Meldt deg inn, så du får nok tilgang snartKjenner jeg er såååååå misunnelig på det fine, grønne banneret noen her har begynt å få(ingen kritikk av tilgangsansvarrlige i gruppa her altså, de har sendt videre og jeg er bare utålmodig…)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meldt deg inn, så du får nok tilgang snartKjenner jeg er såååååå misunnelig på det fine, grønne banneret noen her har begynt å få(ingen kritikk av tilgangsansvarrlige i gruppa her altså, de har sendt videre og jeg er bare utålmodig…)

Bor du i nærheten av en klinikk med ul og hva betaler du?Lurer på om jeg skal ta en tidlig ultralyd til uken og. Da er det 3 uker siden sist. Vil bare ha en bekreftelse på liv![]()
Jeg betalte 1000kr på den timen jeg var på i går. Hvor langt er du på vei? Jeg var 9+2 i går og hun tok utvendig UL. I løpet av 15 min hadde hun sett og vist oss alt som kunne sjekkes nå, og da følte vi at vi også hadde sett nok.Bor du i nærheten av en klinikk med ul og hva betaler du?
Har lyst på tidlig UL (uten om den fra staten som jeg får i 13+5), men det er 1,5 time hver vei å kjøre, dyr parkering og timen i seg selv koster jo en del…

Takk for svarJeg betalte 1000kr på den timen jeg var på i går. Hvor langt er du på vei? Jeg var 9+2 i går og hun tok utvendig UL. I løpet av 15 min hadde hun sett og vist oss alt som kunne sjekkes nå, og da følte vi at vi også hadde sett nok.
Skjønner at det kan være et regnestykke som er vanskelig å få i pluss når reiseavstanden er lang etc.
For min del (og sikkert veldig mange andre her på forumet), har mange år som prøver og flere MA/SA gjort at bekreftelsen er viktig. Om du ikke har noen spesiell historie, kan det kanskje være riktig å prøve å slå seg til ro med at du er gravid og at du følges opp med det som det offentlige mener er tilstrekkelig når det ikke er andre risikofaktorer.
I mitt første svangerskap svangerskap der alt foreløpig normalt gikk jeg helt til ordinær UL i uke 20, og synes det da var greit å ikke føle det konstante behovet for bekreftelse. Nå vil du vel sikkert ha tidlig UL rundt uke 12 i tillegg om ikke så mange ukene.
Jeg skriver ikke for å anbefale deg ikke å ta privat UL, men fordi man fort blir farget av å lese om «alle» andres private ULer.![]()
jeg er 11+1 i dag, så ca 2,5uke til tul. Med førstemann tok de en UL på meg på legekontoret for å se at det var liv, men det var legen min som var grei for at samboer skulle få se liv før han måtte reise bort. Dette er ikke tilfellet denne gangen, så synes det er vanskelig å tro på at noe er der. Men som du sier så er det kanskje bedre å slå seg til ro, det er ikke lenge å vente nå,føler bare alle andre bestiller time privat. Vi har ikke noen historikk med SA/MA eller andre komplikasjoner heller, så ting går forhåpentligvis bra denne gangen og.Er det ikke lovfestet? Jeg trodde ikke enkle sykehus kunne velge hvem som skulle få. Sånn sett så gjør det meg ikke så mye om jeg ikke hadde fått offentlig her på SUS for privat ultralyd er heldigvis ikke så dyrt her også føler jeg at man får mye bedre hjelp og behandling privat. Jeg misliker SUS så mye at jeg skulle ønske jeg ikke måtte føde der, men dessverre er det ingen andre sykehus i nærhetenVeldig glad jeg allerede har fått tildelt time.

Glad jeg bor i by som har tilbud . Jeg syns dette er et veldig viktig tilbud for gravide. Dårlig at det skal være forskjell på hvor man bor i landet .. Helse-NorgeVeldig glad jeg allerede har fått tildelt time.

Glad på dine vegne, og glad for at eg selv akkurat har vært. Kan ikke forestille meg å måtte vente til rundt uke 20 for og se at alt er greit med den lilleVeldig glad jeg allerede har fått tildelt time.
Tenker spesielt på de som måtte kjenne på at de ikke har mulighet til og skaffe time privat.Jeg er superfornøyd med SUS. Selv om det ikke er mitt lokalsykehus, og jeg hører til et annet helseforetak, så valgte jeg å bli fulgt opp på sus.Er det ikke lovfestet? Jeg trodde ikke enkle sykehus kunne velge hvem som skulle få. Sånn sett så gjør det meg ikke så mye om jeg ikke hadde fått offentlig her på SUS for privat ultralyd er heldigvis ikke så dyrt her også føler jeg at man får mye bedre hjelp og behandling privat. Jeg misliker SUS så mye at jeg skulle ønske jeg ikke måtte føde der, men dessverre er det ingen andre sykehus i nærheten![]()
Utrolig hvor forskjellige opplevelser man kan ha! Jeg har møtt en jordmor og en sykepleier(hun var på barsel) og en ultralyd lege som har vært super hyggelige, ellers har alle jeg har møtt ikke vært noe særlig hyggelige. I tillegg er jo standarden på sykehuset nesten på grensen til at det ikke burde være lov å oppholde seg i bygget. Vi fikk et rom på barneavdelingen som hadde ledninger som stakk ut av veggen og ting som var ødelagt og bare generelt i helt sinnsykt dårlig stand.Jeg er superfornøyd med SUS. Selv om det ikke er mitt lokalsykehus, og jeg hører til et annet helseforetak, så valgte jeg å bli fulgt opp på sus.
Når har ikke jeg vært på barneavd. eller føden, kun en kjapp tur på fødeloftet i noen få timer. Ellers var jeg på intensiv en ukes tid i forbindelse med forrige fødsel, og deretter barsel. Jeg syntes de var helt fantastiske begge plassene.Utrolig hvor forskjellige opplevelser man kan ha! Jeg har møtt en jordmor og en sykepleier(hun var på barsel) og en ultralyd lege som har vært super hyggelige, ellers har alle jeg har møtt ikke vært noe særlig hyggelige. I tillegg er jo standarden på sykehuset nesten på grensen til at det ikke burde være lov å oppholde seg i bygget. Vi fikk et rom på barneavdelingen som hadde ledninger som stakk ut av veggen og ting som var ødelagt og bare generelt i helt sinnsykt dårlig stand.
Så jeg har virkelig ingen god erfaring med SUS. Det blir nok en del bedre når det nye sykehuset blir tatt i bruk, men vi får nok ikke føde der selv om planen er at de skal begynne å behandle noen pasienter der allerede våren 2024. Det hjelper likevel ikke på oppførselen til de ansatteEller kanskje de blir litt mer happy om de får bedre lokaler.