"Gammel", men håper fortsatt på barn

Var ikke dette vi håpet å få beskjed om idag.. sender deg mange klemmer og håper ny spire sitter på neste el ❤️

Beundrer deg for optimismen oppi alt, og JA, forhåpentligvis blir du fort gravid igjen. Dere blir jo gravide! Når det er sagt hadde jeg håpet på et annet utfall, samtidig som jeg heier på deg inn i ny prøving. Det er mulig! Håper av hele mitt hjerte at du til slutt sitter med en sprell levende baby i armene :Heartred

Så leit å høre hadde virkelig håpet at spiren satt denne gangen. Men godt at det ikke var noe utenfor livmoren ihvertfall. Håper neste sitter raskt og denne gangen til mål!

Ååå så utrolig kjipt!! :sorry: Hadde virkelig håpet det gikk veien denne gangen! :Heartred Men som du sier selv, tenk at dere faktisk ble gravide da, det er jo noe å ta med seg på veien videre! Se den store heiagjengen din da, heier deg frem og støtter uansett! :love017

Klar for å brette opp ermene

Tusen takk for den overveldende støtten og omtanken, alle sammen :Heartred Dere er bare fantastiske :love7

Jeg har tillatt meg å ha en giddeløs dag i dag, og jeg har fortært en hel pakke Freia påskeegg, bare fordi :shy:.

Men nå har jeg resatt alle gravidapper, omstilt meg fra oktoberforumet til prøverforumet igjen, og kastet alle gamle tester (både utgåtte eggløsningstester og noen flere utgåtte graviditetstester jeg fant i ryddingen). Det føltes som en slags renselsesprosess. Så nå er jeg klar for å fylle skapene med nye tester, og ta imot en ny syklus, når enn den måtte komme!

I det jeg «bretter opp ermene» for en ny prøveperiode, føler jeg nesten at dette er en «team effort», og at det er noe jeg gjør sammen med dere, siden dere på en måte «står ved min side i tykt og tynt» :Heartred. Får nesten lyst til å si «Kom igjen, dere! Nå kjører vi!» :hilarious::love7:wav

Tusen takk for den overveldende støtten og omtanken, alle sammen :Heartred Dere er bare fantastiske :love7

Jeg har tillatt meg å ha en giddeløs dag i dag, og jeg har fortært en hel pakke Freia påskeegg, bare fordi :shy:.

Men nå har jeg resatt alle gravidapper, omstilt meg fra oktoberforumet til prøverforumet igjen, og kastet alle gamle tester (både utgåtte eggløsningstester og noen flere utgåtte graviditetstester jeg fant i ryddingen). Det føltes som en slags renselsesprosess. Så nå er jeg klar for å fylle skapene med nye tester, og ta imot en ny syklus, når enn den måtte komme!

I det jeg «bretter opp ermene» for en ny prøveperiode, føler jeg nesten at dette er en «team effort», og at det er noe jeg gjør sammen med dere, siden dere på en måte «står ved min side i tykt og tynt» :Heartred. Får nesten lyst til å si «Kom igjen, dere! Nå kjører vi!» :hilarious::love7:wav
Helt imponert over hvor sterk du er - virkelig til stor inspirasjon! :Heartpink heier masse på deg! Snart må den sitte hele veien :love7

Fine gode kloke deg. Den eller de som får deg som mamma blir så utrolig heldig ❤️ Jeg heier som bare det og har bestemt at spiren skal sitte nå på neste forsøk ❤️ Det har du så fortjent, og jeg har en veldig god magefølelse på dine vegne ❤️

Ny abort

Da var jeg ferdig på ultralyd, og hun kunne konstatere at jeg hadde abortert. Det var jo ikke helt uventet. Den gode nyheten var at hun ikke kunne se noen tegn til svangerskap utenfor livmor, som var det jeg var mest bekymret for. Hun sa at det så ut til at ny syklus var i anmarsj, og at det bare er å kjøre på med prøving igjen allerede da. Så det er jo bra :) . Da blir det forhåpentligvis bare én prøveperiode jeg vil komme til å ha gått glipp av som følge av denne graviditeten.

