Majaflyfly
Glad i forumet
Mange gode klemmer og tanker til deg 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Hadde virkelig håpet det gikk veien denne gangen!
Men som du sier selv, tenk at dere faktisk ble gravide da, det er jo noe å ta med seg på veien videre! Se den store heiagjengen din da, heier deg frem og støtter uansett! 
Dere er bare fantastiske 
.
. Får nesten lyst til å si «Kom igjen, dere! Nå kjører vi!» 

Helt imponert over hvor sterk du er - virkelig til stor inspirasjon!Klar for å brette opp ermene
Tusen takk for den overveldende støtten og omtanken, alle sammenDere er bare fantastiske
Jeg har tillatt meg å ha en giddeløs dag i dag, og jeg har fortært en hel pakke Freia påskeegg, bare fordi.
Men nå har jeg resatt alle gravidapper, omstilt meg fra oktoberforumet til prøverforumet igjen, og kastet alle gamle tester (både utgåtte eggløsningstester og noen flere utgåtte graviditetstester jeg fant i ryddingen). Det føltes som en slags renselsesprosess. Så nå er jeg klar for å fylle skapene med nye tester, og ta imot en ny syklus, når enn den måtte komme!
I det jeg «bretter opp ermene» for en ny prøveperiode, føler jeg nesten at dette er en «team effort», og at det er noe jeg gjør sammen med dere, siden dere på en måte «står ved min side i tykt og tynt». Får nesten lyst til å si «Kom igjen, dere! Nå kjører vi!»
![]()
heier masse på deg! Snart må den sitte hele veien 
Fine gode kloke deg. Den eller de som får deg som mamma blir så utrolig heldigKlar for å brette opp ermene
Tusen takk for den overveldende støtten og omtanken, alle sammenDere er bare fantastiske
Jeg har tillatt meg å ha en giddeløs dag i dag, og jeg har fortært en hel pakke Freia påskeegg, bare fordi.
Men nå har jeg resatt alle gravidapper, omstilt meg fra oktoberforumet til prøverforumet igjen, og kastet alle gamle tester (både utgåtte eggløsningstester og noen flere utgåtte graviditetstester jeg fant i ryddingen). Det føltes som en slags renselsesprosess. Så nå er jeg klar for å fylle skapene med nye tester, og ta imot en ny syklus, når enn den måtte komme!
I det jeg «bretter opp ermene» for en ny prøveperiode, føler jeg nesten at dette er en «team effort», og at det er noe jeg gjør sammen med dere, siden dere på en måte «står ved min side i tykt og tynt». Får nesten lyst til å si «Kom igjen, dere! Nå kjører vi!»
![]()
Ånei... Så trist!!Ny abort
Da var jeg ferdig på ultralyd, og hun kunne konstatere at jeg hadde abortert. Det var jo ikke helt uventet. Den gode nyheten var at hun ikke kunne se noen tegn til svangerskap utenfor livmor, som var det jeg var mest bekymret for. Hun sa at det så ut til at ny syklus var i anmarsj, og at det bare er å kjøre på med prøving igjen allerede da. Så det er jo bra. Da blir det forhåpentligvis bare én prøveperiode jeg vil komme til å ha gått glipp av som følge av denne graviditeten.
Selv om det selvsagt er kjipt at spira nok en gang ikke satt hele veien, er det veldig oppløftende at jeg på nytt opplevde å få positiv graviditetstest! Det tyder på at det fortsatt er mulig. Og jeg kom lenger denne gangen enn jeg har gjort tidligere! Mange opplever å få terminspire syklusen etter abort, så jeg har store forhåpninger til neste prøveperiode. Har allerede vært innom butikken og kjøpt med tre pakker Make Sure-tester for neste runde
. Må nok bestille noen nye eggløsningstester også.
Tusen takk til alle dere som har støttet og heiet! Det hjelper veldig å kjenne på at jeg ikke er alene![]()

Sender deg en god god klem!!
Dette var et tap for oktobergruppen også
godt du er ved godt mot og positivt innstiltHåper for degHurra for syklusdag 1!
Har begynt å blø ordentlig i dag, så da regner jeg dette som syklusdag 1 i ny prøveperiode
Hvis jeg er riktig heldig, kan jeg da faktisk være gravid igjen allerede om et par uker!Håper eggløsningen kommer til normal tid
![]()
Forløpet ditt denne gangen minner veldig om min andre abort, da jeg også fikk positiv test etter noe jeg trodde var mensen. Jeg tok en test bare for sikkerhetsskyld, og ble overrasket over at den var positiv! Men så målte jeg hcg, og fikk konstantert en abort da hcg var synkende. (Da dro jeg til gynekolog for å se om kroppen hadde klart å rydde opp selv, og gynekologen sa at alt var ute og at livmoren var tom. Men så fortsatte jeg å blø noen dager til, med vondt på den ene siden, så jeg mistenker at jeg hadde en graviditet utenfor livmor og at det var derfor testen ble så positiv til tross for mensen.) Og i syklusen etter denne aborten, ble jeg gravid med datteren min
Så jeg har virkelig troen på at det nå er din tur!! 
