viktigste blir vel å ta gode pauser i skyggen. Skal ut å reise nå når jeg er i uke 14, også skal jeg egentlig ut å reise når jeg er i uke 34. Har nor erfaring å reise så sent? :)

Aldri reist under svangerskap. Men det viktigste blir vel å ta gode pauser i skyggen. Skal ut å reise nå når jeg er i uke 14, også skal jeg egentlig ut å reise når jeg er i uke 34. Har nor erfaring å reise så sent? :)
En venninne skal reise i uke 34 for å gifte seg (uplanlagt graviditet og bryllupet er i Spania). Hun er tredjegangs og har masse erfaring med å reise, og hun er ikke litt stressa engang :knegg:

Bare husk å ta med bevis på at du er 34 uker på vei, så slipper du å bli nektet ombordsstigning, noe de gjør om de mistenker at du er 37 uker(?) på vei :Heartred

En venninne skal reise i uke 34 for å gifte seg (uplanlagt graviditet og bryllupet er i Spania). Hun er tredjegangs og har masse erfaring med å reise, og hun er ikke litt stressa engang :knegg:

Bare husk å ta med bevis på at du er 34 uker på vei, så slipper du å bli nektet ombordsstigning, noe de gjør om de mistenker at du er 37 uker(?) på vei :Heartred
Ikke sant :p Kanskje jeg faktisk kan gjennomføre ferien som planlagt da :gen014
Da må jeg bare huske bevis på at jeg er i uke 34 :happy: Kjedelig om jeg blir nektet ombordsstigning :smiley-ashamed004

Back
Topp