Selv om det selvsagt er kjipt at spira nok en gang ikke satt hele veien, er det veldig oppløftende at jeg på nytt opplevde å få positiv graviditetstest! Det tyder på at det fortsatt er mulig. Og jeg kom lenger denne gangen enn jeg har gjort tidligere! Mange opplever å få terminspire syklusen etter abort, så jeg har store forhåpninger til neste prøveperiode :woot:. Har allerede vært innom butikken og kjøpt med tre pakker Make Sure-tester for neste runde ;). Må nok bestille noen nye eggløsningstester også.

Tusen takk til alle dere som har støttet og heiet! Det hjelper veldig å kjenne på at jeg ikke er alene :Heartred
Ånei... Så trist!! :sorry::sad010Sender deg en god god klem!! :hug013 Dette var et tap for oktobergruppen også ❤️ de blir heldige de neste som får deg! Ønsker deg masse lykke til med prøvingen videre og håper virkelig den sitter på neste! ❤️ :love017 godt du er ved godt mot og positivt innstilt

Å kjære, nå ble jeg veldig lei meg. Jeg er imponert over hvor tøff du er! Ja, vi er alle bak deg og støtter deg helt i mål! Neste prøveperiode må det sitte! Jeg ønsker dette sånn for deg!!

Hurra for syklusdag 1!

Har begynt å blø ordentlig i dag, så da regner jeg dette som syklusdag 1 i ny prøveperiode :happy:

Hvis jeg er riktig heldig, kan jeg da faktisk være gravid igjen allerede om et par uker! :love2:woot: Håper eggløsningen kommer til normal tid :angelic:
Håper for deg ❤️❤️

Trist å lese at det ikke gikk denne gangen, men så godt å se pågangsmotet ditt. Jeg har virkelig troen på at det sitter neste gang :Heartred Forløpet ditt denne gangen minner veldig om min andre abort, da jeg også fikk positiv test etter noe jeg trodde var mensen. Jeg tok en test bare for sikkerhetsskyld, og ble overrasket over at den var positiv! Men så målte jeg hcg, og fikk konstantert en abort da hcg var synkende. (Da dro jeg til gynekolog for å se om kroppen hadde klart å rydde opp selv, og gynekologen sa at alt var ute og at livmoren var tom. Men så fortsatte jeg å blø noen dager til, med vondt på den ene siden, så jeg mistenker at jeg hadde en graviditet utenfor livmor og at det var derfor testen ble så positiv til tross for mensen.) Og i syklusen etter denne aborten, ble jeg gravid med datteren min :Heartpink Så jeg har virkelig troen på at det nå er din tur!! :love017

Trist å lese at det ikke gikk denne gangen, men så godt å se pågangsmotet ditt. Jeg har virkelig troen på at det sitter neste gang :Heartred Forløpet ditt denne gangen minner veldig om min andre abort, da jeg også fikk positiv test etter noe jeg trodde var mensen. Jeg tok en test bare for sikkerhetsskyld, og ble overrasket over at den var positiv! Men så målte jeg hcg, og fikk konstantert en abort da hcg var synkende. (Da dro jeg til gynekolog for å se om kroppen hadde klart å rydde opp selv, og gynekologen sa at alt var ute og at livmoren var tom. Men så fortsatte jeg å blø noen dager til, med vondt på den ene siden, så jeg mistenker at jeg hadde en graviditet utenfor livmor og at det var derfor testen ble så positiv til tross for mensen.) Og i syklusen etter denne aborten, ble jeg gravid med datteren min :Heartpink Så jeg har virkelig troen på at det nå er din tur!! :love017
Håper jeg er like heldig :love7 Det hadde vært helt fantastisk!

Reine ppskekrimmen❤️
Jeg håper du får din lengste av de i år, som jeg har åpnet den lengste adventskalenderen❤️
Så spennende dette blir

PP23, CD11

Endelig ser det ut til at ny eggløsning er like rundt hjørnet! Kanskje, kanskje, kanskje er jeg straks gravid igjen :shy:. Det hadde vært helt fantastisk!