Håper jeg er like heldigTrist å lese at det ikke gikk denne gangen, men så godt å se pågangsmotet ditt. Jeg har virkelig troen på at det sitter neste gangForløpet ditt denne gangen minner veldig om min andre abort, da jeg også fikk positiv test etter noe jeg trodde var mensen. Jeg tok en test bare for sikkerhetsskyld, og ble overrasket over at den var positiv! Men så målte jeg hcg, og fikk konstantert en abort da hcg var synkende. (Da dro jeg til gynekolog for å se om kroppen hadde klart å rydde opp selv, og gynekologen sa at alt var ute og at livmoren var tom. Men så fortsatte jeg å blø noen dager til, med vondt på den ene siden, så jeg mistenker at jeg hadde en graviditet utenfor livmor og at det var derfor testen ble så positiv til tross for mensen.) Og i syklusen etter denne aborten, ble jeg gravid med datteren min
Så jeg har virkelig troen på at det nå er din tur!!
![]()
Det hadde vært helt fantastisk!Reine ppskekrimmenKlar for å brette opp ermene
![]()
. Det hadde vært helt fantastisk!
Jeg tenker om den ikke sitter snart, hva med en utredning? Tror det bare var seks måneder mellom de forskjellige. Jeg tok privat Hos Adrian.Jeg snakket med ei som meg ble gravid nå etter fylte 40, jeg har jo prøvd en stund. Og ingenting satt. Jeg har vært til utredning mange ganger. Men det som hjalp for min del var en oprasjon. De oppdaget polypper som førte til at deg ikke ville sette seg.
Helt utrolig at den ikke er funnet før.
Tror kroppen min tuller litt etter aborten
Hadde et håp om at noe hormonpåvirkning fra graviditeten skulle ha positiv effekt på denne prøveperioden, men begynner å mistenke at kanskje det motsatte er tilfellet.
Hadde hCG på 26 den 1. mars (CD 3 denne prøveperioden). Begynte å teste etter eggløsning tidlig (CD 7) for å kunne være sikker på at det var en reell stigning på testen, og ikke bare positiv test pga. hCG-rester. Pga. hCGen, var eggløsningstestene litt sterkere enn vanlig i starten av testingen, men fortsatt tydelig negative (pleier å være ca. 0.2 i Premom, men nå var de ca. 0.4). Fikk første positive test (like sterke streker) om kvelden 8. mars (CD 10), men med tanke på at noe sannsynligvis skyldtes hCG, tror jeg at den ikke egentlig ble positiv før dagen etter, da teststreken ble sterkere enn kontrollstreken. Så ble den svakere igjen, og negativ igjen dagen etter. Antar derfor at eggløsning var på CD 12, den 10. mars.
Ut ifra testene så alt ut til å være i rute med eggløsningen. Men det pussige er at jeg fortsatt har litt eggløsningsslim, og det pleier å gi seg ved eggløsning. Nå er jeg jo i teorien 2 DPO. Jeg har også fortsatt ømme bryster etter eggløsningen. Det startet CD 11 (dagen for positiv eggløsningstest), og varer fortsatt. Det hender jeg får ømme pupper en dag eller to rett etter eggløsning, og/eller et par dager før mensen. Men de få gangene jeg har hatt sammenhengende ømme pupper fra eggløsningen til mensen, har jeg definitivt ikke vært gravid (vet 100% sikkert pga. fravær av sex de gangene). Så nå mistenker jeg at jeg enten kanskje ikke har hatt eggløsning i det hele tatt, eller at hormonene er litt ute av balanse og danner et dårlig grunnlag for ny graviditet. Så det lukter så langt ikke suksess av denne prøveperioden…
Det som imidlertid ligner på forrige syklus, da jeg ble gravid i januar, er at jeg i dag har vært veldig trøtt og sliten, selv om jeg sov normalt antall timer i natt og ikke har gjort noe spesielt anstrengende. Slik var det også fra 3 DPO da jeg ble gravid i januar. I dag er jeg trolig bare 2 DPO, men jeg kan jo være 3 DPO i dag også, hvis den første positive eggløsningstesten faktisk var reell, og eggløsningen kom den dagen jeg hadde peak.
Vet ikke helt hva jeg skal tro. Håper på det beste, men mistenker at det er noe kluss denne runden. Fasiten kommer dessverre ikke før jeg kan begynne å teste om noen dager. Tror kanskje jeg skal ta første test litt tidlig denne runden, f.eks. 7 DPO, når testen uansett normalt skal være negativ, sånn at jeg får fanget opp om det er noen hCG-rester fortsatt. Da vil jeg ikke bli lurt av det hvis jeg får positiv test f.eks. 8 eller 9 DPO, men kan heller følge med å om en eventuell strek blir sterkere eller svakere, litt som når folk tester ut Ovitrelle.