Mange blir gravide syklusen etter en abort, så jeg har jo håpet om at jeg har økt sannsynlighet denne syklusen. Men siden jeg mistenker at de tidligere abortene har skyldtes at avkommet ikke var levedyktig, heller enn at kroppen min ikke klarte å holde på spiren, så vet jeg ikke egentlig hvor mye det har å si denne syklusen. Det er jo ikke akkurat som at neste egg og sædcelle får en bedre genkombinasjon bare fordi jeg aborterte forrige syklus, liksom. Så jeg tror jo egentlig at en eventuell god kombinasjon av egg og sædcelle vil komme helt uavhengig av foregående syklus. Men det er jo likevel en liten sjanse for at kroppen min er (en del av) problemet, så jeg håper litt ekstra likevel :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_7134.jpeg
    IMG_7134.jpeg
    213,2 KB · Visninger: 60
Tror kroppen min tuller litt etter aborten

Hadde et håp om at noe hormonpåvirkning fra graviditeten skulle ha positiv effekt på denne prøveperioden, men begynner å mistenke at kanskje det motsatte er tilfellet.

Hadde hCG på 26 den 1. mars (CD 3 denne prøveperioden). Begynte å teste etter eggløsning tidlig (CD 7) for å kunne være sikker på at det var en reell stigning på testen, og ikke bare positiv test pga. hCG-rester. Pga. hCGen, var eggløsningstestene litt sterkere enn vanlig i starten av testingen, men fortsatt tydelig negative (pleier å være ca. 0.2 i Premom, men nå var de ca. 0.4). Fikk første positive test (like sterke streker) om kvelden 8. mars (CD 10), men med tanke på at noe sannsynligvis skyldtes hCG, tror jeg at den ikke egentlig ble positiv før dagen etter, da teststreken ble sterkere enn kontrollstreken. Så ble den svakere igjen, og negativ igjen dagen etter. Antar derfor at eggløsning var på CD 12, den 10. mars.

Ut ifra testene så alt ut til å være i rute med eggløsningen. Men det pussige er at jeg fortsatt har litt eggløsningsslim, og det pleier å gi seg ved eggløsning. Nå er jeg jo i teorien 2 DPO. Jeg har også fortsatt ømme bryster etter eggløsningen. Det startet CD 11 (dagen for positiv eggløsningstest), og varer fortsatt. Det hender jeg får ømme pupper en dag eller to rett etter eggløsning, og/eller et par dager før mensen. Men de få gangene jeg har hatt sammenhengende ømme pupper fra eggløsningen til mensen, har jeg definitivt ikke vært gravid (vet 100% sikkert pga. fravær av sex de gangene). Så nå mistenker jeg at jeg enten kanskje ikke har hatt eggløsning i det hele tatt, eller at hormonene er litt ute av balanse og danner et dårlig grunnlag for ny graviditet. Så det lukter så langt ikke suksess av denne prøveperioden…

Det som imidlertid ligner på forrige syklus, da jeg ble gravid i januar, er at jeg i dag har vært veldig trøtt og sliten, selv om jeg sov normalt antall timer i natt og ikke har gjort noe spesielt anstrengende. Slik var det også fra 3 DPO da jeg ble gravid i januar. I dag er jeg trolig bare 2 DPO, men jeg kan jo være 3 DPO i dag også, hvis den første positive eggløsningstesten faktisk var reell, og eggløsningen kom den dagen jeg hadde peak.

Vet ikke helt hva jeg skal tro. Håper på det beste, men mistenker at det er noe kluss denne runden. Fasiten kommer dessverre ikke før jeg kan begynne å teste om noen dager. Tror kanskje jeg skal ta første test litt tidlig denne runden, f.eks. 7 DPO, når testen uansett normalt skal være negativ, sånn at jeg får fanget opp om det er noen hCG-rester fortsatt. Da vil jeg ikke bli lurt av det hvis jeg får positiv test f.eks. 8 eller 9 DPO, men kan heller følge med å om en eventuell strek blir sterkere eller svakere, litt som når folk tester ut Ovitrelle.

Jeg snakket med ei som meg ble gravid nå etter fylte 40, jeg har jo prøvd en stund. Og ingenting satt. Jeg har vært til utredning mange ganger. Men det som hjalp for min del var en oprasjon. De oppdaget polypper som førte til at deg ikke ville sette seg.
Helt utrolig at den ikke er funnet før.

Jeg snakket med ei som meg ble gravid nå etter fylte 40, jeg har jo prøvd en stund. Og ingenting satt. Jeg har vært til utredning mange ganger. Men det som hjalp for min del var en oprasjon. De oppdaget polypper som førte til at deg ikke ville sette seg.
Helt utrolig at den ikke er funnet før.
Jeg tenker om den ikke sitter snart, hva med en utredning? Tror det bare var seks måneder mellom de forskjellige. Jeg tok privat Hos Adrian.

Tror kroppen min tuller litt etter aborten

Hadde et håp om at noe hormonpåvirkning fra graviditeten skulle ha positiv effekt på denne prøveperioden, men begynner å mistenke at kanskje det motsatte er tilfellet.

Hadde hCG på 26 den 1. mars (CD 3 denne prøveperioden). Begynte å teste etter eggløsning tidlig (CD 7) for å kunne være sikker på at det var en reell stigning på testen, og ikke bare positiv test pga. hCG-rester. Pga. hCGen, var eggløsningstestene litt sterkere enn vanlig i starten av testingen, men fortsatt tydelig negative (pleier å være ca. 0.2 i Premom, men nå var de ca. 0.4). Fikk første positive test (like sterke streker) om kvelden 8. mars (CD 10), men med tanke på at noe sannsynligvis skyldtes hCG, tror jeg at den ikke egentlig ble positiv før dagen etter, da teststreken ble sterkere enn kontrollstreken. Så ble den svakere igjen, og negativ igjen dagen etter. Antar derfor at eggløsning var på CD 12, den 10. mars.

Ut ifra testene så alt ut til å være i rute med eggløsningen. Men det pussige er at jeg fortsatt har litt eggløsningsslim, og det pleier å gi seg ved eggløsning. Nå er jeg jo i teorien 2 DPO. Jeg har også fortsatt ømme bryster etter eggløsningen. Det startet CD 11 (dagen for positiv eggløsningstest), og varer fortsatt. Det hender jeg får ømme pupper en dag eller to rett etter eggløsning, og/eller et par dager før mensen. Men de få gangene jeg har hatt sammenhengende ømme pupper fra eggløsningen til mensen, har jeg definitivt ikke vært gravid (vet 100% sikkert pga. fravær av sex de gangene). Så nå mistenker jeg at jeg enten kanskje ikke har hatt eggløsning i det hele tatt, eller at hormonene er litt ute av balanse og danner et dårlig grunnlag for ny graviditet. Så det lukter så langt ikke suksess av denne prøveperioden…

Det som imidlertid ligner på forrige syklus, da jeg ble gravid i januar, er at jeg i dag har vært veldig trøtt og sliten, selv om jeg sov normalt antall timer i natt og ikke har gjort noe spesielt anstrengende. Slik var det også fra 3 DPO da jeg ble gravid i januar. I dag er jeg trolig bare 2 DPO, men jeg kan jo være 3 DPO i dag også, hvis den første positive eggløsningstesten faktisk var reell, og eggløsningen kom den dagen jeg hadde peak.

Vet ikke helt hva jeg skal tro. Håper på det beste, men mistenker at det er noe kluss denne runden. Fasiten kommer dessverre ikke før jeg kan begynne å teste om noen dager. Tror kanskje jeg skal ta første test litt tidlig denne runden, f.eks. 7 DPO, når testen uansett normalt skal være negativ, sånn at jeg får fanget opp om det er noen hCG-rester fortsatt. Da vil jeg ikke bli lurt av det hvis jeg får positiv test f.eks. 8 eller 9 DPO, men kan heller følge med å om en eventuell strek blir sterkere eller svakere, litt som når folk tester ut Ovitrelle.

Det er ikke sikkert det er det samme for deg, men da jeg mistet var det også litt styr med eggløsningen. Fikk supertidlige positive tester den syklusen, så ble de negative, så begynte de å stige igjen og ble positive på nytt noen dager senere. Tror nok kroppen prøvde på en eggløsning men ikke klarte det første gangen. Jeg ble likevel gravid den syklusen, og det gikk bra! Krysser fingrene for deg :)

Back
Topp